Jelen és jövő a kistérségben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
GP Consulting Pénzügyi Tanácsadó Kft.
Advertisements

A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
GYERMEKVÉDELMI TANÁCSKOZÁS
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
Nappali ellátás célkitűzése: Mozgássérült emberek számára, komplex rehabilitációra irányuló szolgáltatások nyújtása, mely a társadalmi és munkaerő-piaci.
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
HEVES MEGYEI GYERMEKJÓLÉTI SZOLGÁLTATÁSOK FELMÉRÉS CÉLJA, MÓDJA  Átfogó kép-működésről, problémákról  Igényekre reagáló, célirányos módszertani.
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
SAMUNÉ CSERTÁN VALÉRIA intézményvezető
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A nevelési tanácsadás aktuális szakmai kérdései
A nevelési tanácsadás aktuális szakmai kérdései Martonné Tamás Márta Dr. Szvatkó Anna
A kitelepítés, kimenekítés, befogadás, visszatelepítés
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
A szociálpolitika kulcsproblémái gyermekvédelmi metszetben Gyermekvédelmi napok 2011 „Szakmafejlesztés a gyermekvédelemben” konferencia Budapest, 2011.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
Nemesné Somlai Gitta tanácsadó szakpszichológus,
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
Óvoda-, és iskolapszichológia Magyarországon
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
NEVELÉSI TANÁCSADÓ munkatársai.

Integráló iskolák a közoktatásban
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ 2005/2006.tanév I. félév Csíkvárné Takács Anikó Módszertani Központ vezetője.
MÓDSZERTANI KÖZPONT MŰKÖDÉSE A KAPOSVÁRI KISTÉRSÉGBEN
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ 2010.
Buda Béla dr. Nevelési tanácsadók Magyarországon -- szubjektív visszatekintés és szakmai értékelés -- (Közösségeink rejtett hálózata. A nevelési tanácsadók.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
ATF Gyakorlati tapasztalatok Mádi-Szabó Eszter Salva Vita Alapítvány Június 12.
Információs nap szeptember 8..
Biztos Kezdet Gyerekházak
Integráció és inklúzió
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok 2. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta március 22.
Új feladatok, új szakemberek, megújult intézmény a járás területén
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Kistérségi fejlesztési mátrix a Kisteleki kistérségben március 31.
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta február 1.
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Cegléd, június 1. Cegléd, Malom tér 3.
Pénzügyi Bizottság javaslatai: Terv. egy.* /Ft/
ÉVES GYERMEKVÉDELMI TANÁCSKOZÁS
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

Jelen és jövő a kistérségben Kovács-Batiz Réka Budaörs, 2010.05.05

Kistérségi ellátás Települések Gyermekek létszáma* Érintettek** Státuszok száma Szakemberek száma Budaörs 4925 492 11 6 pszichológus, 2 pszichopedagógus, 1 fejlesztő pedagógus 2 gyógytestnevelő Biatorbágy 2289 228 1 pszichológus Törökbálint 2318 231 3 pszichológus, gyógypedagógus Herceghalom 377 37 0,3 Telki 855 85 0,5 Sóskút 566 56 Pusztazámor 259 25 0,2 Páty 1308 130 * a Nevelési Tanácsadó által érintett korosztály 3-18 év; az adatok a 2009 évi statisztika alapján ** Szentmiklósi-Hanély Judit által kidolgozott számítás szerint a települések gyermeklétszámának a 10%-a kerül a Nevelési Tanácsadóval kapcsolatba.

Együtt hatékonyabb Szakmai támogatás, megerősítés: állandó konzultáció, törvényi háttér ismertetése, stb. Szupervízió Heti rendszerességgel: Szentmiklósi-Hanély Judit Havonta : családterápia, gyermekpszichodráma A Nevelési tanácsadók által készített szakvélemények, felmentések, kedvezmények biztosítása Gazdaságosabb az önkormányzatoknak: állami normatíva

Helyben elérhetőbb A helyi viszonyok jobb rálátása Szorosabb kapcsolattartás a pedagógusokkal, családsegítőkkel, stb. Bárkinek könnyebben hozzáférhető, nincs szükség utazásra, időt takarítanak meg A szülőknek gazdaságosabb

…mégis vannak nehézségek Kereslet-kínálat aránytalansága: túlterheltség, várólista Önállóság, gyors döntési helyzetek Kiterjedtebb munkaköri feladatok, specializáció hiánya

…mégis vannak nehézségek Elhelyezés óvoda/iskola: iskolapszichológus vagy sem? titoktartás nyitvatartás Módszertani lehetőségek szűkebbek: családterápia gyermekpszichodráma

Átgondolásra váró kérdések Önálló elhelyezés (nem oktatási intézmény vagy külön bejárat) A gyermeklétszámnak megfelelő szakemberszám Megfelelő szobaszám és szobaméret Iskolapszichológusi hálózat bővítése

Köszönöm a figyelmet!