ISTEN IGÉJE ÉLETRE KEL. Mi is az a BIBLIODRÁMA? nincs definíció jellegű válasz „kísérleti spiritualitás” életre keltő, megelevenítő, játékban, testben.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A playback színház Szent Erzsébet Caritas Alapítvány RÉV Szenvedélybeteg-segítő Szolgálat Szekszárd, Munkácsy u. 7/A Telefon: 20/
Advertisements

Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Isten célja a gyülekezettel 2: Közösség
Az Eukarisztia titkáról elmélkedve az első kérdés, amelyet szemlélünk, hogy mi is az
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
KATOLIKUS VAGYOK HITTANRA JÁROK.
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
Rítus és színház. Isten – szól a mese – a teremtés hetedik napján azt tapasztalta, hogy halálos unalom uralkodik mindenek felett, és akkor rájött, hogy.
A Budapesti Egyetemi Katolikus Gimnázium és Kollégiumban
Gy ő zelem Pecznyik Pál verse Gy ő zelem, ha már nem világ szerint járok,
A keresztény család részesedése az Egyház életében és küldetésében
Az Élet Igéje február.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
„Férfinak és nőnek teremtette”
Gondolatok a művészet rendszeréről
Szociális tanulás formái
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Isten misztériumának előzetes kérdése
Mikor gyóntam utoljára?. Milyen gyakran szoktam áldozni?
Zene és Liturgia?!.
Bevezető előadás ANDRAGÓGIA IFJÚSÁGSEGÍTŐKNEK Az akkreditált, iskolai rendszerű, felsőfokú szakképzésben 1. előadás.
Az Istenről való beszéd lehetőségei Thomas Mann József és testvérei című regényében.
Személyiség - lélektan
ÖSSZEFOGLALÁS Egy játék és tanulságai Hitünk valósága Minden mindenben.
Copyright © 2007 Tommy's Window. All Rights Reserved ♫ Kapcsold be a hangszórot ♫ Kapcsold be a hangszórot Kattintással folytasd.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Vicces, hogy milyen könnyű levegőnek nézni Istent, és csodálkozni, hogy a világ pokollá válik.
Bevezetés a pszichológiába
Az avantgárd művészeti irányzatok
„Sok a tag, de a test csak egy.” (1 Kor 12,20)
Bibliai gondolatok - olasz tájakkal és zenei aláfestéssel
Asztal- és életközösség Jézussal
Fenomenológiai megközelítés
műelemzés ELJÁRÁSOK, MÓDSZEREK
Az élet igéje április „Testvérek, ne panaszkodjatok egymásra…” (Jak 5,9)
Színész Szerep Nézők  Színház lényege, ami nélkül, nincs színház  Nincs színház  Színész / szerep-be lépés,  Néző (közönség), több ember  Közös.
A kultúra fogalma.
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
Szent Teréz a « kis utak és kis dolgok » szentje, aki az életben a jól és nagy szeretettel végzett kis dolgokban hitt. Ő egyben a virágtermesztők és virágárusok.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Az Élet Igéje május „… Krisztus nevében kérünk: engesztelődjetek ki az Istennel!” (2Kor 5,20)
Isten mondta.
Az Élet Igéje február „Akiket Isten Lelke vezérel, azok Isten fiai.” (Róm 8,14).
„Szüntelenül imádkozzatok!” (1 Tessz 5,17) Az idén egy népes ökumenikus csoport választotta ki az igét az Egyesült Államokban, Szent Pálnak a tesszalonikai.
A CSALÁDOK HITVALLÁSA.
Az Élet Igéje január A világ sok részén január 18. és 25. között tartják az imahetet a keresztények egységéért, más helyeken Pünkösdre teszik ezt.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Durkheim Társadalmi kötelékek és rituálék. A vallás társadalmi jellegű A társadalom egyes egyéni erők szintézise Ezen erők az egyén viszonylatában fölérendeltek.
Copyright © 2007 Tommy's Window. All Rights Reserved ♫ Kapcsold be a hangszórot ♫ Kapcsold be a hangszórot Kattintással folytasd.
TANÉVNYITÓ ISTENTISZTELET Jöjj, égi szent láng, Szentlélek Isten, Hű támasz minden ínségben, Kit trónusáról jó Atyánk És Jézus Krisztus küld.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába Egyházközség neve: Hittanoktatást végzi:
Lehetőségek az esztétikai nevelésben - esztétikai nevelés és drámajáték -
Dramatikus technikák alkalmazása a tanári munkában Fodor Gábor 2009.
TINIK A T I N I K A GYÜLEKEZETGYÜLEKEZET A TINIK- ÉRT?! A T I N I K - É R T ? ! ÉRT?! É R T ? ! A A.
vasárnapi istentisztelet. Énekek Olyan békét, mint a folyó Olyan békét, mint a folyó, Olyan békét kaptam Tőled lelkembe. (2X)
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
A teljes ember bevonása a liturgikus cselekményekbe
Bevezetés a nyelvtudományba
Gadamer ( ) filozófiai hermeneutikája
Felszólító igék Máté evangéliumában
Kolossé 2,6-8 Azért amint elfogadtátok a Krisztus Jézust, az Urat, úgy járjatok is őbenne, meggyökerezve és benne felépülve, megerősödve a hitben, bővölködve.
Családbarát Turizmus Konferencia 2017
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
A teremtő és gondviselő Atya
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Előadás másolata:

