Piackutatás helyzete, trendjei kapcsolódása az adatbányászathoz IV. SPSS - Adatelemzési és piackutatási Konferencia 2006. október 26. Danubius Health Spa.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„A jegybank kamatcsökkentési hajlandósága” Hamecz István ügyvezető igazgató „Új kormányos – régi gondok” GKI konferencia november 25.
Advertisements

A PÁLYAKÖVETÉSI KUTATÁSOK MÓDSZERTANI SAJÁTOSSÁGAI KABAI IMRE ZSIGMOND KIRÁLY FŐISKOLA TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KUTATÓKÖZPONT (ZSKF TKK) DPR Szakmai Nap 2009.
A munkahelyi egészségfejlesztés lehetőségei, nemzetközi tapasztalatok
Információs technológiák terjedése és hálózatosodás a gazdálkodók körében: lehetőségek és korlátok Csótó Mihály BME - Információs Társadalom- és Trendkutató.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Az egészséget támogató kommunikáció lehetőségei és eszközei
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
A magyarországi kockázatitőke- finanszírozás másfél évtizede ( ) Készítette: Papp Zsuzsa Tivadari Evelin.
Reklámtorta 2013 DIMSZ Vámos-Hegyi Attila elnök. A kutatás módszertana • DM Szenzor elnevezésű ágazati kutatásunk célja és módszertana az előző évhez.
Data Explorer Kft. Tóth Nándor Ügyvezető.
Szűcs Imre CRM elemző GE Consumer Finance Budapest Bank Rt.
Céginformáció Június 6. Értékesítési és kockázatkezelési technikák a pénzintézeti gyakorlatban Szalkai Éva.
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
2002. február 6. Mobil marketing a hirdetők szemszögéből.
2010. november Balatonfüred
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
A nemzetközi üzleti élet etikája
P-Line Channel & Telesales Kft. Piackutatás 2009.
A POLITIKAI MARKETING HATÁSA A DEMOKRÁCIA MINŐSÉGÉRE
1950-es évek 1960-as évek 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Kulturális tőke (Capital cultural). A kulturális tőke halmozódása, a kultúra (magas kultúra) kialakulása már az ókorban elsősorban városi jellegű, erősen.
Urban Audit Az egységes városstatisztikai adatbázis.
Tudásvezérelt újraiparosítás az EU-ban De mi lesz a hazai Kkv-kal?
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Tapasztalatok (kukorica) hozamfüggvények levezetése kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás:
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
Marketinggyakorlat Marketingkutatás.
3. Előadás Marketing Információs rendszer
Jegybankfüggetlenség Magyarországon Hamecz István Németország, mint modell? konferencia Budapest, október 21.
A diplomás pályakövetés egyes jogi aspektusai Dr. Görög Márta, SZTE ÁJTK egyetemi docens Szeged, április 29.
TÁMOP /2/KMR Vezetői információs rendszer, Alumni, diplomás pályakövető rendszer és tehetséggondozás bevezetése a Budapesti Corvinus.
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
Corvinus Egyetem 1 Az önerős vállalati fejlesztő tevékenység és a vállalat köré szerveződő hálózatok tevékenységének összehangolása MTA Vezetés- és Szervezéstudományi.
Adatbázisrendszerek jövője
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Új tendenciák és kihívások a vasúti szállítmányozó és logisztikai szolgáltató vállalatok piacán.
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
TÉRÍTÉSES INFORMÁCIÓS SZOLGÁLTATÁSOK = TISZ. JÓ TUDNI… 1. Miért működtetjük a TISZ-t? 2. Miért számítunk fel költségeket?
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Transznacionális és multinacionális vállalatok
Adatbányászat és üzleti intelligencia SPSS – MicroStrategy integráció
III. SPSS Adatelemzési Konferencia Az adatbányászati piac trendjei Hogyan használjuk ki lehetőségeinket? Szirmai Ákos Partner, szakmai igazgató április.
E-számlázáshoz és e- dokumentumkezeléshez kapcsolódó pályázat a Támpont – Mester Kft. segítségével.
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
©2011 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice ©2011 Hewlett-Packard Development.
Egészségügyi panaszok az Európai Fogyasztói Központ gyakorlatában „Egészségügyi szolgáltatások – békéltető testületek szerepe és jövője a fogyasztóvédelemben”
A kis- és közepes vállalkozások információs rendszerei Erdős Ferenc.
Telekommunikációs vállalat 100 százalékkal növelte a válaszarányokat az SPSS Clementine® segítségével.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Marketing információs
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Kutatási beszámoló 2002/2003 I. félév Iváncsy Renáta.
Információs társadalom Elektronikus napló. Bevezetés Az elektronikus napló Az elektronikus napló lehetővé teszi az iskola mindennapjai során felmerülő.
Szombathely, Május 14. A kapcsolatok hálójában.
„Hatásvizsgálat” c. tanulmány szennyvíz és hulladék témakörben szerzett tapasztalatai „Fenntartható települések” workshop Tokaj, július Csillag.
E GYEDÜL VAGY HÁLÓZATBAN ? VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. ISBN száma: HR + K ONZORCIUM.
Budapest, Elmúlt-e a CRM láz? FARKAS TIBOR
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
Gazdasági informatika - bevezető …avagy miért emlegetünk szakdolgozat írást informatika címén???
Az állatorvos szerepe az élelmiszerlánc- biztonság megteremtésében Informatika (számítástudomány, elemzések) Dr. Tirián Attila
Termék vagy szolgáltatás értékesítése. Bevezetés Röviden mutatkozzon be, és mutassa be munkatársait. Ismertesse azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet.
11. tétel.
9. tétel.
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Vállalati terv bemutató
A magyar és az osztrák szaktanácsadási rendszer összehasonlító vizsgálata a gazdálkodók körében végzett kérdőíves felmérés által VÉR ANDRÁS - CSER.
Előadás másolata:

