Jó gyakorlat bemutató.  Az interaktív tábla használata manapság egyre több iskolában elérhető az európai uniós pályázatok révén.  A mai kor követelményeinek.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy kreatív tanulási eszköz
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
Matematika kompetencia
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Matematika és módszertana
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
EMLÉKEZÉS.
A tudatos zenehallgatás
A munka világával kapcsolatos tudás
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Actium Kr.e. 31-ben a görög partoknál megütköztek egymással Marcus Antonius és Octavianus seregei. Kleopátra és Antonius elmenekültek, Octavianus győzelmet.
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
Interaktív tábla és az Easiteach használata
Az iskolaérettség kérdése
Negyedik előadás. Az emlékezés Fogalma: Korábbi tapasztalataink felidéződése a kiváltó inger szükségszerű jelenléte nélkül a megismerés a múltra is kiterjed.
Testnevelés tantárgypedagógia 7. ea.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
Az emberi tanulás.
Speciális tanulási nehézségek
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
TANÍTÁS - TERVEZÉS Műhelyfoglalkozás földrajztanárok részére
Történelemtanár képesítési követelményei Kaposi József szeptember.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
Tanulás tanítása Tanulásmódszertan
A Palló információs rendszer bemutatása
Székely István fejlesztési tanácsadó
Célok 1. Az elemi matematika órák mindegyikében alkalmazható feladatanyag megoldásokkal; 2. Módszertani szempontú összeállítás, kidolgozás; 3. Eligazítás.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
A szövegértési feladatok összeállítása
A szövegértési feladatok összeállítása
Szeretettel köszöntjük Kedves Vendégeinket!. Matematikai-logikai kompetenciaterület 1. osztály.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Harmadik matematikakönyvem
„C” típusú programcsomag bevezetése
Az elvárások szerepe a közlekedési környezet észlelésében. Siska Tamás szakpszichológus Együtt Bt. „Erős pillérek-javuló közlekedésbiztonság” Közlekedésbiztonsági.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
GeoGebra Dinamikus matematika mindenkinek
Jegyzetkészítés 5/17.
Szociális életviteli és környezeti kompetenciák SZKB Segítünk egymásnak - A matematika nem játék! 2. évfolyam Vargáné Csehi Gabriella Megelőző.
1 A fizika tanítása 3. lecke Az oktatási folyamat makro- és mikroszerkezete, óratípusok.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
Gondolkodásfejlesztés táblajátékokkal szakiskolás tanulók fejlesztésére 20 órás gazdagító szakköri program tapasztalatai Balatonalmádi Szabó.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Nemzeti Köznevelési Portál
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
SZFP II Kompetenciamérés
Továbbképzés Ide írja be a tárgyat..
Ruzsa, Csongrád megye délnyugati részén, Szegedtől 40 km-re fekvő kistelepülés.
Előadás másolata:

Jó gyakorlat bemutató

 Az interaktív tábla használata manapság egyre több iskolában elérhető az európai uniós pályázatok révén.  A mai kor követelményeinek megfelelő oktatást tesz lehetővé, és a gyors és óriási mennyiségű információcseréhez szokott gyerekek könnyen befogadják és kedvelik is.

 Az eredményes tanulás feltétele, hogy az információ átkerüljön a hosszú távú, tartós memóriába.  A tanulás során tartós tudást szerzünk meg, az új információt hosszú távú memóriánk raktározza el.  Állandó gyakorlással fejleszthető az érzékelés, észlelés (ez megkönnyíti a világ megismerését, és az abban való eligazodást.)  Az interaktív tábla használatával a vizuális észlelés, érzékelés fokozottabban van jelen.

 Jártasságok, képességek, készségek formálása  Ismeretszerzés és feldolgozási képesség  Összehasonlítás és összefüggések keresésének képessége  Időbeli és térbeli tájékozódási képesség  Érzékelés, észlelés fejlesztése  Memória, figyelem tartósságának fejlesztése

Feladat: 5 másodpercig nézhetik a gyerekek a táblán megjelenő fogalmakat, ezután emlékezetből le kell írniuk a füzetükbe.

 A táblánál közösen ellenőrzik a feladatok megoldását, felfedik az eltakart fogalmakat.

 A fogalmakhoz tartozó képeket megjelenítették, egyúttal rögzítették vizuálisan.

 Időrendi sorrendbe állították a tanultak szerint. (ismétlés, gyakorlás)

 Ujjával húzza a nevet a tanuló a megfelelő sorszámhoz.

 Miért szerepel egy sorszámnál két név? (logikus gondolkodás, emlékezet)

 Az időszalagon kellett elhelyezni a történelmi személyiségek neveit. (emlékezet, térbeli és időbeli tájékozódás összekapcsolása)

 A nevet ujjal odahúzták a tanulók az évszámhoz.

 A megoldást vizuálisan rögzíthetik a gyerekek.

 Tájékozódás időben és térben.

 Az időszalag megfelelő pontjára kellett helyezni az eseményt.

 A település nevétől vonalat kellett húzni a vaktérképen a megfelelő ponthoz.

 Topográfiai ismeretek elmélyítése.  A keresett települések helyének ellenőrzése.

 Települések és hozzájuk kapcsolódó művészeti emlékek felidézése.  Új ismeret szerzése, összekapcsolá sa, memória fejlesztése.

 A tatárjárás előtti és utáni helyzet tanulmányozása, fogalmak csoportosítása.  Képességszerzés, az összehasonlítás és az összefüggések keresésére.

 A megoldást képileg is rendezték a tanulók, a közösen megbeszéltek szerint.

 Vizuális bevésés.

 Többszörös absztrakció.  Először meg kell állapítani kiről van szó.  Utána a személyeket kronológiai sorba rendezni.

 Kulcsszavak kiemelése, ami alapján eldönthető ki élt előbb?  Figyelemtartósság fejlesztése, logikus gondolkodásra késztetés.

 Halmazok rendezése a megadott zöld és piros szempontok szerint.

 Fejleszti az összefüggések felismerésének képességét.  Vizuális bevésés.  Ismeretek rendszerezése.

 A kivetített családfa alapján a kor áttekintése, összefoglalása, és kitekintés az új anyagrész felé, motiváció.

Hefop program keretében tartott bemutató A feladatokat összeállította, tanított: Kisné Szonn Ibolya Készítette: dr. Geleszné Czimmer Brigitta május 27.

Reméljük, hasznos információkat szerzett kis összeállításunkból. Ha kérdése, észrevétele van, keressen minket bátran: Iszkaszentgyörgyi Általános Iskola Iszkaszentgyörgy, Kastély 8. Viszontlátásra!