KRE TFK Nyári Akadémia, Nagykőrös

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

Pedagógus-továbbképzés
Sárik Zoltán A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet szakmai működésének rendszere és fejlesztésének perspektívái.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
Tehetségpont létrehozása
A szaktanácsadás támogató szerepe
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
2009/2010. tanév szaktanácsadói tevékenysége
A pedagógusminősítési rendszer
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
A Z OKTATÁS SZOLGÁLATÁBAN A MÉREI FERENC Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet valamint a FOK Fővárosi Oktatástechnológiai Központ Szolgáltató.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
A nevelési-oktatási program előzményei
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A kerettantervek fejlesztése
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium

A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
A Református Pedagógiai Intézet bemutatása
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A szaktanácsadó segítő szerepe
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
A MEGÚJULÓ SZAKTANÁCSADÁS FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLŐDÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Készítette: Kovács Ferencné
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Dr. Pompor Zoltán Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szakmai vezető Szakértő és szaktanácsadó.
MEGÚJULÓ PEDAGÓGIAI- SZAKMAI SZOLGÁLTATÁS A REFORMÁTUS KÖZNEVELÉSBEN TÁMOP A Magyarországi Református Egyház köznevelési feladatainak.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A SZAKTANÁCSADÁS IRÁNYÍTÁSA ÉS KOORDINÁLÁSA Brassói Sándor Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettes.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Szaktanácsadás, Tantárgygondozás a megújuló köznevelési rendszerben Az OFI anyagainak felhasználásával készült.
Új típusú, személyközpontú szaktanácsadás
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Barcsák Marianna KPSZTI
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
A Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018.tanév során Fejér megyében Galambos Zsuzsanna főosztályvezető.
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
főosztályvezető-helyettes
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

KRE TFK Nyári Akadémia, Nagykőrös Megújuló köznevelési rendszerünk kihívásai – református válaszok Szontagh Pál igazgató KRE TFK Nyári Akadémia, Nagykőrös 2014.07.02.

Szaktanácsadás, tantárgygondozás

Az Nkt. 19. § (2) bekezdés b) pontja szerinti szaktanácsadás, tantárgygondozás ellátásának eszközei és módszerei: a) nevelési és tantárgypedagógiai módszerek, eszközök, eljárások megismertetése, terjesztése, b) nevelési-oktatási intézményi pedagógiai programok, helyi tantervek, házirendek, intézményi pedagógiai dokumentumok elemzése, azok intézményi elkészítésének és alkalmazásának segítése, c) az alkalmazott pedagógiai módszerek és pedagógiai fejlesztő tevékenység elemzésének, értékelésének segítése adott köznevelési intézmény, intézménytípus esetében,

d) nevelési eszközök, tankönyvek, taneszközök, nevelési-oktatási programok kiválasztásának segítése a nevelési-oktatási intézmény, vagy az intézményrendszer egésze vonatkozásában, e) egyéni szakmai tanácsadás, f) a köznevelés rendszerszintű fejlesztéseinek támogatása, a miniszter által indított országos tantárgyi és műveltségterületi pedagógiai feladatok segítése

RPI szaktanácsadás Intézménytípusok szerinti szaktanácsadás: - óvoda (Szabadi Edit) - általános iskola alsó tagozat (Kelemen Gabriella) - általános iskola felső tagozat (Bánné Mészáros Anikó) - középiskola (Márkus Gábor) - kollégium (megbízással: Gyöngyösiné Révész Andrea) - művészeti iskolák (jelenleg betöltetlen) Akvárium projekt – megújuló szaktanácsadás

Tantárgycsoportos szaktanácsadás: - REÁL - matematika, fizika, informatika (Bánné Mészáros Anikó) - HUMÁN - magyar, történelem (Szontagh Pál) - KÖNYVTÁR (Márkus Gábor) - TERMÉSZETISMERET – biológia, kémia, földrajz (jelenleg betöltetlen) - MŰVÉSZETEK – ének-zene, rajz (jelenleg betöltetlen) - IDEGEN NYELV (jelenleg betöltetlen) - HIT- ÉS ERKÖLCSTAN OKTATÁS (Dr. Jakab-Szászi Andrea) - VEZETŐI szaktanácsadás (Márkus Gábor)

Pedagógiai értékelés

Az Nkt. 19. § (2) bekezdés a) pontja szerinti pedagógiai értékelés ellátásának eszközei és módszerei a) pedagógiai mérési rendszer működtetéséhez kapcsolódó pedagógiai-szakmai szolgáltatás, a neveléssel összefüggő mérési eszközök fejlesztése és alkalmazásuk segítése, ajánlása a köznevelési intézmények részére, b) feladatbankok és mérőeszközök fejlesztése, hozzáférhetőségük biztosítása, c) a nevelési-oktatási intézmények belső pedagógiai értékelési rendszerének kialakítását segítő tanácsadás feladatainak ellátása,

d) a helyi tantervek végrehajtásával kapcsolatos pedagógiai mérések ellátása, e területen tanácsadás nyújtása, e) a pedagógiai mérések eredményeinek feldolgozását követő, az intézményfejlesztést támogató szakmai szolgáltatások, f) pedagógiai és komplex intézményértékelési eszközök és módszerek megismertetése és terjesztése.