Piackutatás helyzete, trendjei kapcsolódása az adatbányászathoz IV. SPSS - Adatelemzési és piackutatási Konferencia október 26. Danubius Health Spa Resort Margitsziget

2 A piackutatás jelenlegi helyzete

3 A számítógépek hatása  Mindenekelőtt felgyorsította és egyszerűbbé tette a kutatási folyamatokat Korábban elképzelhetetlen adattömeg lett kezelhető és elemezhető Felgyorsult a kommunikáció (Internet) és az anyagok átadása Az ellenőrzés (például kvótakövetés) és a nyilvántartások vezetése egyszerűbb lett  Jobban interpretálhatóvá tette az eredményeket Ma már a felgyorsult tempó miatt nincs idő a hosszú anyagok elolvasására – ezért szépen adjusztált, könnyen átlátható interpretációra van szükség Felgyorsult a kommunikáció (Internet) és az anyagok átadása  Újrastrukturálódtak a szakmai kompetenciák Laicizálódott az elemzés, már nem csak a felkent specialisták képesek elvégezni ezek a feladatokat  Azonban éppen ezért, a laikusok kezében veszélyessé is válhatnak ezek az eszközök, az alaptudományok ismeretének hiánya kutatási műtermékeket eredményezhetnek Lehetővé váltak minden eddiginél szofisztikáltabb elemzési lehetőségek  Adatbányászati módszerek (neurális hálók, döntési fák, stb.)

4 Az Internet hatása A személyes, kérdező által végzett interjúkról a CATI/CAPI, webCATI-ra, majd az önkitöltős technikákra való váltás (az online) CAWI – illetve az elektronikus tranzakciós adatgyűjtés A fejlett országok piacain uralkodóvá vált ez az adatfelvételi módszer, Hollandiában az adatfelvétel közel 80%-a ezen az úton folyik  Egyrészt a költségek csökkentése  Másrészt a válaszadói hajlandóság drámai zuhanása miatt Az online access panelek alkalmazása több szakmai kérdést vet fel  A paneltagok személye és a kitöltött kérdőívek aránya – Ted Vonk hollandiai és Simon Chadwick USA-beli iparági kutatásai  Az ellenőrzés szerepe és mikéntje  A kitöltés módja, milyensége Online report rendszerek  Adatbiztonság kérdése

5 Egyéb hatások Új technológiák alkalmazása: RFID, okostelefonok, GPS, stb. A valószínűségi mintavétel és a hagyományos/konzervatív statisztika szerepének erodálódása Ma a kutatások legnagyobb része már nem reprezentativitásra törekvő, így pl. az omnibusz kutatások jelentősen visszaszorultak Új módszerek (pl. szofisztikált conjoint elemzések, szemiotika, etnográfiai eszközök) és területek (pl. márkamenedzsmenti eszközök) megjelenése a kutatásban A márkázott piackutatási termékek szerepének növekedése – globalizációs nyomás A szakma szétszakadt az óriásokra és az egyéb szereplőkre Van aki szerint tovább folytatódik a piaci konszolidáció (Tony Cowling TNS), van, aki szerint jórészt lezárult (Klaus Wübbenhorst GfK) Az ügyféloldalon a piackutatási egységek beolvadása a marketing-információs egységekbe (néha ez minőségromláshoz vezet, mert nem tudnak különbséget tenni a különböző értékű kutatások között)

6 A piackutatás válságjelenségei  A belépési korlátok átalakultak Néhány szempontból csökkentek Néhány szempontból növekedtek – globális szerződések  Az azonos, lassan növekvő bevétel mellett dinamikusan növekvő projektszám A korábban említett online kutatások mellett A globalizációval olcsóbb munkaerővel rendelkező országok végeznek el fontos, korábban drága részfeladatokat  A tanácsadás felé való sikertelen elmozdulás A kutató specializált tudással rendelkezik, így is tekintenek rá Nem a megfelelő emberrel áll kapcsolatban – nem a CEO, hanem a marketinges, vagy a kutató a partnere Projekt alapon dolgoznak, hiába kitűzött program az üzleti folyamatokba való beépülés Nincsen meg ezeknek a cégeknek a piaci legitimációja erre – a tanácsadó cégek megbízása általában a vállalati politika része (pl. BCG, McKinsey) – ezért a kívánttal éppen ellentétes mozgás figyelhető meg, a tanácsadó cégek  Egyéb konkurensek megjelenése Független tanácsadók Kutatási brókerek Niche cégek

7 A piackutatás és az adatbányászat viszonya

8 Piackutatás és az adatbányászat  Az adatbányászat eszköztára nem új Ismert algoritmusok, statisztikai módszerek Az adattárházak és az adatbázis-kezelés megoldásai sem mai keletűek  A hazai piactörténet A legsikeresebb cégek a technológia felől érkeztek (programozók, rendszerházak)  Versenyfutás a tranzakciós adatokért Magyarországon főként specializált adatbányász cégek aknázzák ki a piacot A nagy multinacionális hálózatok rendelkeznek nemzetközi tapasztalattal és referenciákkal is, mégsem annyira sikeresek Akadályt jelent a piacszerzésben, hogy egyes cégek az adatbányászatot házon belül igyekeznek megoldani  A legfőbb akadály a piackutatók számára továbbra is a rendkívül szigorú adatvédelmi törvények Az adatkezelés szintjei között a törvény szigorú határokat von (CRM vs. MR) A pénzintézeti törvény további nehézségeket okoz