1. Utolsó Padból Program 2004. szeptember 28.. 2.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
Advertisements

EURÓPA MAGYARORSZÁG.
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
Az interaktív tábla használatának lehetőségei
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Aktualitások a szakképzésben
A Nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
Peőcz Veronika Béki Andrea
El ő adó: Kiszner Levente.  Melyek azok a legfontosabb társadalmi rétegek, amelyek valamilyen szempontból speciális helyzetben vannak?  Milyen nehézségek.
Esélyegyenlőség Integráció A települési és intézményi közoktatási intézkedési tervek elkészítésének szükségessége Tájékoztató nap Budapest, május.
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
Az iskolai egészségfejlesztési normatíva terve A Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság május 22-i és november 11-i határozata értelmében Dr. Somhegyi.
A Németh László Angol Testnevelés Tagozatos Általános Iskola
Az ügyvédi továbbképzés alapelvei Kitekintés  Kötelező továbbképzések  könyvvizsgálók  orvosok  gyógyszerészek  tanárok  Az ügyvédi képzés.
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
- Statisztikai adatok – Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára.
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Pályázati eredmények Humánerőforrás – fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás – fejlesztési Operatív Program Hátrányos helyzetű.
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
PÁLYÁZATI TÁMOGATÁSOK Bárczi Gusztáv Módszertani Központ.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A MAGYAR VÖRÖSKERESZT BÁZISISKOLÁJA SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA.
1 AZ ÚJ POSTAI SZAKKÉPZÉS JELENLEGI HELYZETE Sum István Magyar Posta Zrt. Oktatási Központ vezető április 05.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
Kormányszóvivői tájékoztató 1 A társadalmi bűnmegelőzés nemzeti stratégiája 115/2003. (X. 28.) OGY határozat. Cselekvési program 1009/2004. (II. 26.) Korm.
Az esélyegyenlőséget szolgáló törekvések a törvényalkotásban, különös tekintettel az SNI témakörére.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Sajtótájékoztató december 4.
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Oktatási integrációs program – magyar gyakorlat
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
SNI gyerekek az iskolában (1.) A sajátos nevelési igény
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Általános iskola első osztály
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
Integráció és inklúzió
M ILYENEK A ROMA GYEREKEK ?. C SECSEMŐKOR - „A BSZOLÚT KISZOLGÁLÁS ” KORSZAKA  A gyerekek minden szükségletét azonnal kielégítik, nem naptár és időbeosztás.
Az integráció fogalma:
A KÖZOKTATÁSI TÖRVÉNYEK A MINDENNAPOK GYAKORLATÁBAN április 2. Pölöskei Gáborné regionális igazgató.
A tűz-, a polgári- és a katasztrófavédelem kérdései Hoffmann Imre tű. ddtbk. Hatósági Főigazgató-helyettes.
A fogyatékkal élők integrációjának kérdése Románia EU csatlakozása után.
Innovációs Munkaközösség beszámolója 2014/2015. tanév
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Bánki Hírmondó Szeptember. SZEPTEMBERBEN TÖRTÉNT…
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
Sajátos nevelési igényű tanulók a szakiskolai programban Kapcsáné Németi Júlia.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ a 2017/2018-as tanévre szeptember 14. Balázs Lászlóné igazgatóhelyettes.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Általános iskola eredménye, értékelése
Általános Iskola tanév
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
3. osztályban.
Az ügyvédi továbbképzés alapelvei
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

1. Utolsó Padból Program szeptember 28.

2

3

4 A 2002-es adatok alapján az Európai Uniós országokban a 14 év alatti gyermekek 2-2,5 %-a minősül fogyatékosnak, míg a magyar gyerekek 5,3 %-a. Ezért az Oktatási Minisztérium 2004-ben felülvizsgálta a speciális tantervű iskolába, osztályba járó 2. osztályos enyhe fokban értelmi fogyatékosnak minősített tanulókat.

5 Utolsó Padból Program  A program bejelentése után a 2004-es beiskolázási adatok alapján 9%-kal csökkent az I. osztályos eltérő tantervű iskolába járó tanulók száma.  A felülvizsgálat után további 11%-kal csökkent az eltérő tantervű iskolába járó tanulók száma.

6 A felülvizsgálat  A felülvizsgálathoz a tárca független szakértőket delegált  A felülvizsgált gyermekek száma: 2100  A visszahelyezésre javasoltak száma: 222  A visszahelyezések száma a korábbi tanévekhez képest megnégyszereződött.

7 Utolsó Padból Program  Megkezdtük a Nemzeti Fejlesztési Terv 3.1 intézkedésében két kultúra független teszt standardizálását valamint akkreditálásra került a Szakértői Bizottságok minőségfejlesztésére szolgáló képzési program.  Kidolgoztuk a visszahelyezett tanulók után járó ún. átmeneti normatívát ( forint két évig, utána alapnormatíva + integrációs normatíva)  Szigorítottuk a fogyatékossá minősítés feltételeit.