de français BEMUTATÁS Csűry István DE Francia Tanszék.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Területfejlesztés és esélyegyenlőség a Barcsi kistérségben
Advertisements

A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
TIOP 1.1.1/09/ Digitális reál-is? Készítette:Mátisné Szultos Erzsébet.
Tutori tevékenység a gyakorlatban
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Science Center of DEBRECEN
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A pedagógusminősítési rendszer
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Online gazdasági informatika szótár fejlesztése OGIL Dr. Pitlik László, Pásztor Márta, Popovics Attila, Bunkóczi László, Pető István Szent István Egyetem,
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Dr. Kollár Gábor vezető auditor Det Norske Veritas Magyarország
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
Az SDT keretrendszer logikai és architektúrális felépítése Dringó Béla
Készítette: Simon Anett 9.c
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
Fedezzük fel a geometria szépségeit
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Székely István fejlesztési tanácsadó
Európai Menekültügyi Alap évi allokációja SZAKMAI RÉSZ Pályázható célkitűzések és tevékenységek Célcsoportok Változások A pályázók tájékoztatása,
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
TÁMOP /1 TÁMOP nyitó szakmai konferencia TÁMOP /1TÁMO Halmozott fogyatékos, súlyos látássérült gyermekek komplex kommunikáció fejlesztése.
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. üzleteiben
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
1 Tájékoztató a tantárgyakról és a jegyzetekről Digitális oktatási gyűjtemény az ALEPH könyvtári rendszerben.
Pedagógus-továbbképzések hasznosulása
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Új modulok a szakképzésben Projektmenedzsment – MS Project 2007 Szentirmai Róbert.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Weblap-szerkesztés. Információs hálózati szolgáltatások Internet fontosabb szolgáltatásai (szóbeli) Elektronikus levelezési rendszer használata (szóbeli)
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Nyelvtan és helyesírás tankönyvek
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A Francia Tanszék 50 kredites képzési formái az alapképzésben (BA)
Munkaszervezési formák
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
SZÖVEGKOMPETENCIA-FEJLESZTÉS A FRANCIA NYELVÓRÁN Szövegszintű nyelvtantanítás a francia nyelvórán TÁMOP B.2-13/ Szakmai szolgáltató és.
Bölcsész Hefop tananyag- fejlesztési zárókonferencia szept ELTE BTK.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
A hagyományos és a hagyományos médiumoktól különböző, informatikai eszközöket alkalmazó lehetőségek, azok felhasználása. Czékmány Ilona.
Esélyegyenlőség, társadalmi felzárkózás Emberi Erőforrások Minisztériuma Szociális Ügyekért és Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Langerné.
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Magyar Orvosi Bibliográfia (MOB)
Health Education in Secondary Schools – Activity Book
Magyar Orvosi Bibliográfia (MOB) és Magyar Tudományos Művek Tára (MTMT) Áncsán Gizella Központi Könyvtár, 2014.
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

de français BEMUTATÁS Csűry István DE Francia Tanszék

Előzmények: a pályázat prioritásai és tananyagunk általános szakmai törzsanyag jellegű tantárgy oktatását segítő, így széles körben felhasználható, több érintett intézmény oktatóinak közreműködésén alapuló, digitális formátumú, költséghatékony tananyagok, melyekben megjelennek a HEFOP általánosan érvényesített esélyegyenlőségi és környezetvédelmi horizontális szempontjai. –esélyegyenlőség-orientált projekt, közvetett módon pozitív környezeti hatás Francia nyelvfejlesztés: elektronikus nyelv- és írásgyakorlati munkatankönyv

Koncepció helyzet: –a létező tananyagok nem e speciális célcsoportnak készültek –nehézkes és drága külföldi beszerzés –hiányzik a a nyelvtani ismereteknek a mondat szerkezeténél sokkal bonyolultabb nyelvi egység: a szöveg szintjén való alkalmazására irányuló fejlesztése is cél: a nyelvfejlesztés, ezen belül is a nyelvtani ismeretek kreatív alkalmazása olyan digitális tananyaggal, mely –egyrészt a nyelvtani jelenségeket szövegközpontú megközelítésben tárgyalja, –másrészt olyan komplex, kreatív szövegértési feladatsort is tartalmaz, amelyben a vizsgált nyelvtani jelenségek szorosan összefonódnak a szöveg értelmével hipertextualitás

Mit tartalmaz? nem kimerítő (teljes) nyelvtan több, mint nyelvtan tematika: 1. Les déterminants 2. Les pronoms 3. Les constructions verbales 4. L’expression du temps 5. Le discours rapporté 6. L’expression de la pensée et de l’opinion 7. L’expression de la volonté, de la nécessité et des sentiments 8. L’expression de la cause 9. L’expression de la conséquence 10. L’expression du but 11. L’expression de l’opposition et de la concession 12. L’expression de l’hypothèse et de la condition 13. Révision de l’emploi des modes 14. Les niveaux de langage 15. Exercices de compréhension de textes et exercices créatifs/productifs

Felépítés: fő részek 1.Introduction 2.Première partie. Exercices de grammaire 3.Deuxième partie. Exercices de compréhension de textes et exercices créatifs/productifs 4.Troisième partie. Définitions, règles et explications 5.Bibliographie

Belső szerkezet: (A) A fő komponensek rendszere BEVEZETŐ; ÁLTALÁNOS HASZNÁLATI ÚTMUTATÓ INDEX SZABÁLYOK ÉS MAGYARÁZATOK GYŰJTEMÉNYE: INDEX GYAKORLATOK SZABÁLYOK ÉS MAGYARÁZATOK

Belső szerkezet: (B) A gyakorlatok helye és összefüggései a rendszerben GYAKORLATOK I: 1. GYAKORLATOK I: 2. GYAKORLATOK I: n… GYAKORLATOK II: 1. GYAKORLATOK II: 2. GYAKORLATOK II: n… BEVEZETŐ; ÁLTALÁNOS HASZNÁLATI ÚTMUTATÓ INDEX

Belső szerkezet: (C) A gyakorlatok és a szabályok/magyarázatok gyűjteményének kapcsolatrendszere SZABÁLY / MAGYARÁZAT 1 SZABÁLY / MAGYARÁZAT 2 SZABÁLY / MAGYARÁZAT n… GYAKORLAT 1 GYAKORLAT 2 GYAKORLAT n…

Belső szerkezet: (D) A gyakorlatok belső szerkezete SEGÍTSÉG SZABÁLYOK / MAGYARÁZATOK FELADAT MEGHATÁROZÁSA SZÖVEG + TANULÓI MŰVELETEK ELLENŐRZÉS + JAVÍTÁS

Működési/használati elvek Keretek (tantárgyak…) Technikai tudnivalók Önálló munka Tanári irányítással/ellenőrzéssel végzendő munka

A működés a gyakorlatban CD-ROM > Tananyagokwww.francia.unideb.hu

Néhány technikai adat 4 szerző + 1 lektor 9 hónap 465 fájl

További lehetőségek Javítások Bővítések Papír formátumú kiadás

Köszönöm a figyelmet!