Iszony vagy viszony - Magyarország megítélése az Európai Unió tagállamaként - Pavlics Tamás -

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Advertisements

KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
Egyetemes értékek az egyetemen kutatás
Készítette: Geszler Nikolett
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
EUROSTUDENT V A felsőoktatás szociális dimenziója Kiss László Educatio Nonprofit Kft.
BEENGEDTEK? BEENGEDÜNK?! AZ EMBEREK ATTITŰDJE AZ AUTISTÁKKAL SZEMBEN
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Iskolai teljesítmény pszichológiai determinánsai
8. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Szabadka, november A CARTESIO-ÜGY: ITT A SZÉKHELY, HOL A SZÉKHELY? KLENANC Miklós (Szegedi.
Az Európai Konvent működése Bakos Gábor BGF Külkereskedelmi Főiskolai Kar.
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
Alkalmazható-e a mediáció az interneten elszenvedett jogsérelmek orvoslásában? Dr. Baracsi Katalin családjogi szakjogász, internetbiztonsági szakértő,
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
F ORMÁLIS ÉS INFORMÁLIS CSOPORTOK A D EBRECENI E GYETEMEN Dusa Ágnes - Sőrés Anett DE Szociológia MA I. TERD-zárókonferencia május 14.
Márton Sándor: A Campus-lét online-survey válaszadóinak szocio-kulturális jellemzői „CAMPUS-LÉT” A DEBRECENI EGYETEMEN: CSOPORTOK ÉS CSOPORTKULTÚRÁK Műhelykonferencia.
KOMPETENCIAMÉRÉSEK ÉS EREDMÉNYEIK
Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATOK.
Magyar diákok külföldön. Miért? Kaland? Állás? Referencia?
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Tájékoztató a Vidékfejlesztési Albizottság i üléséről Finta István Ph.D.
Virtuális jelenlét a Facebook-on avagy adalékok az egészségügy számára Egészségtelen emberek egészséges profilja a Facebook-on.
Békés L. Márton Farsang Zsuzsanna Címszavakban A manipulatív főcímek hatása a politikai véleményalkotásra.
Szlovákia az európai integráció útján Vass Ágnes Nemzetközi tanulmányok Pannon Egyetem – Veszprém Témavezető: Dr. Molnár Anna Éva.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
EU IV.. Európa Parlament – Strassbourg Titkársága - Luxemburg - tagországok állampolgárai választják a tagjait (Magyarország 23 fő) - elfogadja a költségvetést.
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
TE AKARSZ ROMA MUNKATÁRSAT?. A nem romák elsősorban a munkához való viszonyuk alapján ítélik meg a romákat. Előzmények * ! Szociológiai és szociálpszichológiai.
Fiatalok politikai szocializációja - közösségekben való részvétel Bognár Adrienn PTE - BTK Szociológia Tanszék.
Magatartástudományi Intézet
 Kutatási kérdés  Euroszkepticizmus – és hogyan kell viszonyulni hozzá   Módszertani probléma: EU-val kapcsolatos attitűdök mérése  pontosan mekkora.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat az oktatók körében - ábrasor
Egyetemes értékek az egyetemen kutatás Arapovics Mária PhD Kutatásvezető egyetemi adjunktus ELTE PPK Andragógia Tanszék Az egyetemisták és főiskolások.
Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea.
Szabályos hasábok Mit tudok róla? (Know) Mit szeretnék tudni? (Wonder) Mit tanultam? (Learn) Szabályos sokszög az alapja. Mindent meg szeretnék tudni velük.
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
A „soft law” hatása az oktatás és képzés szabályozására az európai integráció tükrében dr. Várnagy Péter egyetemi docens PTE FEEK.
Az olvasó hallgató Olvasásszociológiai felmérés a Debreceni Egyetemen Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem ONK 2010.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
A SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÓ SZEKTOR MUNKAHELYI JÓL-LÉT ÉRZETE.
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
Lakosok véleménye a Magyar Honvédségről február 21. Domokos Tamás.
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Közigazgatási Jog 4. Európai közigazgatás, 3. előadás szeptember Az EU központi szerveinek általános jellemzői Nincs önálló (saját) EU intézményrendszer.
Internet a családban Székely Levente –
Dr. Kocsis M. Tamás: Magyarország és a közösségi védjegyrendszer – egy elszalasztott lehetőség MIE Konferencia május Felsőtárkány.
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Beszámoló a projekt megvalósításának tapasztalatairól.
Bevezetés a tudományos kutatás és írás gyakorlatába 3. alkalom október 21.
„Kincs, ami nincs” - a hazai szegények egészségi állapota - Havasi Éva és Horváth Gergely.
Készítette: Pató Gáborné Dr. Szűcs Beáta, egyetemi docens Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Szervezési és Vezetési Tanszék Elérhetőség:
A SELMECBÁNYAI HAGYOMÁNYŐRZÉS, MINT SZEMÉLYISÉGFEJLESZTÉS Kovács Nikolett Andragógia III. Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”
„R” helyett „Q”? – Új lehetőségek a faktoranalízis alkalmazásában
Okos városok és technológiák a társadalom szemszögéből
Országos kutatás a részmunkaidős foglalkoztatásról
MIE Konferencia május Felsőtárkány
Lakosok véleménye a Magyar Honvédségről
A nagyvárosok, mint az európai térszerkezet kitüntetett pontjai
Név TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Fekete Tamás egyetemi tanársegéd
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Dr. Szabó Gábor Adjunktus MAK, FKNI Név.
A regionális gazdasági integrációk
A kutatás etikai vonatkozásai
Önnek egy új üzenete érkezett – Tárgy: adatigénylés
„Kutatónak lenni azt is jelenti, hogy te vagy az első, aki megért valamit. Ez egy fantasztikus érzés, amit ha soha nem éreztél, nehéz megérteni.” (Forrás:
Előadás másolata:

Iszony vagy viszony - Magyarország megítélése az Európai Unió tagállamaként - Pavlics Tamás -

A kérdés indokoltsága Kutatási kérdés Miként támasztja alá, mennyiben korrelál az EU-ról való vélekedés a demokratikus attitűdökkel? Hipotézis Azok a hallgatók, akik a demokráciát tarják megfelelő keretnek a közügyek intézéséhez, a saját életük szempontjából az Európai Unióban való részvételt előnyösebbnek fogják tartani. [kiegészítő kérdés: miként tekintenek magukra a vizsgált első évesek egy, a helyi vagy az országos szintnél nagyobb értékközösség tagjaiként. ]

Kérdőív 12. Személyes életedre milyen hatással van, hogy Magyarország uniós tagállam? (Tegyél x-et és fejezd be azt a mondatot, amelyikkel egyetértesz!) Inkább előnyös, mert… Inkább hátrányos, mert … Nem érint, mert…

Összegzés a célcsoport körében az Európai Unió megítélése inkább pozitívnak tekinthető; egyenes arányosság a 13b kérdéssel „A demokrácia megfelelő intézményes keret a közügyek intézéséhez” a pozitív válaszok inkább a válaszadók környezetéhez kapcsolódó „kedvezményezetti” előnyökkel hozhatók összefüggésbe, mintsem az európai állampolgári kompetenciákkal.

Köszönöm a figyelmet! Pavlics Tamás tamas@pavlics.hu ELTE PPK Andragógia MA szak