A piackutatás alapjai E-Learning
A képzés felépítése A piackutatás alapfogalmai A kutatási terv összeállításának módszertani alapjai A piackutatás információbázisának bemutatása E-Learning
Mi a piackutatás? A piackutatás az áruk és szolgáltatások piacával kapcsolatos problémákra vonatkozó adatok szisztematikus összegyűjtése, rendszerezése és elemzése.
Milyen forrásai vannak a piackutatásnak? A piackutatás információforrásai Szekunder Desk Research Primer Field Research Objektív jellegű adatok Korábbi primer adatok Közvetlen statisztikai felmérések Fogyasztói felmérések
Miért kell a kis- és középvállalkozásoknak piackutatást végezniük? Hogy feltárják a tevékenységük során felmerült problémát. Megoldják a felmerülő problémát.
Hogyan lehet adatokhoz jutni? Kutatási szolgáltatók Külső Belső Teljes körű Szakosodott Szindikált szolgáltatások Adatfelvételi szolgáltatások
Piackutató cég kiválasztásának kritériumai piackutató cég híre, betartja-e a határidőket, betartja-e az etikai normákat, mennyire rugalmas, a munka minősége, mennyi és milyen jellegű a kutatási tapasztalata, referenciák, megbízhatóság.
Milyen kutatási módszerek közül választhat egy KKV? Feltáró kutatás Következtető kutatás Leíró kutatás Keresztmetszeti kutatás
Piackutatás, mint „fegyver”! A piackutatás nem egy múlandó folyamat, hanem egy olyan tevékenység, mely segítséget nyújt abban, hogy könnyebben és gyorsabban tájékozódjunk versenytársainkról, saját piaci szegmensünkről és a vevőkről.