NYÍRSÉGVÍZ RT. Minőségirányítási rendszere

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Információcsere a vasúti járművek karbantartása során
Advertisements

Laboratóriumi munka szerepe a minőségbiztosításban
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
a Szabad Repülők Szövetsége (HFFA: Hungarian Free Flying Association)
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
1. Előadás Dr. Szvitacs István
ENERGIAIRÁNYÍTÁSI SZABVÁNYOK
Az ivóvíz szolgáltatás folyamata
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
VI. Környezetvédelmi Konferencia – Dunaújváros 2005.június 3. Környezetközpontú Irányítási Rendszer a DUNAFERR Rt-nél Eredmények, aktualitások Meskál László.
Közműüzemeltető feladatai
Dr. Kollár Gábor vezető auditor Det Norske Veritas Magyarország
Minőségmenedzsment 4. előadás
Minőségmenedzsment 6. előadás
MinőségIrányítási Rendszer (MIR) elektronikus dokumentációjához
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
ISO 9000 : 2000.
A KÖZPONT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA. Szabvány Ismétlődő műszaki, gazdasági és más feladatok optimális megoldásának MINTÁJA.
Szoftverminőség biztosítása A minőségirányítási kézikönyv
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
Minőségdíjak.
A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZER
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
MUNKAESZKÖZÖK IDŐSZAKOS ELLENŐRZŐ FELÜLVIZSGÁLATAINAK ELJÁRÁSI RENDJE
Munkahelyi egészség és biztonság
7. hét: Az EN ISO 14001:2005 KIR szabvány
HEFOP hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő minőségirányítási rendszer II. rész A diákhoz itt kellene beszúrni a tanári magyarázatokat.
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
MINŐSÉGMENEDZSMENT ALAPJAI I. félév.
Munkavédelem és controlling
Közművelődési, közgyűjteményi intézmény minőségirányítási programjának lehetséges szerkezete.
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK (ISO, TQM, HACCP)
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. minőségirányítási rendszere
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI OKTATÁS Anda Tivadar, minőségügyi szakértő
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
TQM-ISO Minőségügyi kérdések a Pécsi Tudományegyetemen Szellőné Fábián Mária főigazgató-helyettes PTE Egyetemi Könyvtár Budapest december.
IRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK TANÚSÍTÁSÁNAK TAPASZTALATAI
AZ IVÓVÍZVIZSGÁLATOK VÉGZÉSÉNEK, ÉS A LABORATÓRIUMI EREDMÉNYEK JELENTÉSI RENDSZERÉNEK VÁLTOZÁSAI Laczkó András közegészségügyi felügyelő.
ÜZLETI STRATÉGIÁTÓL A MINŐSÉGTERVEZÉSIG
MSZ EN ISO 9001: 2009.
Készítette: Szirmai István
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
Az ISO 9001:2008 MinőségIrányítási Rendszer (MIR) dokumentumai A dokumentáció lehet bármilyen alakú vagy típusú adathordozón.
ISO 9000:2000 A minőségügy rendszerének új
Mit láthatunk a honlapon? Az előző ISO 9001 szabvány szerint kiadott tanúsítványok (várhatóan) az új ISO 9001 szabvány kiadását követő 24 hónapig.
CEN – Comité Européen de Normalisation Nemzetközi Szabványügyi Bizottság Management Cenrte: rue de Stassart, 36 B-1050 Brussels EN ISO 9001: 2000 helyett.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán Minőségmenedzsment összeállította: Piacsek László Zoltán.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZERT TÁMOGATÓ SZOFTVEREK FELADATAI Adatbázisok Word dokumentumok PDF dokumentumok HTML dokumentumok Szövegszerkesztés Szövegszerkesztés.
Minőségirányítás és Akkreditáció Bőhm Zoltán Budapest,
Adatvédelem – közérdekűség, átláthatóság, nyilvánosság
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
IT szolgáltatás-irányítási rendszer tanúsítása ISO/IEC szerint
Az ISO 9001 jelenlegi helyzete
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 4
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

NYÍRSÉGVÍZ RT. Minőségirányítási rendszere MSZ EN ISO 9001:2001 Galambos Sándor minőségirányítási vezető

ELSŐKÉNT A SZAKMÁBAN TELJESKÖRŰEN 1998. RENDSZER kiépítés kezdete 1999. december 10. RENDSZER BEVEZETÉSE 3 hónap üzemeltetés 2000. március 1-2. ELŐAUDIT 2000. ÁPRILIS 3-4. SGS TANÚSÍTÓ AUDIT TANÚSÍTÓ OKIRAT ÁTVÉTELE CERTIFIKAT : érvényessége: 2003. április 16. FOLYTATÁS: MSZ EN ISO 9001:2001

