Válságkommunikáció Dr. Piskóti István.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Jó Karma Ez egy jó kis olvasmány, de rövid! Élvezd! A Dalai Láma üzenete a világ számára 2012-ra. Mindössze néhány percig tart elolvasni és végiggondolni!
Advertisements

E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Szervezetfejlesztési Program
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Miért fontos? 3478 Negatív hír az egészségügy szereplőiről nyomtatott és online sajtóban 2009-ben Mindenki érintett: EÜM, OEP, kórházak, orvosok, gyógyszergyártók.
KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ A GYAKORLATBAN
A tervezés mint menedzsment funkció
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Lakosságvédelmi intézkedések katasztrófaveszély időszakában
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
10. Tétel.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”
Péczeli Katalin előadása
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
Válságkezelés. Mi a célja? A válság negatív hatásainak csökkentése vagy kiküszöbölése A szervezet (imázsa) és az érintettek védelme.
A válság definíciója, jellemzői lezajlása
12. Kulturális önszerveződés, önkéntesség
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Szervezetfejlesztési Program
Kontrolling a kutatás-fejlesztésben
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
17. tétel.
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Partnerség és együttműködés Érdekcsoport-elemzés
Az NFT társadalmi egyeztetése civil szemszögből Civilek a Nemzeti Fejlesztési Terv Nyilvánosságáért - CNNy Pécs, március 23.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Egyeztetési folyamat A Társadalmi Egyeztetés Eljárási Normarendszere kötet és a RECE programban készült helyzetelemzés.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Minőség menedzsment 6.előadás
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK (ISO, TQM, HACCP)
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Az iskola, mint szervezet
Családi csoport konferencia. a kliens egy ösztönző és őt bevonó hozzáállásból profitál a legtöbbet minden ember felelős a cselekedeteiért, és tiszteletben.
IRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK TANÚSÍTÁSÁNAK TAPASZTALATAI
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Resztoratív megközelítés a konfliktuskezelésben
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004.
A beiskolázás előkészítése
SLA (Service Level Aggrement) alapon történő szolgáltatás fejlesztés a Gazdasági Főigazgatóságon
Kockázatkezelés. Nem tartják fontosnak, mert  „A kockázatelemzés időrabló és unalmas feladat”  Ezzel szemben –jó lenne, ha a „jövőbe láthatnánk” –rengeteg.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Munkakörelemés és –tervezés röviden
Interkulturális mediáció bemutatása - ROMED2-ROMACT Interkulturális mediáció megvalósulása elméletben és gyakorlatban Jászfényszarun ROMED2-ROMACT programon.
2003. május 21. ÜZLETMENETFOLYTONOSSÁG ÉS KATASZTRÓFA ELHÁRÍTÁS TERVEZÉSE Jakab Péter igazgató Magyar Külkereskedelmi Bank Rt. Bankbiztonság.
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
Magyarország Problématérképe Kutatási terv M.A.F. - SzIA Budapest, December 10.
A külterületi kármentesítést meghatározó feltételrendszer és a kivitelezés összehangolása, együttműködés az irányító szervekkel.
ROAD SHOW SZERVEZÉSE Kőváriné Vida Ildikó PR vezető, kamarai tanácsos
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
FAIR RENDSZERKONCEPCIÓ ÉS A BEVEZETÉS LÉPÉSEI DECEMBER 17.
Tervezési folyamat.
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Az ISO 9001 jelenlegi helyzete
főosztályvezető-helyettes
A kiváltást megvalósító intézmények (pályázók) támogatásának közvetlen módjai a projekttervezés időszakában EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Az iskolai szervezet és fejlesztése
KÖNYVVIZSGÁLÓI KÖZFELÜGYELET
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Válságkommunikáció Dr. Piskóti István

A krízis lefutása Veszély Kialakulás Emelkedés Tetőpont Hanyatlás Megoldás Kezelés időzítése!