RPI pedagógiai értékelés Intézményi önértékelés segítése Mérési szakemberek képzése Kompetencia-mérési eredmények elemzése

Pedagógiai tájékoztatás

Az Nkt. 19. § (2) bekezdés c) pontja szerinti pedagógiai tájékoztatás ellátásának eszközei és módszerei: a) a nevelési és a tanítási-tanulási folyamatot támogató, oktatástechnikai és oktatástechnológiai módszertani támogatások nyújtása, b) a nevelési és tantárgyi, műveltségterületi szakmódszertani tájékoztatók, segédletek és kiadványok elkészítése.

RPI pedagógiai tájékoztatás Segédanyagok, honlap Nevelőtestületi értekezletek Hírlevelek (KRE Hírlevél önálló rovata) Pedagógiai hírek, események média és internetfigyelése Egyedi tájékoztatás

Találkozások a református intézményrendszer pedagógusaival 2013.: 75 rendezvény 9 település 1784 fő Átlagosan: 24 fő 2014. márciusig: 26 rendezvény 12 település 938 fő Átlagosan 36 fő

Tanügy-igazgatási szolgáltatás

Az Nkt. 19. § (2) bekezdés d) pontja szerinti tanügy-igazgatási szolgáltatás eszközei és módszerei: a) közreműködés a nevelési-oktatási intézmények pedagógiai programjainak elkészítésében és bevezetésében, b) a megyei, fővárosi köznevelés-fejlesztési tervben foglaltakkal összhangban, az 1. § (1) bekezdés f) pontjában meghatározott fenntartó fenntartásában működő köznevelési intézmények vonatkozásában az intézményszerkezetre vonatkozó tanácsadás,

RPI tanügy-igazgatás Olvasókörök Igazgatói Klub Óvodavezetői értekezlet Tanügy-igazgatási segédanyagok Egyedi tanácsadás

Pedagógusképzés

Az Nkt. 19. § (2) bekezdés e) pontja szerinti pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének segítése, szervezésének eszközei és módszerei: a) pedagógiai tárgyú tanácskozások, pedagógiai szakmai napok szervezése, b)bekapcsolódás az országos pedagógus-továbbképzés rendszerébe,

c) az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet irányítása mellett országos szakmai pályázatok kiírása, megbízásra pedagógiai tárgyú kísérletek, pedagógiai tárgyú kutatások indítása vagy azokban való részvétel.

RPI pedagógusképzés Továbbképzési tervek Képzési ajánlatok Tanfolyam-akkreditáció Tanfolyam és előadás katalógus Országjáró rendezvénysorozat Szakmai napok (könyvtáros, latintanár, óvodapedagógus, internátusi nevelő stb.) KRE-RPI továbbképzési kapcsolattartás KRE-RPI képzésfejlesztés OH, OFI szakmai projektekben való részvétel

Képzések Eddig: egyházi ének, latin, lélekőrző mesélés, iskolatitkári gyülekezeti gyermekmunkás-segítő képzés. új tanterv és taneszközök bevezetésének segítése 2014-től ezeken felül: jogi szakokleveles protestáns köznevelési szakember megújuló köznevelés szakembere Magiszter nyelvvizsga pedagógus asszisztens Portfólió készítő Belső Szakember

Részvétel köznevelési projektekben OFI pedagógiai-szakmai szolgáltatás irányelveit kidolgozó munkacsoport OH pedagógus minősítési munkacsoport OH pedagógus értékelési és tanfelügyeleti trénerképzés OFI tantárgygondozói folyamat-szaktanácsadói trénerképzés

Versenyszervezés

Az Nkt. 19. § (2) bekezdés f) pontja szerinti tanulmányi, sport- és tehetséggondozó versenyek szervezése és összehangolása keretében kell ellátni a versenykiírásban meghatározott feladatokat, a versenyszervezővel kötött megállapodás alapján.

RPI versenyszervezés Versenynaptár Versenyhírmondó Versenytámogatás - Jane Haining Emlékverseny

Tanulótájékoztatás

Az Nkt. 19. § (2) bekezdés g) pontja szerinti tanulótájékoztató, tanácsadó szolgálat eszközei és módszerei: a) a köznevelés rendszerét érintő kérdésekben információk közvetítése, azok értelmezésének segítése a tanulók és az iskolai diákönkormányzatok részére, b) fórumok, továbbképzések szervezése a tanulók, a diákönkormányzatok és a diákönkormányzatok munkáját segítő pedagógusok részére, c) a diákjogi tanácsadás megszervezése.

RPI tanulótájékoztatás On-line segédanyagok (honlap) Pályázatok Diákképzések

Tervek -köznevelés Részvétel a református intézmények pedagógus-értékelésében (jogszabályi kötelezettség) Részvétel a református tanfelügyeletben Tantárgygondozó szaktanácsadói hálózat kialakítása és gondozása Mintaiskolai hálózat, horizontális tanulás Vezetőképzés és –támogatás Regionális igazgatói kollégiumok

Köszönöm a figyelmet! Szontagh Pál pedagógiai szakértő igazgató Református Pedagógiai Intézet szontagh.pal@reformatus.hu