Erőszakmentes iskola. Az erőszakosságot úgy írhatnánk körül, mint az egyén testi, szóbeli és érzelmi bántalmazása egy vagy több személy részéről Az erőszakosságot.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit tennél, ha minden egyes alkalommal, amikor szerelmes leszel valakibe el kell tőle búcsúznod?
Advertisements

Érintés.
Lemondás az uralomról I.Jézus Krisztus megtiltotta a tanítványkörnek az uralkodást, úgy, ahogy azt a társadalomban gyakorolják. Mk 10:35-45 „Ekkor hozzálépett.
Szülői elégedettség mérés eredménye
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
A túlzott informatikai eszköz-használat veszélyei
Tommy's Window dia ♫ Hangszóró szükséges A gyerekek örökkévalók
Egyre többen válunk lopás, rablás, nemi erőszak és gyilkosság áldozatává.
A tehetség és felelősség
Mikor tekinthetjük egészségesnek a családot?
GYERMEKBÁNTALMAZÁSOK A TABULA RASA ALAPÍTVÁNY TEVÉKENYSÉGE Kovácsné Duró Andrea ME BTK Tanárképző Intézet
Asszertív magatartás és viselkedés technikák
Életünk lenyomata gyermekeink lelkén
Peremen billegő fiatalok
© Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl
Nők a Nőkért Együtt az Erőszak Ellen NANE
Alkoholizmus.
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
A melankólikus vérmérséklet
Szociális tanulás formái
Csecsemőkortól az ifjúkorig.
Kötődés, Kötődési zavarok Rokszin Mónika.
Személyiségzavar Rokszin Mónika.
A gondozás,nevelés egysége
Dr. Pálhegyi Ferenc alapján
Szigor vagy engedékenység a gyermeknevelésben
Játék.... KISISKOLÁSOK KÖZÖTTI KOMMUNIKÁCIÓ Készítette: Nagy Erzsébet Mátis Katalin Bóné Orsolya.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Mit tehetünk az erőszakmentes iskolákért? A párbeszéd, mint gyógyító stratégia Felházi Anett.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Isten akarata-e, hogy megházasodjam? A házastárs kiválasztása.
A GYŐZTES.
Egy non-profit egészségügyi alapítvány PR-tevékenysége Száraz Éjszakák – Derűs Nappalok Alapítvány Sarlós Gábor PeppeR 21 PR Ügynökség.
Kommunikáció beteg gyermekekkel
Mit tennél, ha minden egyes alkalommal, amikor szerelmes leszel valakibe... el kellene tőle búcsúznod?
Az emberi tanulás.
Serdülőkori problémák
PÁL LEVELE A RÓMAIAKHOZ ig Az okos istentisztelet.
ÁRVÁK A szülőktől kapott „uticsomag” tartalma: A biztonság érzése
Az Élet Igéje október „Állhatatossággal fogjátok megmenteni lelketeket.” (Lk 21,19)
♫ Hangszóró szükséges ♫ Hangszóró szükséges Az oldalak kattintásra haladnak tovább. Copyright © 2008 Tommy's Window. All Rights Reserved David Brandt.
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
„Mi dolgunk a világban?”
A kriminálpszichológia
SPECIÁLIS TANULÁSI NEHÉZSÉGEK
Egyszer, ha gyermekem elég nagy lesz ahhoz, hogy megértse, mi motivált engem, mint szülőt, ezt fogom mondani: Annyira szerettelek, hogy mindig megkérdeztem.
Az iskola az én szememmel Iskolánk diákjai a fent említett pályázatra készítettek diafilmeket, melyek közül a következőt véltük a legjobbnak.
Y generáció Viselkedési jellemzők és változások az Információs Korban.
Szociális helyzet a Pogányvölgyben 2011 június 17.
Egyre többen válunk lopás, rablás, nemi erőszak és gyilkosság áldozatává.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Az OGYEI kiemelt programjai
 szociális (latin) – társadalmi, társaságra vonatkozó  patológiai (görög) – beteges, nem normális Szociálpatológiai – összefoglaló fogalom a beteges,
Bölcsességek, aforizmák
(Erőszak és elhanyagolás a családban)
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Erőszak a családban.
Tanodánkban Tanodánkban Felsős gyerekek korrepetálása, tehetséggondozása Felsős gyerekek korrepetálása, tehetséggondozása Kulturális programok Kulturális.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
Az iskolai zaklatás jelensége alapfogalmai. Az agresszió fogalma pszichológiai háttere Agresszió minden olyan szándékos cselekvés, amelynek indítéka,
A Nemzetközi Gyermekment ő Szolgálat biztonságos internet oktatási programjának tapasztalatai Nagyváradon.
GRASSROOTS Gyermekvédelem
ENABLE foglalkozások az iskolánkban
avagy hogyan birkózzunk meg szorongást okozó tanítási helyzetekkel?
Családbarát Turizmus Konferencia 2017
Előadás másolata:

