Jó gyakorlat bemutató
Az interaktív tábla használata manapság egyre több iskolában elérhető az európai uniós pályázatok révén. A mai kor követelményeinek megfelelő oktatást tesz lehetővé, és a gyors és óriási mennyiségű információcseréhez szokott gyerekek könnyen befogadják és kedvelik is.
Az eredményes tanulás feltétele, hogy az információ átkerüljön a hosszú távú, tartós memóriába. A tanulás során tartós tudást szerzünk meg, az új információt hosszú távú memóriánk raktározza el. Állandó gyakorlással fejleszthető az érzékelés, észlelés (ez megkönnyíti a világ megismerését, és az abban való eligazodást.) Az interaktív tábla használatával a vizuális észlelés, érzékelés fokozottabban van jelen.
Jártasságok, képességek, készségek formálása Ismeretszerzés és feldolgozási képesség Összehasonlítás és összefüggések keresésének képessége Időbeli és térbeli tájékozódási képesség Érzékelés, észlelés fejlesztése Memória, figyelem tartósságának fejlesztése
Feladat: 5 másodpercig nézhetik a gyerekek a táblán megjelenő fogalmakat, ezután emlékezetből le kell írniuk a füzetükbe.
A táblánál közösen ellenőrzik a feladatok megoldását, felfedik az eltakart fogalmakat.
A fogalmakhoz tartozó képeket megjelenítették, egyúttal rögzítették vizuálisan.
Időrendi sorrendbe állították a tanultak szerint. (ismétlés, gyakorlás)
Ujjával húzza a nevet a tanuló a megfelelő sorszámhoz.
Miért szerepel egy sorszámnál két név? (logikus gondolkodás, emlékezet)
Az időszalagon kellett elhelyezni a történelmi személyiségek neveit. (emlékezet, térbeli és időbeli tájékozódás összekapcsolása)
A nevet ujjal odahúzták a tanulók az évszámhoz.
A megoldást vizuálisan rögzíthetik a gyerekek.
Tájékozódás időben és térben.
Az időszalag megfelelő pontjára kellett helyezni az eseményt.
A település nevétől vonalat kellett húzni a vaktérképen a megfelelő ponthoz.
Topográfiai ismeretek elmélyítése. A keresett települések helyének ellenőrzése.
Települések és hozzájuk kapcsolódó művészeti emlékek felidézése. Új ismeret szerzése, összekapcsolá sa, memória fejlesztése.
A tatárjárás előtti és utáni helyzet tanulmányozása, fogalmak csoportosítása. Képességszerzés, az összehasonlítás és az összefüggések keresésére.
A megoldást képileg is rendezték a tanulók, a közösen megbeszéltek szerint.
Vizuális bevésés.
Többszörös absztrakció. Először meg kell állapítani kiről van szó. Utána a személyeket kronológiai sorba rendezni.
Kulcsszavak kiemelése, ami alapján eldönthető ki élt előbb? Figyelemtartósság fejlesztése, logikus gondolkodásra késztetés.
Halmazok rendezése a megadott zöld és piros szempontok szerint.
Fejleszti az összefüggések felismerésének képességét. Vizuális bevésés. Ismeretek rendszerezése.
A kivetített családfa alapján a kor áttekintése, összefoglalása, és kitekintés az új anyagrész felé, motiváció.
Hefop program keretében tartott bemutató A feladatokat összeállította, tanított: Kisné Szonn Ibolya Készítette: dr. Geleszné Czimmer Brigitta május 27.
Reméljük, hasznos információkat szerzett kis összeállításunkból. Ha kérdése, észrevétele van, keressen minket bátran: Iszkaszentgyörgyi Általános Iskola Iszkaszentgyörgy, Kastély 8. Viszontlátásra!