REC - Reclamo Pro Europa Cogitans (1. év) eTwinning - Comenius projekt Bulgária - Olaszország - Magyarország.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Advertisements

A projekt menedzsment lépéseinek bemutatása konkrét példán keresztül
Comenius program készítette: Zakhariás Laura. „Egész életen át tartó tanulás“ Oktatás támogatása, minden korosztály számára, több programon keresztül:
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
A Grundtvig program: felnőttoktatási pályázatok a Tempus Közalapítvány kezelésében Várterész Flóra Budapest,
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
A kulcskompetenciák.
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
eTwinning – Az európai iskolák közössége
Ihász Gábor Általános Iskola
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
Szükséges és hiányzó tanári kompetenciák a szakiskolai tanulók képzésében. Nemzetközi összehasonlítás VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia 2008.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
intézményi folyamat-szaktanácsadó
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Autonómia és felelősségvállalás
Kompetenciák.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
New View Beszámoló a tanárokkal történt interjúról.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Petrou Thessalia, spanyoltanár MA_LMK
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
1 A szegedi Hansági a nemzetközi együttműködésért.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Skype motívációs szerepe
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A kiemelt projekt eredményei: a módszertani feladatok és a hálózatépítés tükrében Avagy az „emberorientált” hálózat működése a hajléktalan-ellátáson belül.
Barcsák Marianna - KPSZTI
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Tervezési folyamat.
Hallássérültek a könyvtárban
Tanácsok a portfólió készítéséhez
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

REC - Reclamo Pro Europa Cogitans (1. év) eTwinning - Comenius projekt Bulgária - Olaszország - Magyarország

Amiért kezdődött… 1. jelenet Problémafelvetés

A reklámok, azon túl, hogy gazdasági javakat mutatnak be, egyben jelzői annak a társadalomnak, amely készítette őket: annak minden előítéletével, gondolkodásmódjával, gazdasági szintjével, szociális helyzetével stb. Az emberek – akár készítik, akár befogadják a reklámokat – úgy használják őket, hogy nem tudatosítják a felmerülő veszélyes hatásokat, pl. az idegen minták és attitűdök követését, a magabiztosság háttérbe szorulását, a saját vélemény és kreativitás elvesztését, szociális előítéletek kialakulásának vagy átvételének lehetőségét, stb.

Ahogyan kezdődött… 2. jelenet Tagok és partnerek

Magyarország MOSTart NKKE Multiplikátor (projektötlet, projekt- menedzsment, koordináció) Varga Anett koordinátor Bajzák István projekt-menedzsment Budapesti Egyetemi Katolikus Gimnázium REC csapat, végrehajtó

REC TEAM Budapest, HUNGARY

Bulgária Prejo Kracholov Javorov Gimnázium, Plovdiv

Bulgária Tancho Agushev koordinátor Tatyanya Vancheva kapcsolattartó

Olaszország Scuola Secondaria Di I Grado „D.G. Minzoni” Általános Iskola

Olaszország Albarosa Mariano kapcsolattartó

Amit elképzeltünk… 3. Jelenet Projekt-ismertető, célok

Célok Figyelemfelkeltés: az öntudatlan reklámbefogadás végzetes hatásai a személyiségben és a kapcsolatokban Elemzés: a marketing szakma és a reklámok formai követelményei, kifejezőeszközei és hatásmechanizmusa. Hasonlóságok Európa különböző területein

Célok Figyelemfelkeltés: a befogadásban megnyilvánuló tudatosság hogyan befolyásolja, módosítja a mentálhigiéniát. Hogyan lehet ezt fejleszteni / kezelni / megosztani másokkal. Erősítés: tolerancia az emberi viszonyok iránt / egzisztenciális különbségek, szociális helyzet, származás elfogadása / esélyegyenlőség szellemisége / gondolkodási, világnézeti és viselkedési különbségek toleranciája

Célok Operációs célok valamennyi résztvevő felé: Interkulturális dialógus Idegen nyelvi, kutatási és IKT kompetenciák erősítése Szervezési, kommunikációs és munkavégzési képességek erősítése Magabiztosság, öntudat, csapatszellem, szakmai igényesség

Ahogy megvalósítottuk… 4. jelenet Projekt-menedzsment Partnerek közti kommunikáció Tantárgyi integráció IKT használat

