TÁMOP-4.1.2-08/1/A-2009-0030 Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben - a TTK-s megfontolások Dr. Varga Zsuzsa OKT egyetemi docens SZTE-TTIK.
Advertisements

SZOCIÁLPEDAGÓGIA INTÉZETI TANSZÉK
A többfokozatú képzés kezelésének problémái a TVSZ-ben László Gyula.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Vegyész és kémiatanár mesterképzések
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar Nyílt Nap december 17. Szeged, TIK.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP /1/A Interdiszciplináris.
Anyagmérnöki Alapszak
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Agria Media Eger, október
Készítette:Keresztes Katalin Borbála KEKOAAF.PTE II. éves szabad bölcsészet szakos hallgató Óra: Kommunikáció az egyetemen Oktató:Viszket Anita
A megújuló tanárképzés
Képzések a pécsi bölcsészkaron
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
Befolyásolhatták-e a jelentkezői döntéseket a felvételi rendszer és a képzési szerkezet változásai?  Képzési szerkezet  Felvételi követelmények  Állami.
„ A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának.
Konferencia január 25.SZTE, Homor, Makay1 BA/Bsc tantervi struktúrák a Szegedi Tudományegyetemen Dr. Homor Géza, Dr. Makay Árpád.
Műszaki és Közgazdaságtudományi Kar mkk. ejf
„MI LESZ VELED MAGYAR FELSŐOKTATÁS” Antal János ÁVF főigazgató október 28.
Bölcsész mesterképzések – kitörési pontok és az akkreditációs folyamat tanulságai Dr. Brenner Koloman ELTE BTK dékáni megbízott.
Átalakulási prognózisok Temesi József egyetemi tanár, Bologna tanácsadó „Mesterképzések Magyarországon” Országos oktatási konferencia Felvételi Információs.
Bologna Hungaricum - Perspektíva Hungaricum? Dr. Vass László CSc. rektor, főiskolai tanár
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
„Felsőfokú szakképzés lehetőségei a STRATOSZHOZ tartozó tagvállalatoknál” Ea.: Dr.Szeri István Stratosz Dél-alföldi régióvezető szeptember 28.
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
Vélemények az Egészségügyi Szociális Munka mesterképzésről
A projekt fejlesztési oldala A projekt fő elemei Fejlesztések Paletta TÁMOP A/1-11/ Csallner András Erik.
A hazai szociális képzések helyzete a változó környezeti feltételek között „Jósolni bélből” TÁMOP /2-C Patyán László DE EK.
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
TANÁRKÉPZÉS A BOLOGNAI RENDSZERBEN Gaál István DE TEK oktatási és tanárképzési elnökhelyettes.
Tanárképzés a Debreceni Egyetemen Prof. Dr. Gaál István Prof. Dr. Gaál István TEK oktatási és tanárképzésielnökhelyettes
Az ELTE-TTK BSc szakjai, szakirányai, tervezett mesterszakok
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
A szaknyelvoktatás helyzete és jövője Hidasi Judit/ BGF
Oktatási és tanulmányi kérdések a Gazdaságtudományi Karon
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Vegyész szak.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
A BSc-MSc rendszerű tanulmányok tapasztalatai a műszaki és a természettudományi felsőoktatásban II. MŰHELYKONFERENCIA AZ ELTE BOLYAI KOLLÉGIUMÁBAN 2008.
TÁMOP A/1-11/1 Tananyag általános formai és tartalmi előírásai, valamint az önellenőrzés és teszt szerkesztési, publikálási lehetőségei a CooSpace-ben.
Természetvédelmi mérnök alapszak. Előzmények, alapítás Természetvédelmi szakmérnök- képzés indulása (Dr. Szabó, Dr. Sey) utolsó szakmérnöki.
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
A képzés szeptemberében indul!
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
PANNON EGYETEM VEGYÉSZ MESTERSZAK.
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Ágazati stratégia vs. intézményi implementáció
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. A bologna képzés helyzete az SZTE természettudományi szakjain Varga Zsuzsa SZTE TTIK Projektkonferencia, Debrecen október 1.

TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. 2 A helyzetfelmérés szempontjai *  A ciklusos képzés kialakítása  Új képzési forma és tartalom felépítése  Oktatás és tanulásszervezés, a képzés folyamata *Bókay Antal: Kérdések, témák a bologna képzés elemzéséhez, 2010.

TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A ciklusos képzés kialakítása  A mesterképzés ismerete nélkül jött létre  Az alapképzés túlzottan specializált (szakirányok, tanári minor, alapozás csak az félévben)  A mesterszak a nem előzményszakról jövők miatt megismétel BSc ismereteket Alap és mesterszak egymás után: 2 szakdolgozat 2 záróvizsga – kevesebb szakmai kredit

TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Alapozó-e az alapszak?  szakmai kredit van rá – kevés  Mindenütt vannak szakirányok – túl korai specializáció  A régi egyetemi képzés valahogy benne van (komplett képzés legyen annak is, aki abbahagyja)  Tapasztalat: nem kell szakirány, hanem erős alapozás: természettudomány, matematika, társadalomtudomány, informatika

TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg FSZ, szakirányú továbbképzés  Az FSZ idegen maradt a felsőoktatás (az egyetemi karok) számára  A földrajz szakot (idegenforgalom) kivéve nincs kapcsolat FSZ-hez  FSZ kreditelismerés problémás  Szakirányú továbbképzés gyakorlatilag megszűnt (vagy nem is volt), de  A szakirányok újraéledhetnek szakirányú továbbképzésként  Piaci körülményekhez könnyen lehetne szakembert képezni (pl. lézerfizika)

TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Alapszak és a munkaerőpiac, az „alkalmazhatóság”  A végzettek nagy része belép a mesterszakra

TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A kreditrendszer kialakításának tapasztalatai  Kredit-óraszám megfeleltetés formális és egyenetlen:  Szakmánként eltérő (biológia, matematika, földrajz, -> környezettan)  Tanszéki, oktató érdekek, a kapacitás és a hagyományok meghatározók  Pozitívum: jelenleg minden szakon megtörtént vagy folyamatban van a kreditallokáció felülvizsgálata  Kötött képzési programok, tárgyak erős egymásra épülése az első években (az alapozás ezt kívánja)  Negatívum: a hallgató lemarad, ha eltér a mintatantervtől. Kapacitáshiány miatt nincsenek a tárgyak minden félévben hirdetve.  Átlag oktatói vélemény: a kreditrendszer túl sok szabadságot ad a hallgatónak, kevés a szűrő

TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A kreditelismerés helyzete  Nagy része automatikus: a hallgató ugyanarra vagy rokon szakra jelentkezik vissza (időszakonként 3-4 ezer kérvény!)  Következmény: Nincs szükség az elismerés korlátjára  „Valódi” kreditelismerési esetekben megjelennek finomabb összehasonlítások:  A tanult ismeret színvonala, mélysége  Gyakorlat-elmélet óraszáma  Az ismeret elavult jellege  FSZ és bizonyos intézményekben szerzett kreditek esetén inkább elutasítás, mint elismerés

TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Kredit és hallgatói munkaóra viszonya  OMHV kérdés: „Mennyire van összhangban a tárgy kreditje a végzett munka mennyiségével?”  Sajnos a válaszokból nem tudható csak az eltérés, de az irány (sok a kredit vagy kevés) nem.  Problémák:  Nincs átlaghallgató, minden vélemény szubjektív elemeket hordoz.  A kreditallokáció egyenetlen, nem tükrözi a hallgatói munkát, más szempontok is meghatározók voltak  A tárgyak eltérő teljesítési követelményei még azonos óraszám és kredit mellett is

TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A képzés folyamata – új módszerek, stratégiák  A többség a klasszikus tantermi órák formájában tanít  Több száz fős tömeget hogyan másképp?  Nincsenek kidolgozott stratégiák, oktatók és hallgatók egyedül küzdenek a megváltozott környezetben.  Új oktatási módszerek önkéntes alapon léteznek (on-line tanulás, tesztek, önálló kiselőadások, évközi munka) – gyakorlat szemináriumi szinten  A tudásfelmérésben elektronikus eszközök (teszt) jelentek meg. A szóbeli számonkérés erősen szorul vissza  A „jó kutató” az egyúttal „jó oktató”

TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A tárgyak és vizsgák száma A képzés első három félévének jellemzői:  A tárgyak száma sok  félévente 7-8, ea és gyakorlat külön számolva  Az alapozó tárgyakra a 2 óra = 2-3 kredit jellemző.  Szakonként különbségek: A kémia a sok labor miatt óraszám>kredit, biológia óraszám= kredit, többi szak óraszám < kredit  Magas a vizsgák száma  Környezettan szak 10-12, az átdolgozott szakokon (földrajz, matematika) 5, a többin 7 az átlag

TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A tárgyak és vizsgák száma

TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A tárgyak és vizsgák száma 2. félév

TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A végzettek és a belépők aránya  Végzettek aránya a belépőkhöz képest

TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. 15 Merre tovább? Köszönöm a figyelmet!