„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Köszöntünk a KOM-PASSZ pályaválasztási programban! Az anyagokat a színes képekre kattintva lehet letölteni. A továbblépéshez az Állapotjelentés kitöltése.
Advertisements

Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | A KOM-PASSZ program ismertetése „KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program GEBAUER FERENC MFPI, március 7.
Mit mond a pályatanácsadás a családnak/ról?”
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Az iskolai szociálismunka
A Palló Információs rendszer Internetes rendszer: Indulás: január Fejlesztők: Budapesti Művelődési Központ Támogató:
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
Életpálya-építés fiatalkorban
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
TÁMOP / készítette: Udvorka Tiborné projekt tanácsadó.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Az osztály és az iskolapszichológus együttműködési lehetőségei Iskolapszichológusok Módszertani Bázisa Budapest, november 27.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Pedagógiai Értékelési Konferencia
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV Iskolaválasztási tanácsadás STEVANYIK LÁSZLÓ.
Pályaválasztási és Pszichológiai Tanácsadó Osztály
A Lifelong Guidance (LLG) európai és hazai rendszerének kialakítása Kihívások és törekvések egy kutatás operacionalizálása fényében Borbély Tibor Bors,
SZTE BTK Spanyoltanár MA
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A pályaválasztási szakemberek kompetenciái
Kedves Pályaválasztó Fiatal! Köszöntünk a KOM-PASSZ programban! Tájékoztató füzet Lapozáshoz a PgDn és PgUp billentyűket használhatod.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
A tanulók felkutatásának és beiskolázásának folyamata Iskolai, önkormányzati kapcsolati táblázat Névtáblázat (adatbázis) Települési útvonal Tájékozató.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
FELVÉTELI, avagy hogyan jelentkezünk középiskolába
Pedagógus értékelési rendszer
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Szent László Középiskola Szekszárd
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Kedves Pályaválasztó Fiatal!
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | A KOM-PASSZ program ismertetése GEBAUER FERENC „KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program

Mi a KOM-PASSZ? Moduláris Kompetenciát fejlesztő Egyéni ütemezésű GEBAUER FERENC | A KOM-PASSZ program ismertetése Moduláris Kompetenciát fejlesztő Egyéni ütemezésű Internetes Ingyenes pályaválasztást segítő program

Részletesebben: Moduláris Kompetenciát fejlesztő GEBAUER FERENC | A KOM-PASSZ program ismertetése Moduláris 1. informálódás módja a képzések és a munka világáról 2-4. önismeretet segítő fejezetek 5. összefoglaló rész (stratégiák, kitekintés) Kompetenciát fejlesztő ismeretek mellett aktivizálás (feladatok) direkt és indirekt pedagógiai célok

Részletesebben: Egyéni ütemezésű Internetes GEBAUER FERENC | A KOM-PASSZ program ismertetése Egyéni ütemezésű a blokkok közötti továbblépés igény szerinti időpontban történik Internetes kommunikáció e-mailben

Célkitűzések Direkt célok: pályaválasztási feladatok segítése GEBAUER FERENC | A KOM-PASSZ program ismertetése Direkt célok: pályaválasztási feladatok segítése fakultációválasztás középiskola utáni továbbtanulás Indirekt célok: szemléletformálás ismeretekből készségek (kompetenciák) kialakítása életvezetési tudatosság döntéshozatal folyamatának tanulása proaktív magatartási formák élethosszig tartó tanulás (LLL) megalapozása

Célcsoport, időzítés 16 év feletti, középiskolás tanulók Optimális: GEBAUER FERENC | A KOM-PASSZ program ismertetése 16 év feletti, középiskolás tanulók Optimális: egy évvel a középiskola befejezése előtt A program időtartama tetszőleges, javasolt: 6-10 hét

A program felépítése Tájékoztató 1. Hogyan tájékozódjak? GEBAUER FERENC | A KOM-PASSZ program ismertetése Tájékoztató 1. Hogyan tájékozódjak? alapvető ismeretek és az információgyűjtés módjai 2. Önismeret I. – „Honnan jövök?” a személyiség történeti aspektusai 3. Önismeret II. – „Milyen vagyok?” az énkép tartalma és összetevői 4. Önismeret III. – „Merre tartok?” a személyiség dinamikus tényezői Hogyan tovább? összegzés és stratégiák

A program lépései Tájékoztató 1. A tájékozódás módjairól GEBAUER FERENC | A KOM-PASSZ program ismertetése Tájékoztató 1. A tájékozódás módjairól 2. Önismeret I. 3. Önismeret II. 4. Önismeret III. A következő csomagot az „állapotjelentés” visszaküldése után lehet megkapni Összefoglalás

A „csomagok” tartalma „Tankönyv” „Munkafüzet” GEBAUER FERENC | A KOM-PASSZ program ismertetése „Tankönyv” főbb tudnivalók internetes hivatkozások „Munkafüzet” gyakorló feladatok kérdőívek „Állapotjelentés” (visszaküldendő kérdőív) visszajelzés elégedettségmérés

A program közben Kapcsolatfelvételi lehetőségek: GEBAUER FERENC | A KOM-PASSZ program ismertetése Kapcsolatfelvételi lehetőségek: pszichológussal információs pályaválasztási tanácsadóval e-mailben ill. személyesen Pályaválasztási tanácsadásra jelentkezés a program elvégzése után javasolt.

Alkalmazás egyéb lehetőségei GEBAUER FERENC | A KOM-PASSZ program ismertetése Pedagógusok szerepe kontextus és tananyag osztályfőnöki órákra segítségnyújtási lehetőség Csoportos alkalmazás előnyei (iskola) facilitáció mintanyújtás Önszabályozás lehetősége bevonódás mértéke intimitás szintje

A program befejezése után GEBAUER FERENC | A KOM-PASSZ program ismertetése LLG (Lifelong Guidance) tanácsadási kapcsolat megmaradása információközlés lehetősége a tanácsadók részéről (e-mail) Nyomon követés tanácsadás hatékonyságának mérése Kutatás

A jelentkezés módja Űrlap letöltése: www.fppti.hu/palyavalasztas GEBAUER FERENC | A KOM-PASSZ program ismertetése Űrlap letöltése: www.fppti.hu/palyavalasztas Kitöltött jelentkezési lap elküldése: kom-passz@fppti.hu

Köszönöm a figyelmet! gebauer@fppti.hu VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | A KOM-PASSZ program ismertetése Köszönöm a figyelmet! gebauer@fppti.hu