Projekt-menedzsment Nemzetközi koordinátor Közvetlen kapcsolat a nemzeti koordinátorokkal Nemzeti koordinátorok havi munkaleosztása a nemzeti csapatok felé Kapcsolattartók Fordítók Hírvivők Szerkesztők 1 tanár 1 tanár 2 tanuló 2 tanuló Többi diák Többi diák / tanár / tanár

Projekt-menedzsment Kapcsolattartók munkafelosztás / ellenőrzés, begyűjtés / elemzési és szakmai cikkek Fordítók cikkek fordításai / aktív levelezés / tolmácsolás Hírvivők disszeminációs, reprezentációs feladatok Szerkesztők iskolaújság, eTwinning portál, reklámszótár, faliújság szerkesztése

Partnerek közti kommunikáció Folyamatos kapcsolattartás, eredmény- és tapasztalatcsere Kölcsönös bemutatkozások Projekttermékek előállítása és cseréje Közös projekt meetingek További nemzetközi együttműködési kezdeményezések (Comenius network, Youth, Twinning Town, Cultura)

Tantárgyi integráció Interdiszciplinaritás, tantárgyközi integráció - egy tantárgyhoz sem sorolható kizárólagosan, hanem számosat érint. 8 kulcskompetencia fejlesztése (alapképességek: anyanyelv, idegen nyelv, digitális ismeretek / transzverzális: tanulás elsajátítása, társadalmi kompetenciák, kezdeményezőkészség, kulturális tudatosság Alternatív pedagógiai elemek a megvalósítás során:kooperatív tanulásszervezés, projektmódszer, interdiszciplinaritás

IKT használata Etwinning + Skype, , MSN: kapcsolattartás Internetes kutatómunka Web-kamera: kapcsolattartás + dokumentáció Flash-meeting online konferenciák Alkalmazott grafika szoftverek (PPT, Photoshop, Flash, stb..) és CD-k előállítása Zenei szoftverek a gyűjtésnél Videókamera + MovieMaker: kisfilmek (Dreamwaver)

Amiket megvalósítottunk… 5. jelenet Projekt-termékek

Közös reklámtábla és faliújság

A Nagy Reklámszótár

Nagy Reklámplakátok

Cikkek és kisfilmek A reklámgyűjtések eredményeiről angol és magyar nyelven (vizuális, nyelvi és zenei elemek gyűjtése és összehasonlítása) Az éves munkáról és eseményekről, angol és magyar nyelven A projekt bemutatásáról különféle médiák számára, angol és magyar nyelven

Amit tanultunk… 6. jelenet Eredmény és hasznosság

Eredmények és hasznosság Tudatosabb fogyasztói magatartás, tudatosabb reklám-befogadás Esztétikai szempontok tudatosítása Marketing szempontok tudatosítása Hasonlóságok és különbségek felfedezése a világpiac reklámai között Mentálhigiénia és tudatosság viszonyának realizálása

Eredmények és hasznosság Nyelvi kompetenciák és gyakorlat fejlődése Digitális ismeretek és kompetenciák szélesedése A non-formális és informális tanulás formáinak megtapasztalása Kulturális tudatosság és kifejezőkészség

Európai dimenzió Hatékony kommunikáció és erős csapatmunka európai szinten Tolerancia, másság iránti elfogadás Nyelvi és kulturális sokszínűség iránti nyitottság, interkulturális dialógus Egy közösséghez való tartozás érzése, európai tudatosság Aktív európai állampolgárság elemeinek és lehetőségeinek megtapasztalása

Innováció és kreativitás Önkifejező képesség, motiváció, magabiztosság fejlődése a kreatív munkafolyamatok, valamint az idegen nyelvű kommunikáció során Döntéshozó képesség, határozottság, öntudat, önfegyelem, felelősségérzet erősödése Új pedagógiai módszerek (projektmódszer, kooperatív tanulás, tantárgyköziség, európai dimenzió) kipróbálása

Innováció és kreativitás Projektvezetési tapasztalatok: csapatszellem, munkamegosztás, rendszeres kommunikáció, felelősségtudat, szervezettség, körbehatárolt célok és folyamatok, disszemináció, kiértékelés Önálló gondolkodás, önálló felelősségvállalás, hatékony feladatmegoldás Magas szintű IKT használat

Ahogyan szórakoztunk… 7. jelenet Élménybeszámoló