Erőszakmentes iskola

Az erőszakosságot úgy írhatnánk körül, mint az egyén testi, szóbeli és érzelmi bántalmazása egy vagy több személy részéről Az erőszakosságot úgy írhatnánk körül, mint az egyén testi, szóbeli és érzelmi bántalmazása egy vagy több személy részéről Az erőszakos viselkedéshez újabban odasorolható a nemi bolygatás is Az erőszakos viselkedéshez újabban odasorolható a nemi bolygatás is

A kutatások azt mutatják, hogy az iskolában az erőszakosság leggyakoribb formája: - első helyen a kötekedés van (a fiúknál és a lányoknál is) (a fiúknál és a lányoknál is) - a második helyen a testi bántalmazás van (a fiúknál) (a fiúknál) - a harmadik helyen a közösségből való kiközösítés van ( a lányoknál) ( a lányoknál)

Kik a bántalmazók: A bántalmazók azok a gyerekek kik szükségét érzik a hatalomnak és kik szerint a bántalmazás eredményeket hoz. A bántalmazók azok a gyerekek kik szükségét érzik a hatalomnak és kik szerint a bántalmazás eredményeket hoz. Ami megkülönbözteti őket azoktól a gyerekektől, akik csak időszakosan kötekednek az az ismételt testi vagy lelki bántalmazás mintája

Vajon valaki úgy születik mint bántalmazó vagy azzá válik? -ez egy tanult viselkedés, és mivel tanult el lehet szokni tőle -az erőszakos viselkedés mintája elkezdődhet már két éves korban -minél idősebb a gyermek, annál nehezebben változik -az erőszakos gyerekeknek korán lesz bűnvádi dossziéjuk, ezért a korai megelőzésnek nagy jelentősége van

Okok, amely miatt a gyermekből bántalmazó lesz: Agresszív viselkedés otthon Agresszív viselkedés otthon Szigorú testi büntetések( támadják a kisebb, gyengébb gyerekeket annak mintájára amit átélnek otthon) Szigorú testi büntetések( támadják a kisebb, gyengébb gyerekeket annak mintájára amit átélnek otthon) Az ellenségesség feltételezése (annak filozófiája, hogy a támadás a legjobb védekezés) Az ellenségesség feltételezése (annak filozófiája, hogy a támadás a legjobb védekezés) Kortársak, akik bántalmaznak (csunya viselkedésükkel a figyelem központjába akarnak kerülni, vagy a csoporthoz tartozást bizonyítják) Kortársak, akik bántalmaznak (csunya viselkedésükkel a figyelem központjába akarnak kerülni, vagy a csoporthoz tartozást bizonyítják) Kifizetődik (amikor a szülők vagy más felnőttek engednek az elviselhetetlen vagy agresszív gyereknek és ő megtanulja, hogy erőszakosnak kell lennie, hogy elérje amit akar) Kifizetődik (amikor a szülők vagy más felnőttek engednek az elviselhetetlen vagy agresszív gyereknek és ő megtanulja, hogy erőszakosnak kell lennie, hogy elérje amit akar) A bántalmazók inkább negatívnak élik meg a világot és saját viselkedésükkel ezt maguknak és másoknak igazolják A bántalmazók inkább negatívnak élik meg a világot és saját viselkedésükkel ezt maguknak és másoknak igazolják A felügyelet kimaradása a serdülő korban A felügyelet kimaradása a serdülő korban

Kik a bántalmazók áldozatai ? A bántalmazó áldozata lehet bárki A bántalmazó áldozata lehet bárki -A sanyargatás leggyakoribb oka a beilleszkedés hiánya ( kinézet miatt, valamely szokás miatt vagy egyszerűen azért, mert valaki valamilyen különbözőség folytán nem illeszkedik be a csoportba) -Fejlődési rendellenességgel küzdő gyerekek -Krónikus betegségben szenvedő gyerekek -Azok a gyerekek, akiket a szüleik túlzottan óvnak és ezért nehezen találják fel magukat a kortárscsoportban -Akiknek szülei túlzottan parancsoló (fenhéjas) módon viselkednek -Az okos és tehetséges gyerekek, akiket a tanárok szeretnek és akiket a többiek a tanárok kedvenceiként élnek meg

