Szerelőelemekkel végzett gyakorlatok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
a sebesség mértékegysége
Advertisements

A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Gazdaság és technika I - Tóth Attiláné dr. Gazdaság és technika I Tóth Attiláné dr.
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
Felületszerkezetek Lemezek.
Természettudományi kkk-k Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
1.1. A gépipari termékek hierarchikus struktúrája
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
tartalomjegyzék méretezés kötések rugók, állványok csapágyak tengelyek
Industrial Organization - alapvető modellek
Peugeot HDI sebességváltó meghibásodás, javítás
Járművek és mobil gépek II. Finiserek, tömörítőgépek
Közlekedési pályák tömörítőgépek Budapest 2012.
A Mi-24-es helikopter porkiválasztó berendezésének vizsgálata Diplomamunka Mórocz László Gyula.
Elmélettörténet Bevezetés.
Agárdy Gyula-dr. Lublóy László
A projekttervezés első lépései
Pascal számológépe és kora
Rendszer és modell szeptember-december Előadó: Bornemisza Imre egyetemi adjunktus.
Modellezés és szimuláció c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc 8.
A szakdolgozat készítés minőségirányítási aspektusai
Szeretet, türelem, tolerancia
HAJTÁSOK-ÁTTÉTEL.
Munkaerőmigránsok és hazatérők - kísérlet a válság hatásának mérésére
Algoritmus. Folyamatábrák
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
Egyszerű síkbeli tartók
Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi program.
Csapágyak-1 Csapágyakról általában Siklócsapágyak.
hajtások funkció: energia átvitele és átalakítása mozgatáshoz
A... TANTÁRGY OKTATÁSA KÍSÉRLETI/PROJEKT FORMÁBAN Projekt/kísérlet konkrét címe Név | Tanár neve | Iskola.
A technológia megbízhatósága a gépesítés, automatizálás valódi célja In memoriam Dr. Brenner András.
NYOMATÉKÁTSZÁRMAZTATÓ HAJTÁSOK
Szemcsés rendszerek statikája Tibély Gergely X. 26.
14. Technikai ismeretszerzést segítő oktatóeszközök bemutatása: építőelemek Ujhelyiné dr. Pető Éva.
T2. ACÉL OSZLOP MÉRETEZÉSE (központos nyomás)
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) II. Hanyecz Lajos.
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Anyagvizsgálat - mérés
Gyurkó György. Az állapotmodellezés célja Általánosságban ugyanaz, mint a többi dinamikus modellezési technikáé: Jobban megismerni a problémát. Finomítani.
Dr. Schiffer Csilla. „reflektív tanításon olyan, a pedagógiai tevékenységet folyamatosan és tudatosan elemző gondolkodást és gyakorlatot értünk, mely.
TERMÉKSZIMULÁCIÓ Modellek, szimuláció 3. hét február 18.
Reflektív gondolkodás
Technológiai folyamatok tervezése I. 5. előadás
Veszprémi EgyetemGépészeti alapismeretekGéptan TanszékVeszprémi EgyetemGépészeti alapismeretekGéptan Tanszék Hajtások.
Cikloid hajtómű tervezése CAD Alkalmazásom 2. Mechatronika BSc szak
LEGO Dacta program.
HATÁSFOK-SÚRLÓDÁS-ÁTTÉTEL
Hegesztési folyamatok és jelenségek véges-elemes modellezése Pogonyi Tibor Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi.
Ultrahangos mérőfej megfogó és pozícionáló berendezések tervezése 3D mozgató asztal részére Csicsó Gábor.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
1 Gépészeti ismeretek. 2 Tengelyek A tengelyek forgó vagy lengő gépalkatrészek hordozására, gyakran a forgómozgás átvitelére készített gépelemek. Mozgásuk.
Operációkutatás I. 1. előadás
Projektorientált matematikaoktatás
Földfeletti hálózatok
folytatott bibliográfia elemzéséről
A problémamegoldás 7 lépéses módszere:
14. Technikai ismeretszerzést segítő oktatóeszközök bemutatása: építőelemek Ujhelyiné dr. Pető Éva.
PANNON EGYETEM KÉMIA ALAPSZAK.
Rugalmas csapágyazás laprugóval
Fogaskerekes hajtások
MECHANIZMUSOK.
Objektumorientált fejlesztés – szoftverobjektumok fizikai megjelenése
Fogaskerekek hibalehetőségei
Rögzítő elemek, kötések méretválasztéka és kiválasztása
Szerkezetépítés III. 4-es csapat: Fehér Szimonetta Fogarasi Anna
3. osztályban.
a sebesség mértékegysége
Gears Fogaskerekek.
Előadás másolata:

Szerelőelemekkel végzett gyakorlatok

Történeti visszatekintés Problémák: Kicsi kötőelemek Anyaga Szerelés hosszadalmas

Eszközök Fém lyukas pántok Kerekek Tengelyek Alaplemezek …

Kötőelemek: csavarkötés /oldható kötőelem/

Szerkezetek szerelése Merev szerkezet Laza szerkezet

Modellek szerelése Statikus/ formai Szerkezeti Működési 1. osztályban:

2. osztályban:

3. osztályban:

Kísérletezés 3. osztályban:

Modellszerelés módszertani lépései Valóságos tárgy és modelljének összevetése, elemzése Szerelés: modell alapján (utánzás)

Modellszerelés módszertani lépései - folytatás Valóságos tárgy és modelljének -> modellrajzának összevetése, elemzése Szerelés: modellrajz alapján Valóságos tárgy és modellrajzának elemzése, összevetése Szerelés: emlékezetből Valóságos tárgy elemzése Szerelés: önállóan készített modellrajz alapján Adott egy technikai probléma Szerelés: problémát megoldó modell tervrajza alapján

Géprendszer: Közlőmű vagy hajtómű Munkavégző rész Meghajtó rész Pl. biciklizés

Közlőmű vagy hajtómű: Súrlódáson alapuló: szíj és dörzshajtás Kényszeren alapuló: fogaskerék és lánchajtás