ISTEN IGÉJE ÉLETRE KEL

Mi is az a BIBLIODRÁMA? nincs definíció jellegű válasz „kísérleti spiritualitás” életre keltő, megelevenítő, játékban, testben és hitben megélt fölszabadulás (Gerhald Marcel Martin)

Eleven találkozás/konfrontáció az egyes RÉSZTVEVŐ a CSOPORT egésze és a SZÖVEG között

A bibliodráma alapeleme a játék, amivel a gyermek önfeledten tanulja meg érteni a világot A játszó ember fölismeréseket él meg

A csoporttagok résztvevőként egyéni élettörténetükkel vallásos szocializációjukkal testi-lelki-szellemi meghatározottságukkal érkeznek a csoportba

A Biblia szövegeivel találkozó ember formálódik, alakul a szöveg által, de a szöveg is alakul, formálódik, újrafogalmazódik a vele kapcsolatba kerülő közösség és annak tagjai által A szöveg és a résztvevők élettörténete kölcsönösen föltárja egymást

A bibliodráma sajátosságai összetett, eklektikus műfaj kevés szóval él tudatosan lassít az esztétikai, művészi eszközöket is segítségül hívja a bibliai szöveg kibontásához

A BD eszközei, módszerei nem tetszőlegesek az eszközök nem illusztrálják a szöveget, ahogy a szöveg sem illuszráció „frappáns” eszközeinkhez minden esetben a SZÖVEG ihleti korrigálja és provokálja a BD-t

Esztétikai- művészi eszközök a BD nem „barkácsszakkör” nem művészkedünk, de alkotunk segítségével a nem fogalmi nyelvet is bevonjuk a szöveg kibontásához lehetőségei: test kifejezőkészsége, gesztusok, tánc, színjáték, színek, formák, hangok, költészet

A bibliodráma folyamán a teljes ember – testi-lelki szellemi meghatározottságában – lép kapcsolatba a szöveggel Emberségünk testi vonatkozásainak bekapcsolása az Isten üzenetével való találkozás folyamatába

a testi élmény sok mindent elővételez a textusban tetten érhető érzésekből, gondolatokból; általa a valóság új, megváltozott érzékelése, észlelése, megragadása lehetséges

A bibliodráma FOLYAMAT az észlelésre irányuló játékok és az azt követő tapasztalapcserék/reflexiók egymásutániságában bontakozik ki, körkörösen mélyül SZAKASZAI: ráhangolódás – megérintődés – azonosulás/összekülönbözés – aktualizálás – lezárás/rituálé

Bízunk Isten Éltető Lelkében és provokáló erejében!