KIÉGETTSÉG VIZSGÁLAT 2011/12.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy innováció nyomában
Advertisements

Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
Copiright by Y. Kinek jó a több biztosító? Ön benne van a szerencsés 0,5%-ban? Programunk segítségével ellenőrizheti!
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Tanulási zavarok és pedagógusterhek
A tanári munka értékelése
Aki tudja, csinálja, aki nem tudja, tanítja, aki tanítani sem tudja…
“Hány pontot kapunk érte?” Milotta Lászlóné – asszisztens (Vasútegészségügyi NKK Kft – Pécs) Zsoldiné Turi Edit – fiziotherápiás asszisztens (Egyesített.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények Kiegészítő pedagógiai szolgáltatások.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
2009/2010. tanév szaktanácsadói tevékenysége
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
a szülői elégedettségmérés legfontosabb eredményeiről
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Edzők válaszai a kérdőíves felmérésre (325 válaszadó)
Béres Egészség Hungarikum Program Egészségrecesszió Kutatás Sajtótájékoztató április 23.
Magyar kis-és középvállalkozások kilátásai Előadó: Kiss Ambrus.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Kisebbségszociológiai alapismeretek
Budapest XIII. kerületi Cigány Kisebbségi Önkormányzat felmérése család bevonásával készített kérdőív kiértékelése.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Együttgondolkodva a kisiskolásokért Alsó tagozatos munkaközösség-vezetők tanácskozása KPSZTI március 12.
Munkahelyi stressz és kiégés a rendőrség személyi állománya körében.
Életkor TESZT.
Számít, hogy 0,61 m2 ? A pedagógusok élet-, és munkakörülményei, a pedagógus életpálya teljességének tükrében Sági Matild Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
Egészségügyi szakdolgozók tűszúrásos baleseteinek hazai alakulása
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Klímamérés. A klíma percepcionalitása maguk a szervezet tagjai alakítják maguk a szervezet tagjai alakítják munkájukra aszerint van befolyással, munkájukra.
Puszta Sándor: Rendeltetés „Amit kigondoltál vidd tovább, ami lettél vállald, de soha ne feledd ami még lehetnél.” - Iskolarendszeren kívüli - Falusi gyakorlati.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat az oktatók körében - ábrasor
Intézményvezetők válaszai a tanulmány kérdéseire.
Ajánlás a nevelés és az oktatás újjáépítésére 2010.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Az iskola az én szememmel Iskolánk diákjai a fent említett pályázatra készítettek diafilmeket, melyek közül a következőt véltük a legjobbnak.
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
GYERMEKI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS beszédfogyatékos gyermekek óvodai tagozata
Információáramlás és kommunikáció 2010/2012. Ön szerint az információ-átadás mely formáját helyezi előtérbe az intézményvezető? (fő) (fő)
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
SZÜLŐI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS ÓVODAI FEJLESZTÉS 2011/2012
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
A SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÓ SZEKTOR MUNKAHELYI JÓL-LÉT ÉRZETE.
Mit gondol, okoz-e jelentős hatáscsökkenést, ha kimarad néha a gyógyszer bevétele? (százalékos megoszlás)
Csörömpölj a cukorkáért!. 1. A pedagógusnak tanulmányai során miben NEM kell fejlesztenie önmagát? a) a választott szakterület tudományos igényű ismeretében.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok 2. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta március 22.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
Készítette:Tóth Sándorné
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet1 Fehérvári Anikó Munkapiaci elvárások FSZ- és BA-hallgatók körében ONK november.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
Csoportos és egyéni addiktológiai fejlesztések tapasztalatai „Tágas városom kis lakásra cserélem”
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Jubileumi tantestületi értekezlet: 30 éves az óvoda és az iskola
Tantestületi elemzés, szülői kérdőív
Szociális város-rehabilitáció Szárazréten október 20.
Ünnepi, jubileumi tantestületi értekezlet
1. lecke „A fizika tanítása” tárgy jellege, célja
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Előadás másolata:

KIÉGETTSÉG VIZSGÁLAT 2011/12. Eötvös Loránd Tudományegyetem Speciális Gyakorló Óvoda és Korai Fejlesztő Módszertani Központ KIÉGETTSÉG VIZSGÁLAT 2011/12. Készítette: Dr. Jeanné Loós Anita

Kiégés

A 2011/12-es tanévben a kiégési skálát 14 fő pedagógus és 1 fő pszichológus töltötte ki. A kérdőívek eredményei alapján a következőket állapíthatjuk meg: 1.Átlagos munka: Átlagosan heti 31,42 órát töltünk bent a munkahelyen munkával. Kereset kiegészítő tevékenység időtartama hetente: átlagosan 7 óra. 9 fő végez kereset kiegészítő tevékenységet. 2. Személyi ellátottság: elégedett: 10fő /66%/ részben elégedett: 4fő nem elégedett. 1fő 3. Tárgyi ellátottság elégedett:14 fő részben elégedett: 1fő

