Programtervező informatikus

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gazdaság és az oktatás együttműködése
Advertisements

A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Szegedi Tudományegyetem Informatikai Tanszékcsoport
MSc felvételi eljárás informatika képzési területen
50 éves a szegedi informatika
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Moson Péter, BME, Matematika Intézet Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
ELTE, matematika alapszak
ELTE, matematika alapszak
Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
BSc a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Tájékoztató a szakmai gyakorlatról
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Informatika matematika speciális tagozat - tematika évfolyam -
Mesterképzés az EKF-en
Széchenyi István Egyetem MTK Közlekedési és gépészmérnöki Intézet
Informatika.
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
MŰSZAKI SZAKTERÜLET INFORMATIKA SZAKMACSOPORT
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
INFORMATIKA SZAK 2013 Antal Margit. Áttekintés Elhelyezkedés és továbbtanulás Oktatott tantárgyak Egyebek.
Filozófia Intézet Jelentkezhetnek BA vagy azzal egyenértékű végzettséggel rendelkező Bölcsészek Társadalomtudósok Pszichológusok T ermészettudósok, matematikusok.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Tanárképzés a Debreceni Egyetemen Prof. Dr. Gaál István Prof. Dr. Gaál István TEK oktatási és tanárképzésielnökhelyettes
Az ELTE-TTK BSc szakjai, szakirányai, tervezett mesterszakok
Ráckeve, Matemetika oktatás mérnök és informatikus képzésekben 1 Dunaújvárosi Főiskola
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4.; B. Szendrei Mária, SZTE Szegedi Tudományegyetem (1872, 1921, 2000) 12.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Recski András, BME Számítástud. és Inf.elm. T. Budapesti Műszaki.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
Perjésiné Hámori Ildikó
Levelező képzés Beiratkozás szeptember 30..
A tanárképzés szerkezete
Az ELTE Informatikai Kar és a FÖMI Távérzékelési Központ kapcsolata : Műhold-felvétel kiértékelő rendszer komponenseinek kifejlesztése (tervezés.
TOVÁBBTANULÁSI TÁJÉKOZTATÓ. MATEMATIKA MIÉRT ÉRDEMES MATEMATIKÁT TANULNI? Hasznos Közismert tény, hogy a matematikus szakma a világon az egyik legjobb.
Germanisztika (német) alapszakos képzés
Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézet
Mérnök informatikus (BSc)
Képzések, szakirányok, felvételi lehetőségek
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
A Bologna-folyamat második ciklusa Gaál Zoltán, Molnár Károly, Sima Dezső FFK, dec. 2-3.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
ELTE informatikus vegyész szak
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
A programtervező informatikus, a tanár
Korszerű és innovatív mérnökképzés!. Képzéseink rt itt kedvedre választhatsz! BSc 11 alapszak MSc 6 mesterszak PhD 2 Doktori Iskola.
Budapesti Corvinus Egyetem A évi mesterszakos felvételi eljárás Budapest, február 4.
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

Programtervező informatikus alapképzés (BSc) ELTE Informatikai Kar Nyílt Nap, 2006. január 19.

A programtervező informatikus alapképzési (BSc) szak bemutatása NYÍLT NAP ELTE Informatikai Kar, 2006. január 19. Dr. Fekete István egyetemi docens Oktatási dékánhelyettes

A szak múltjáról és jövőjéről 1972: Programozó matematikus szak (3 év) indítása 1975: Programtervező matematikus szak (+2 év) 1985: Angol nyelvű képzés kezdete 1993: Doktori iskola alapítása 1994: Önköltséges esti képzés bevezetése 2003: Kreditrendszer hivatalos bevezetése 2005: Programtervező informatikus BSc szak (a programtervező matematikus szak utoljára indul) (az informatika tanár+X szak is utoljára indul) 2007(?): Programtervező informatikus MSc 2007 v. 2008 (?): Informatika tanár MSc

A programtervező matematikus szak főbb tantárgyai (1-3. év) Matematikai alapozó modul: bevezetés a matematikába, lineáris algebra, logikai alapok, analízis, numerikus analízis, operációkutatás, valószínűség-számítás Számítástudományi alapozó modul: programozási módszertan, algoritmusok és adatszerkezetek, formális nyelvek és automaták, fordítóprogramok, mesterséges intelligencia, párhuzamos programozás alapjai Informatikai alapozó modul: számítógépek felépítése, programozási környezet, elemi alkalmazások készítése, programozási nyelvek, szoftvertechnológia, operációs rendszerek, adatbázisok, számítógépes hálózatok

Specializációk a programtervező matematikus szakon (4-5. év) Négy (16 kredites) modult kell választani az alábbiakból: programozási nyelvek, számítógépes rendszerek és hálózatok, szoftvertechnológia, térinformatika, mesterséges intelligencia, számítógépes grafika, multimédia, információkezelés (adatbázisok), számítástudomány, diszkrét matematika, komputer algebra, numerikus analízis (4), operációkutatás és valószínűségszámítás, közgazdasági ismeretek, jogi ismeretek, kooperatív képzés, „Erasmus-sáv” (az aláhúzottak közül 1 modul választható)