Kríziskommunikációs feladatok Krízis van egy szervezet életében, ha: Egy esemény/ügy a normál napi ügymenetet megszakítja, vagy abban drasztikus változást idéz elő Egy esemény/ügy az alábbiak egyikét, vagy többet is veszélyeztet: élet, szociális jólét, gazdasági stabilitás, normális működés, környezeti egyensúly, kulturális integritás, hírnév.

Krízis kezelése 3 szabály: A krízis elkerülhetetlen A krízisre fel lehet készülni – cselekvési tervvel. A krízismenedzselés valamennyi vezető tevékenységének szerves része.

A krízisek jellemzői Meglepetést okoz Nincs elég információ, mikor kellene Túlnő a szervezet reagálási képességén Az események halmozódnak Az irányítás kicsúszik a kezünkből A normál belső döntéshozatali folyamatok felborulnak Érdekek forognak kockán Külső vizsgálódás indul a szervezetben Ostromhangulat a dolgozók között A vezetők a rövid távú cselekésre koncentrálnak, vagy menekülnek Időtartama véges Ismétlődhet Kezelése az egyes szakaszokban más stratégiát igényel

Krízisszintek Helyi események, ügyek Komolyabb események, ügyek Veszélyben a működés Nagyobb zavaró, kártékony események, ügyek

Válságtípusok Súlyosság szerint Érintettjei szerint Eredete szerint Elszenvedő szervezet szerint Menedzselhetőség szerint Időtartam szerint

Szintjei Helyi események Komolyabb ügyek Veszélyben a működés Rögzítsd, jelezd, kövesd nyomon! Komolyabb ügyek Adj tanácsot, cselekedj, tájékoztass, kövesd Veszélyben a működés Válságstáb, adj tanácsot, cselekedj, tájékoztass, menedzselj, kövesd nyomon Nagy, zavaró, kártékony ügyek Vezetői krízismenedzsment csapat, főhadiszállás, információáramlás kézbentartása, cselekedj, menedzselj, kövesd nyomon, krízis utáni stratégia

Kríziskommunikációs eszköztár 3L (Lists-Lines-Logs) Listák (címlisták, adatbázisok … Jelek-irányvonalak (háttéranyagok, Naplók (rögzítés, nformációs-jogi jelentőség) Ki érdeklődött, kért információt Mikor, ki, mit nyilatkozott Mely média érintett Események Mikor, mit tettünk Mi lesz, megnyugtatás Ki, mikor érhető el, ha baj van…..

Kríziskommunikációs kézikönyv Mindenki tudja a dolgát Ne legyen fejetlenség Akkor is védett legyen a cég, ha távol van a vezérigazgató Profi tudás felváltsa a dilettáns találgatást Kidolgozása: előkészítés – kidolgozás – rendszerbe állítás

Kríziskommunikációs kézikönyv Előkészítés Vezetői interjúk, szakemberek továbbképzése, STEEP-elemzés, lehetséges válsághelyzetek felmérése, preferenciaprognózis, tervvázlat Kidolgozás Szövegezés, feladatok egyeztetése, felelősség-hatáskörök meghatározása, prezentálás, megismertetés Rendszerbe állítás Vezetői utasítások, monitoring team felállítása, válságteam és felkészítése, működési feltételek biztosítása, dokumentálási rend kialakítása, időszaki ellenőrzések

Válságterv általános tartalma Veszélyhelyzet értékelése Veszélyforrások Válságállapot jellemzői Riasztás Magatartási szabályok Cselekvési programok Naprakészség biztosítása (naplók) mellékletek

Válságkezelés gyakorlata Aranyszabályok Ismerd meg a tényeket! Tedd egyértelművé az érintettségedet! Ne védekezz! Ismertesd mit fogsz tenni! Vond be a nyílvánosságot! Kapcsolattartás-felelősség-közzététel-szimmetrikus kommunikáció elve

Konfliktuskezelési módok Rámenősen – segítőkészen – saját érdek érvényesítően – visszahúzódva – megoldani mások problémái Versengve – együttműködve – kompromisszummal – elzárkózással - alkalmazkodással