4. Hangulat, kapcsolat a kollégákkal Mennyire befolyásolja Önt munkájában, jó közérzetében az intézményben uralkodó hangulat? Frequency gyakoriság Percent % Valid érvényes nagyon 11 78,6 kicsit 3 7,1 egyáltalán nem 1 14,3 Total 15 100,0

Milyen a kapcsolata a kollégáival? 86% szerint megfelelő hangulat uralkodik az intézményben. Milyen a kapcsolata a kollégáival? Megfelelő 53% Nagyon jó 47%

Milyen a kapcsolata a vezetőséggel?

Milyen a kapcsolata a diákokkal? ii

5. b) Milyen minőségű a kapcsolata a szülőkkel? Frequency gyakoriság Percent % Valid érvényes nagyon jó 8 53,33 megfelelő 7 46,66 Total 15 100,0 Segítik-e a munkáját a szülők? 1 fő kivételével mindenki úgy érzi, hogy valamilyen mértékben segítik a munkáját a szülők. (10 fő „igen”, 4 fő „közepesen segíti” választ adott.)

6. Szakmai tevékenységek 87% az elmúlt öt év során részt vett szakmai továbbképzéseken és a tanultakat a résztvevők 85%-a tudja hasznosítani munkája során. 73% gondolja úgy, hogy a jövőben részt fog venni szakmai továbbképzésen, 27% úgy gondolja, hogy nem. 13 fő vett részt - a tanításon, nevelésen túli- szakmai jellegű tevékenységben:

6.Szakmai tevékenység Szakmai előadások tartása: 12 fő Publikáció:8 fő Minőségbiztosítási rendszer kidolgozása:6 fő Pedagógiai program megalkotása: 5fő Tankönyvírás: 2fő Egyéb szakmai jellegű tevékenységek: pl. pályázatírás, koordinációs feladatok, egyesületi tagság, szaktanácsadás stb.: 6fő

Mennyire elégedett a szakma anyagi megbecsültségével?

Mennyire elégedett a szakma erkölcsi megbecsülésével?

Mennyire elégedett azzal, ahogy a szülők az intézményt megbecsülik? Közepesen elégedett Nagyon elégedett Elégedett

Mennyire elégedett saját szakmai teljesítményével? 6 fő nagyon elégedett 7 fő elégedett 2 fő közepesen elégedett

7. A SZAKMA SZERETETE 14 fő nagyon szeret tanítani, a szakma szeretete tehát 93%-os a tantestületben.

8. Munkahely és Pályaelhagyás Hányszor gondolt munkahely-változtatásra az elmúlt év során /szakmán belül/ ?

Gondolt-e a pályaelhagyásra az elmúlt év során? k r n Soha Néha

Milyen okok miatt gondolt a pályaelhagyásra? Tantestületi légkör Anyagi okok Belefáradt a tanításba, ill. más érdekli Erkölcsi okok

9. Egészségi állapot A többség általában egészségesnek érzi magát. Nyugtatót a tantestületből senki sem szed. 5 főnek van rendszeresen nyaki és/vagy háti fájdalma. 3 főnek van olyan egészségi problémája, ami meg- nehezíti a munkavégzést.

Általában mennyire fárad el a tanítás végére? Frequency gyakoriság Percent % Valid érvényes nagyon 4 26,6 közepesen 2 13,3 változó mértékben 9 60,0 kicsit nem fáradok el Total 15 100,0

Maslach Burnout teszt eredményei A kiégés tüneteit „erősen” mutató itemek /az átlag plusz 1 szórásérték felett/: 2. „A nap végére elhasználtnak érzem magam.” 14. „Úgy érzem túl nagy erőbedobással dolgozom.” A kiégés jeleit „egyáltalán nem” mutató itemek /az átlag mínusz 1 szórásérték alatt/: 5.”Úgy érzem van néhány gyerek, akit úgy kezelek, mintha nem is lenne külön egyéniségük.” 10.”Mióta ezt a munkát végzem érzéketlenebb lettem.”

Frusztráltnak érzem magam a munkámtól Rendszeresen Ritkán Néha Soha

Kiégettnek érzem magam a munkámtól Nagyon gyakran Soha Rendszeresen Alkalmanként Néha

A „frusztráció és kiégettség érzés” összevetése 1. 2. 1.2. 1.2. 2. 1.2. 2. 1. Frusztráció érz. 2. Kiégettség érz.