Programtervező informatikus alapképzési (BSc) szak Alapítva: 2003 Debreceni Egyetem Indítva: DE 2004, ELTE 2005 (210 felvett hallgató) A régi programtervező matematikus szak utolsó indítása az ELTE-n: 2005 (200 felvett hallgató) A BSc 6 félév és 120 kredit A BSc 3 szakirányt tartalmaz: A (30), B (140), C (40) A szak 2006-ban kiegészítésre kerül az informatika tanári szakiránnyal (D) A régi és új szak tárgyainak kredit-egyenértékűsítése megtörtént

A modellező informatikus (A) szakirány oktatási célkitűzése (BSc) „Az átlagosnál jobb matematikai készségekkel rendelkező hallgatók számára, akik érdeklődnek olyan informatikai rendszerek tervezése és megvalósítása iránt, amelyekhez matematikai modellek pontos megfogalmazására, numerikus és szimbolikus számítási módszerek mélyebb ismeretére van szükség. A szakirány a gyakorlati készségek kialakítása mellett elsődleges céljának tekinti az informatikai mesterképzés (MSc) megalapozását.”

A szoftvertervező informatikus (B) szakirány oktatási célkitűzése (BSc) „Jó fogalomalkotási készségekkel rendelkező hallgatók számára, akik az olyan összetett szoftverrendszerek tervezése iránt érdeklődnek, amelyekhez a szoftverfejlesztés elméleti, gyakorlati módszereinek és eszközeinek alapos ismerete nélkülözhetetlen. A szakirány a gyakorlati készségek kialakítása mellett elsődleges céljának tekinti az informatikai mesterképzés (MSc) megalapozását.”

A szoftveralkalmazó informatikus (C) szakirány oktatási célkitűzése (BSc) „Az informatika alkalmazásának gyakorlati vonatkozásai iránt érdeklődő hallgatók számára, akik széles körű technológiai ismeretek megszerzése után kívánnak elhelyezkedni az informatika alkalmazásának legkülönbözőbb területein (pl. vállalati információs rendszerek, multimédia alkalmazások stb.). Elsődlegesen közvetlenül a BSc fokozat megszerzése utáni munkavállalást segíti elő a képzés.” (A „C” szakirány elvégzése után is lehet az MSc-re jelentkezni!)

Az informatika-X tanári (D) szakirány oktatási célkitűzése (BSc) „A szakirányt azoknak a hallgatóknak ajánljuk, akik – a gyakorlatban is alkalmazható informatikai ismerek megszerzése mellett (120 kredit) – tanári pályára készülnek és érdeklődést mutatnak a szakmódszer-tan, illetve a pedagógia és pszichológia iránt is (10 kredit). A második tanárszakos (X) modult az első év végén kell felvenni (50 kredit). A tanári szakirányok a kétszakos tanári mesterképzésre készítenek fel. Az alapszakos diplomák tanári szakirány elvégzése esetén sem jogosítanak fel tanításra.”

A „B” szakirány tantárgyai (BSc) 1. Matematikai tárgyak: Lineáris algebra (4 kredit) Bevezetés a matematikába1-2 (12) Analízis 1-2-3 (12) Numerikus módszerek 1-2 (8) Modellek és algoritmusok (4) Valószínűségszámítás és statisztika (4) Operációkutatás (4)

A „B” szakirány tantárgyai (BSc) 2. Számításelméleti tárgyak: Logikai alapok a programozáshoz (4) Számításelmélet (2) Algoritmusok tervezése és elemzése 1-2 (8) Formális nyelvek és automaták (4) Mesterséges intelligencia alapjai 1-2 (8) Programozás módszertani alapjai 1-2 (8) Programozási technológia 1-2 (8) Programozási nyelvek 1-2 (8) Funkcionális programozás (2) Fordítóprogramok és assemblerek 1-2 (8)

A „B” szakirány tantárgyai (BSc) 3. Informatikai tárgyak: Alkalmazások 1-2 (4) Grafikus felületű alkalmazások 1-2 (2) Programozási környezet (4) Számítógép architektúrák (2) Operációs rendszerek (4) Számítógépes hálózatok és Internet eszközök (6) Osztott rendszerek specifikációja és impl (4) Az adatbázisok elméleti alapjai (4) Adatbázisok tervezése, megvalósítása, menedzselése (4) Információs rendszerek (2)

A „B” szakirány tantárgyai (BSc) 4. Egyéb: Kötelezően szabadon választható inf. tárgyak (12) Szabadon választható közismereti tárgyak (9) Diplomamunka (15)

