REC - Reclamo Pro Europa Cogitans (1. év) eTwinning - Comenius projekt Bulgária - Olaszország - Magyarország
Amiért kezdődött… 1. jelenet Problémafelvetés
A reklámok, azon túl, hogy gazdasági javakat mutatnak be, egyben jelzői annak a társadalomnak, amely készítette őket: annak minden előítéletével, gondolkodásmódjával, gazdasági szintjével, szociális helyzetével stb. Az emberek – akár készítik, akár befogadják a reklámokat – úgy használják őket, hogy nem tudatosítják a felmerülő veszélyes hatásokat, pl. az idegen minták és attitűdök követését, a magabiztosság háttérbe szorulását, a saját vélemény és kreativitás elvesztését, szociális előítéletek kialakulásának vagy átvételének lehetőségét, stb.
Ahogyan kezdődött… 2. jelenet Tagok és partnerek
Magyarország MOSTart NKKE Multiplikátor (projektötlet, projekt- menedzsment, koordináció) Varga Anett koordinátor Bajzák István projekt-menedzsment Budapesti Egyetemi Katolikus Gimnázium REC csapat, végrehajtó
REC TEAM Budapest, HUNGARY
Bulgária Prejo Kracholov Javorov Gimnázium, Plovdiv
Bulgária Tancho Agushev koordinátor Tatyanya Vancheva kapcsolattartó
Olaszország Scuola Secondaria Di I Grado „D.G. Minzoni” Általános Iskola
Olaszország Albarosa Mariano kapcsolattartó
Amit elképzeltünk… 3. Jelenet Projekt-ismertető, célok
Célok Figyelemfelkeltés: az öntudatlan reklámbefogadás végzetes hatásai a személyiségben és a kapcsolatokban Elemzés: a marketing szakma és a reklámok formai követelményei, kifejezőeszközei és hatásmechanizmusa. Hasonlóságok Európa különböző területein
Célok Figyelemfelkeltés: a befogadásban megnyilvánuló tudatosság hogyan befolyásolja, módosítja a mentálhigiéniát. Hogyan lehet ezt fejleszteni / kezelni / megosztani másokkal. Erősítés: tolerancia az emberi viszonyok iránt / egzisztenciális különbségek, szociális helyzet, származás elfogadása / esélyegyenlőség szellemisége / gondolkodási, világnézeti és viselkedési különbségek toleranciája
Célok Operációs célok valamennyi résztvevő felé: Interkulturális dialógus Idegen nyelvi, kutatási és IKT kompetenciák erősítése Szervezési, kommunikációs és munkavégzési képességek erősítése Magabiztosság, öntudat, csapatszellem, szakmai igényesség
Ahogy megvalósítottuk… 4. jelenet Projekt-menedzsment Partnerek közti kommunikáció Tantárgyi integráció IKT használat
Projekt-menedzsment Nemzetközi koordinátor Közvetlen kapcsolat a nemzeti koordinátorokkal Nemzeti koordinátorok havi munkaleosztása a nemzeti csapatok felé Kapcsolattartók Fordítók Hírvivők Szerkesztők 1 tanár 1 tanár 2 tanuló 2 tanuló Többi diák Többi diák / tanár / tanár
Projekt-menedzsment Kapcsolattartók munkafelosztás / ellenőrzés, begyűjtés / elemzési és szakmai cikkek Fordítók cikkek fordításai / aktív levelezés / tolmácsolás Hírvivők disszeminációs, reprezentációs feladatok Szerkesztők iskolaújság, eTwinning portál, reklámszótár, faliújság szerkesztése
Partnerek közti kommunikáció Folyamatos kapcsolattartás, eredmény- és tapasztalatcsere Kölcsönös bemutatkozások Projekttermékek előállítása és cseréje Közös projekt meetingek További nemzetközi együttműködési kezdeményezések (Comenius network, Youth, Twinning Town, Cultura)
Tantárgyi integráció Interdiszciplinaritás, tantárgyközi integráció - egy tantárgyhoz sem sorolható kizárólagosan, hanem számosat érint. 8 kulcskompetencia fejlesztése (alapképességek: anyanyelv, idegen nyelv, digitális ismeretek / transzverzális: tanulás elsajátítása, társadalmi kompetenciák, kezdeményezőkészség, kulturális tudatosság Alternatív pedagógiai elemek a megvalósítás során:kooperatív tanulásszervezés, projektmódszer, interdiszciplinaritás
IKT használata Etwinning + Skype, , MSN: kapcsolattartás Internetes kutatómunka Web-kamera: kapcsolattartás + dokumentáció Flash-meeting online konferenciák Alkalmazott grafika szoftverek (PPT, Photoshop, Flash, stb..) és CD-k előállítása Zenei szoftverek a gyűjtésnél Videókamera + MovieMaker: kisfilmek (Dreamwaver)
Amiket megvalósítottunk… 5. jelenet Projekt-termékek
Közös reklámtábla és faliújság
A Nagy Reklámszótár
Nagy Reklámplakátok
Cikkek és kisfilmek A reklámgyűjtések eredményeiről angol és magyar nyelven (vizuális, nyelvi és zenei elemek gyűjtése és összehasonlítása) Az éves munkáról és eseményekről, angol és magyar nyelven A projekt bemutatásáról különféle médiák számára, angol és magyar nyelven
Amit tanultunk… 6. jelenet Eredmény és hasznosság
Eredmények és hasznosság Tudatosabb fogyasztói magatartás, tudatosabb reklám-befogadás Esztétikai szempontok tudatosítása Marketing szempontok tudatosítása Hasonlóságok és különbségek felfedezése a világpiac reklámai között Mentálhigiénia és tudatosság viszonyának realizálása
Eredmények és hasznosság Nyelvi kompetenciák és gyakorlat fejlődése Digitális ismeretek és kompetenciák szélesedése A non-formális és informális tanulás formáinak megtapasztalása Kulturális tudatosság és kifejezőkészség
Európai dimenzió Hatékony kommunikáció és erős csapatmunka európai szinten Tolerancia, másság iránti elfogadás Nyelvi és kulturális sokszínűség iránti nyitottság, interkulturális dialógus Egy közösséghez való tartozás érzése, európai tudatosság Aktív európai állampolgárság elemeinek és lehetőségeinek megtapasztalása
Innováció és kreativitás Önkifejező képesség, motiváció, magabiztosság fejlődése a kreatív munkafolyamatok, valamint az idegen nyelvű kommunikáció során Döntéshozó képesség, határozottság, öntudat, önfegyelem, felelősségérzet erősödése Új pedagógiai módszerek (projektmódszer, kooperatív tanulás, tantárgyköziség, európai dimenzió) kipróbálása
Innováció és kreativitás Projektvezetési tapasztalatok: csapatszellem, munkamegosztás, rendszeres kommunikáció, felelősségtudat, szervezettség, körbehatárolt célok és folyamatok, disszemináció, kiértékelés Önálló gondolkodás, önálló felelősségvállalás, hatékony feladatmegoldás Magas szintű IKT használat
Ahogyan szórakoztunk… 7. jelenet Élménybeszámoló