Folytatás K É P 2002. július Projekt indítása Tanúsítás 3 évre érvényes: 2000. április 16. - 2003. április 16. A fejlesztés érdekében szükséges a megújítás. 2000. év: megváltozott a szabvány Régi: MSZ EN ISO 9002:1996 Új: MSZ EN ISO 9001:2001 2002. július Projekt indítása új szabvány elemeinek összehasonlítása a meglévő dokumentációval rendszer átalakításának megtervezése ( készítők kijelölése ) 2002. július-december Rendszer kiépítése Kézikönyv - Eljárások - Szabályzatok - Utasítások 2003. január Oktatások 2003. február 24. Minőségirányítási rendszer indítása 2003. május Preaudit K É P 2003. július 7- 8. TANUSÍTÓ AUDIT

? Különbség ISO 9002:1996 ISO 9001:2000 DINAMIKUS STATIKUS minőségbiztosítás minőségirányítás DINAMIKUS folyamatszemléletű megközelítés rendszerszemlélet az irányításban munkatársak bevonása tényeken alapuló döntéshozatal FOLYAMATOS FEJLESZTÉS STATIKUS Előírt tevékenységek leírása Helyesbítés –megelőzés ? Nehéz a továbbfejlődés (koncepcionális különbségek)

FOLYAMAT - MÁTR I X A NYÍRSÉGVÍZ RT. STRATÉGIAI MINŐSÉGCÉLJAI (Minőségpolitikában van megfogalmazva) A NYÍRSÉGVÍZ RT. MINŐSÉGGEL KAPCSOLATOS ALAPELVEI (Minőségpolitikában van megfogalmazva) Alap f o l y a m a t o k VÍZTERMELÉS, KEZELÉS ÉS ELOSZTÁS SZENNYVÍZELVEZETÉS ÉS KEZELÉS FOGYASZTÓI KAPCSOLAT LÉTESÍTÉSE T á m o g a t ó f o l y a m a t o k Kapcsolattartás a vevővel és az elégedettség mérése Értékesítés és ügyfélszolgálat, és a reklamáció kezelése Vizsgáló- és mérőberendezések, eszközök kezelése Minőségirányítási Tanács működése Ellenőrzés és vizsgálat Belső auditok Vezetőségi átvizsgálás Azonosítás, nyomonkövethetőség és az állagmegőrzés Dokumentum és bizonylat kezelése Gépkarbantartás Beszerzés Víziközmű megvalósítás felügyelete Vezetőségi átvizsgálás Nemmegfelelőség és helyesbítő tevékenység Munkavédelem Szakszolgáltatások Képzés L E B O N T O T T M I N Ő S É G C É L O K TÁRSASÁGI / EGYSÉG / EGYÉNI Minőségcélok Minőségcélok Minőségcélok Minőségcélok Minőségcélok

MINŐSÉGPOLITIKA GONDOLATAI - alapelvek - FOGYASZTÓKÖZPONTÚ SZOLGÁLTATÁS STABILITÁS – a szolgáltatás jó minőségű és színvonalú megbízható ellátása, belső technikai és gazdálkodási biztonság, Előírt és elvárható minőség, Felelősség a környezet iránt, Elkötelezettség a szakirányú végzettségű munkavállalók alkalmazására - magasfokú szakismeretekre, A társaság vezetésének elkötelezettsége, Minőségszemléletű tervszerű továbbfejlesztés, Nyílt partneri kapcsolatok kiépítése, Törekvés a magasfokú cégkultúra kialakítására.

Minőségirányítási rendszer - Dokumentációs rend FOLYAMATOK TELJESKÖRŰSÉGE Kontrolling Beszerzés Laboratórium Beruházás Hibaelhárítás Karbantartás FOGYASZTÓ Üzemvitel Fogyasztói kapcsolatok Vízszolgáltatás víztermelés, tisztítás, elosztás Csatornaszolgáltatás Szennyvízelvezetés Szennyvíztisztítás Minőségirányítási rendszer - Dokumentációs rend

Régi (26) és új (16) kölcsönhatása GYŰJTEMÉNY Fogalommeghatározások E-01 Minőségirányítási Szervezet működésének folyamatszabályozása és a minőségcélok ME 01-01 E-02 Dokumentumok és bizonylatok kezelésének folyamatszabályozása (Dokumentációs rend) ME 00-01, ME 05-01, ME 16-01 E-03 Emberi erőforrásgazdálkodás és a képzési tevékenység folyamatszabályozása ME 18-01 E-04 Beszerzés folyamatszabályozása ME 03-01, ME 03-02, ME 06-01, ME 10-01-ből! E-05 Kapcsolattartás a vevőkkel és az elégedettségmérés folyamatszabályozása E-06 Fogyasztói kapcsolat létesítés folyamatszabályozása ME 09-04, ME 09-03, ME 19-01, ME 03-01 (fogyasztókra vonatkozó része) E-07 Víztermelés-, kezelés-és elosztás folyamatszabályozása ME 09-01 E-08 Szennyvízelvezetés- és kezelés folyamatszabályozása ME 09-02 E-09 Víziközmű megvalósítás felügyeleti folyamatszabályozása ME 09-05 E-10 Szakszolgáltatások folyamatszabályozása ME 09-06 E-11 Gépkarbantartási tevékenység folyamatszabályozása ME 09-07 E-12 Ellenőrző, mérő- és vizsgáló berendezések kezelésének folyamatszabályozása ME 11-01 E-13 Azonosítás, nyomonkövethetőség és az állagmegőrzés folyamatszabályozása ME 08-01, ME 15-01 E-14 Ellenőrzés és vizsgálat folyamatszabályozása ME 10-01 E-15 Nemmegfelelőség kezelés, helyesbítőmegelőző tevékenység és a reklamáció kezelés folyamatszabályozása ME 13-01, ME 14-01, ME 19-01 E-16 Belső auditok folyamatszabályozása ME 17-01