Programtervező informatikus mesterképzési (MSc) szak Konzorciumi műhelymunka (DE, ELTE, SzTE) 2004-2005. Szakalapítási kérelem beadása 2005. május Az MSc szakindítási kérelem (330 o.) beadása: 2005. szept. Indítani kívánt szakirányok: Információs rendszerek, Szoftvertechnológia, Modellalkotó informatikus, Térinformatikai rendszerek, Médiainformatika Indoklás, képzési kapacitás, megfelelés a korábbi egyetemi képzéssel, bemeneti követelmények, elfogadott alapszakok 115 oktató, kutató között 54 minősített A képzés általános struktúrája, általános képzési kompetenciák, idegen nyelvi követelmények, a szakirányok bemutatása: kompetenciák, ajánlott tantervi háló, tantárgyi programok

A Programtervező informatikus MSc szakmai kompetenciái Általános szakmai kompetenciák: Önálló tanulási képesség az új technológiák megismerésében Alapvető matematikai és számítástudományi ismeretek és kreatív alkalmazásuk Alapvető szoftvertervezési módszerek ismerete és alkalmazásuk Szoftverrendszerek eszközeinek ismerete és alkalmazásuk A szakirányú módszerek, megoldások és kutatási irányok ismerete, kutatási készség Szakirányú kompetenciák ismerete

A Programtervező informatikus MSc lehetséges szakirányai Szakirányok: Információs rendszerek Szoftvertechnológia Modellalkotó informatikus Térinformatikai rendszerek Médiainformatika Egészségügyi informatikus szervező Képfeldolgozás Komputergrafika Mesterséges intelligencia (tudásalapú rendszerek) stb.

Programtervező informatikus MSc egyik szakiránya Pl. az Információs rendszerek szakirány kompetenciái: Fejlett algoritmikus eszközök és adatstruktúrák ismerete és alkalmazása Adatmodellezés, adatbázisok tervezése, létrehozása, módosítása korszerű adatbáziskezelő rendszerekben Osztott információs rendszerek tervezése és megvalósítása Web-es környezetben Tipikus információs rendszerek, valamint döntéstámogató rendszerek tervezése és készítése Projektek menedzseléséhez szükséges vezetői, gazdasági és jogi ismeretek és alkalmazásuk + további 2 választható kompetencia

Az Információs rendszerek MSc szakirány moduljai, tárgyai /1 Pl. az Információs rendszerek moduljai: R0. Tudományos alapozás (kötelező) Valószínűségszámítás és matematikai statisztika (2+2) (Zempléni A.) Operációkutatás(2+2) (Vizvári B.) Kódelmélet és kriptográfia(2+0) (Gonda J.) R1. Az információs rendszerek elméleti alapjai (kötelező) Információelmélet(2+0) (Benczúr A.) Az információs rendszerek elméleti alapjai(2+0) (Kiss A.) Adatstruktúrák információs és adatbázis rendszerekben(2+2) (Fekete I.) Algoritmusok tervezése és elemzése(2+2) (Hunyadvári L.) Intelligens rendszerek és felhasználói felületek(2+2) (Lőrincz A.) R2. Információs rendszerek technológiai alapismeretek (választható) Információs rendszerek fejlesztési módszertana(2+2) (Nikovits T.) Korszerű adatbázisok(2+2) (Benczúr A.) Számítógép-hálózatok és osztott rendszerek(2+2) (Tőke P.) Interaktív grafika(1+1) (Zsakó L.) Adatbázisok a Web-en(1+1) (Kiss A.)

Az Információs rendszerek MSc szakirány moduljai, tárgyai /2 Pl. az Információs rendszerek moduljai (folytatás): R3. Haladó algoritmusok (választható) Algoritmusok (haladó)(2+2) Fekete István Geometriai algoritmusok(2+0) (Vida J.) Kriptográfiai algoritmusok(2+0) (Járai A.) Hálózati algoritmusok(2+0) (Tőke P.) Párhuzamos algoritmusok(2+2) (Iványi A.) Mesterséges intelli-gencia algoritmusok(2+0) (Ásványi T.) R4.Információs rendszer fejlesztő és működtető környezetek (választható) Osztott információs rendszerek techn.(2+2) (Szekér I.) Adattárház, adat-bányászati techn.(2+2) (Kiss A.) Komponens alapú adatbázisok(2+0) (Hajas Cs.) Integrált modellező, fejlesztő eszközök(0+2) (Hajas Cs.) Integrált keretrendszerek(2+2) (Vincellér Z.) R5. Gazdasági, közgazdasági, vállalati információs rendszerek (választható) Közgazdasági és jogi ismeretek(2+0) (Kurtán L.) Pénzügyi ismeretek(2+0) (Bánóczy J.) Közigazgatási, jogi információs rendszerek(2+0) (Vincellér Z.) Vezetői ismeretek(2+0) (Kurtán L.) Üzleti információs rendszerek(2+2) (Nikovits T.) Vállalati információs rendszerek(2+2) (Nikovits T.)

Várjuk jelentkezésüket az ELTE Informatikai Karára! Köszönöm a figyelmet! Várjuk jelentkezésüket az ELTE Informatikai Karára!