A bántalmazók áldozatai két csoportba sorolhatók: Passzívak (szorongó, bizonytalan) Passzívak (szorongó, bizonytalan) Provokatívak (lobbanékony, nyugtalan, nagyhangú) Provokatívak (lobbanékony, nyugtalan, nagyhangú) Ezek a gyerekek az erőszakos egyénektől úgy védekeznek, hogy odaadják a pénzüket, elsírják magukat vagy végrehajtják a parancsaikat, csakhogy ne sanyargassák őket Ezek a gyerekek az erőszakos egyénektől úgy védekeznek, hogy odaadják a pénzüket, elsírják magukat vagy végrehajtják a parancsaikat, csakhogy ne sanyargassák őket Önmagukhoz negatív viszonyulást fejlesztenek ki, mint olyan valakihez ki értéktelen és alárendelt ( ezt néha a tanulásban való alábbhagyásban is lehet érzékelni). Önmagukhoz negatív viszonyulást fejlesztenek ki, mint olyan valakihez ki értéktelen és alárendelt ( ezt néha a tanulásban való alábbhagyásban is lehet érzékelni). Magukra vehetik az áldozat szerepét és egy életen át így viselkedhetnek. Magukra vehetik az áldozat szerepét és egy életen át így viselkedhetnek.

Mikor tekinthető valaki az erőszak áldozatának? Erőszakoskodás ill. bántalmazás áldozatának tekinthető az a személy, aki egy időszakon belül bizonyos személyek által többszöri sanyargatásának van kitéve. Erőszakoskodás ill. bántalmazás áldozatának tekinthető az a személy, aki egy időszakon belül bizonyos személyek által többszöri sanyargatásának van kitéve. Hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy valaki csak akkor áldozat, ha testi bántalmazásnak van kitéve, de a sérülés amelyet az áldozat átél nagy mértékben érzelmi és szociális jellegű és ezért nem vesszük észre amely módon érzékeljük, hogy vágásokról, sérülésekről vagy ütésfoltokról van-e szó. Hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy valaki csak akkor áldozat, ha testi bántalmazásnak van kitéve, de a sérülés amelyet az áldozat átél nagy mértékben érzelmi és szociális jellegű és ezért nem vesszük észre amely módon érzékeljük, hogy vágásokról, sérülésekről vagy ütésfoltokról van-e szó. Valaki érezhet erős fájdalmat látható sérülés nélkül is. A szavak is fájhatnak és a szóbeli bántalmazás gyakran testi bántalmazáshoz vezethet. Valaki érezhet erős fájdalmat látható sérülés nélkül is. A szavak is fájhatnak és a szóbeli bántalmazás gyakran testi bántalmazáshoz vezethet.

Beszélgessünk az erőszakosságról * Ki tudná megmondani, mi az erőszakosság? (próbáljatok osztályszinten megfogalmazni egy definíciót) (próbáljatok osztályszinten megfogalmazni egy definíciót) Mi történik azokkal, akiket valaki sanyargat? Mit gondoltok, hogyan érzik ők magukat? Mi történik azokkal, akiket valaki sanyargat? Mit gondoltok, hogyan érzik ők magukat? Mit gondoltok, hogyan érzik magukat az erőszakoskodók? Mit gondoltok, hogyan érzik magukat az erőszakoskodók? Mi történik azokkal a személyekkel, akik az erőszakoskodó vagy az áldozat közelében vannak? Milyen az, amikor látjátok, hogy valakit sanyargatnak? Ilyenkor, hogyan érzitek magatokat? Mi történik azokkal a személyekkel, akik az erőszakoskodó vagy az áldozat közelében vannak? Milyen az, amikor látjátok, hogy valakit sanyargatnak? Ilyenkor, hogyan érzitek magatokat? Gondolja-e valaki, hogy iskolánkban probléma az erőszak? Miért gondoljátok így? Gondolja-e valaki, hogy iskolánkban probléma az erőszak? Miért gondoljátok így? Gondolja-e valaki, hogy tantermünkben probléma az erőszak? Miért gondoljátok így? Gondolja-e valaki, hogy tantermünkben probléma az erőszak? Miért gondoljátok így? Mit kell tennünk, hogy tantermünk erőszakmentes tanterem legyen? Van-e valakinek ötlete ezzel kapcsolatban? Mit kell tennünk, hogy tantermünk erőszakmentes tanterem legyen? Van-e valakinek ötlete ezzel kapcsolatban?