DOKUMENTÁCIÓS PIRAMIS MINŐSÉGPOLITIKA MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI KÉZIKÖNYV (I. SZINT) MK ELJÁRÁSOK (II. SZINT) E-.. SZABÁLYZATOK, UTASÍTÁSOK, ÜZEMELTETÉSI UTASÍTÁSOK (III. SZINT) SZAB., MU, ÜU BIZONYLAT BIZONYLATOK, FORMANYOMTAVÁNYOK DOKUMENTÁCIÓS PIRAMIS

II. szintű dokumentáció Q I. szintű dokumentáció Minőségirányítási Kézikönyv (MK) II. szintű dokumentáció Eljárások (E- .. ) a fő folyamatok és a rendszerben külön egységként kezelendő folyamatok szabályozásának eszköze, az egyes folyamatokhoz tartozó eljárások általános érvényűek, a konkrét végrehajtási feladatokat a kapcsolódó szabályzatok, utasítások írják le (háttérdokumentáció), 16 darab dokumentált eljárás rendszeresített.

III. szintű dokumentáció Vezetői utasítások Például: - A gépjárművek javításával, karbantartásával kapcsolatos megrendelések, számlaigazolások rendje műszaki vezérigazgató - helyettesi utasítás UTASÍTÁSOK Például: ütemtervek készítéséről, képviseleti jogosultságról, minőségcélok. Információs technológiai (IT) dokumentumok - elektronikus adathordozók (archivált állományok esetén). Például: felhasználók saját mentései, számlaadatok havi archiválása. Szakmai utasítások - üzemeltetési utasítások, - munkautasítások, - éves tervek és ütemtervek, - kezelési útmutató (saját készítésű). Például: - Mosatási és fertőtlenítési utasítás, Ibrány alközpont és víztermelő telepeinek üzemeltetési utasítása, - Éves képzési terv. Közel 200 db dokumentum

IV. szintű dokumentáció IV.1. Minőségirányítási bizonylatok (eljárás, szabályzat és utasítás szintű bizonylatok) IV.2. Körlevelek, levelek, jegyzőkönyvek és emlékeztetők (amennyiben nem bizonylat) IV.3. Tájékoztatók ( papír és adathordozó) IV.4. Műszaki tervek, engedélyek, tervtári és szakági térképek (megvalósulási tervek, használatbavételi engedélyek, stb.) CÉLJA: EGYSÉGESÍTÉS ----- RENDSZEREZÉS HOZZÁFÉRHETŐSÉG SZABÁLYOZOTT LEGYEN megőrzési idő - azonosítás adatforgalom - tárolás kezelés - módosítás HASZNÁLAT - MÓDOSÍTÁS BIZONYLATI ALBUM

Minőségirányítási szervezet felépítése MT elnöke vezérigazgató MT állandó tagjai minőségirányítási vezető műszaki vezérigazgató-helyettes gazdasági vezérigazgató-helyettes vízellátási műszaki vezető csatornázási műszaki vezető

2005. év összehangolva a társaság stratégiájával = cégstratégia Stratégiai Minőségcélok + Üzleti folyamatok 3 db stratégiai cél Üzleti évhez illesztett Elemzés Visszacsatolás TERVEZÉS Társasági minőségcélok Egységszintű célok Egyéni minőségcélok Folyamatos fejlesztés

Minőségcélok tervezési folyamata és elemei Stratégiai minőségcél + üzleti terv Stratégiai min.cél Üzleti terv alfejezete Területi érvényesség MÉRÉS – MINŐSÍTÉS - ÉRTÉKELÉS havi / negyedéves értékelés folyamatos visszacsatolás TERVEZÉS ALAPJA MINŐSÉGCÉL fejezetelve (társasági össz.33 db) Mérőszám célgazda Végrehajtás érdekében elrendelt intézkedés (tervek, akciók, stb.) Erőforrások HR, pénz, eszköz Végrehajtásért felelős szervezet, személy

Minőségcélok MÉRÉS – MINŐSÍTÉS - ÉRTÉKELÉS Társasági minőségcélok Értékelés MT (havonta) Egységszintű minőségcélok Ágazati Üzemi Csoport Végrehajtás érdekében elrendelt intézkedések állapotát Végrehajtás érdekében elrendelt intézkedések állapotát Biztosított erőforrást Időbeli állapota, teljesülése Időbeli állapota, teljesülése Egyéni minőségcélok A munkavállaló személyesen Érintett/közreműködik a cél megvalósításában Célgazda folyamatosan figyelemmel kíséri Mérőszámok TERV - TÉNY

A minőség... ...maga a fogyasztói …………..elégedettség A szlogen: A minőség... ...maga a fogyasztói …………..elégedettség