A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Advertisements

Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
KAPOSVÁRI EGYETEM CSOKONAI VITÉZ MIHÁLY PEDAGÓGIAI FŐI S KOLAI FŐI S KOLAI KAR.
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
TÁMOP 4.1.1/A-0/2/KMR TÁMOP 4.1.1: első intézményi pályakövetési eredmények, tapasztalatok A BCE 2005-ben végzett hallgatóinak 5 éves „jubileumi”
50 éves a szegedi informatika
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Moson Péter, BME, Matematika Intézet Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
ELTE, matematika alapszak
ELTE, matematika alapszak
Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kar
Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Vegyész és kémiatanár mesterképzések
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
BSc a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Nyugat-magyarországi Egyetem M M EZŐGAZDASÁG - és É LELMISZERTUDOMÁNYI K AR K É Alapképzési (BSc) szakok Alapképzési (BSc) szakok2010. Mosonmagyaróvár.
Nyugat-magyarországi Egyetem
Nyugat-magyarországi Egyetem
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
A DEBRECENI EGYETEM HALLGATÓI VONZÁSKÖRZETE Németh Szabolcs – I. éves PhD hallgató DE-AGTC.
VE Georgikon Kar Keszthely 2005 március 30
Összoktatói értekezlet május 25.. Az oktatást érintő változások A vonalhúzón 20 fő kertészmérnök keretszám elveszítése 2006-ra vonatkozóan a keretszám.
Bemutatkozik a Georgikon
Üdvözöljük kedves vendégeinket!
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
A projekt fejlesztési oldala A projekt fő elemei Fejlesztések Paletta TÁMOP A/1-11/ Csallner András Erik.
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
Erdőmérnöki Kar QUO VADIS ERDÉSZETI OKTATÁS? Mészáros Károly dékán.
Tanárképzés a Debreceni Egyetemen Prof. Dr. Gaál István Prof. Dr. Gaál István TEK oktatási és tanárképzésielnökhelyettes
Az ELTE-TTK BSc szakjai, szakirányai, tervezett mesterszakok
Technical University of Budapest
Program Péceli Gábor rektor köszöntő beszéde
Ráckeve, Matemetika oktatás mérnök és informatikus képzésekben 1 Dunaújvárosi Főiskola
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4.; B. Szendrei Mária, SZTE Szegedi Tudományegyetem (1872, 1921, 2000) 12.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
____________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________ Debreceni.
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Recski András, BME Számítástud. és Inf.elm. T. Budapesti Műszaki.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
Perjésiné Hámori Ildikó
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
Programtervező informatikus
Herdon Miklós – Pető Károly - Várallyai László - Szilágyi Róbert
Szent István Egyetem. Az egyetem létrejötte Az évi LII. Törvény alapján, január 1-i hatállyal, a jogelőd intézményeiket is figyelembe véve,
Levelező képzés Beiratkozás szeptember 30..
Az ELTE Informatikai Kar és a FÖMI Távérzékelési Központ kapcsolata : Műhold-felvétel kiértékelő rendszer komponenseinek kifejlesztése (tervezés.
TOVÁBBTANULÁSI TÁJÉKOZTATÓ. MATEMATIKA MIÉRT ÉRDEMES MATEMATIKÁT TANULNI? Hasznos Közismert tény, hogy a matematikus szakma a világon az egyik legjobb.
Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézet
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
Képzések, szakirányok, felvételi lehetőségek
ELTE informatikus vegyész szak
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
A BSc-MSc rendszerű tanulmányok tapasztalatai a műszaki és a természettudományi felsőoktatásban II. MŰHELYKONFERENCIA AZ ELTE BOLYAI KOLLÉGIUMÁBAN 2008.
Az átjárhatóság vizsgálata a Gyógy-és fűszernövény-termesztő technológus és a Természetvédelmi mérnöki szakok között Horváthné dr. Baracsi Éva egyetemi.
Budapesti Corvinus Egyetem A évi mesterszakos felvételi eljárás Budapest, február 4.
Köszöntjük a Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar nevében!
Szent István Egyetem Készítsen diamintát a bemutatóhoz! A mintának legyen háttere, formázza meg a címsort és a tartalom sorokat! A láblécben szerepeljen.
Élelmiszertudományi Kar Szakmai Konzultáció október 25.
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
Készítette: Szabó Tamás
Én miért választottam a BME Villamosmérnöki szakát?!
Agrár- és Gazdaságtudományi Kar
Élelmiszertudományi Kar
Idegen nyelvű informatika oktatás helyzete Debrecenben
Előadás másolata:

A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM MATEMATIKA OKTATÁS A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM BUDAI KARAIN Erdélyi Éva, Matematika és Informatika Tanszék eva.erdelyi@uni-corvinus.hu Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben (Ráckeve, 2007. március 2-4.) 1

Pesti Campus (BKÁE = BKE+Államigazgatási Főiskola, 2000.): - Gazdálkodástudományi Kar - Közgazdaságtudományi Kar - Közigazgatástudományi Kar - Társadalomtudományi Kar Budai Campus (Corvinus 2004-től) (KÉE, majd a SZIE volt három kara 2003-ig): - Élelmiszertudományi Kar - Kertészettudományi Kar - Tájépítészeti Kar Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben (Ráckeve, 2007. március 2-4.)

A Matematika tárgyak oktatását mindhárom budai karon a Kertészettudományi Kar Matematika és Informatika Tanszéke végzi és a Tájvédelmi Kar kivételével az Informatika tárgyak oktatását is. Ezen kívül van két új, a Gazdálkodástudományi Karral közös képzésünk. Tanszékvezető: Dr. Harnos Zsolt Tanszékünkön 12 fő oktató-kutató dolgozik. Közülük 5 fő az ELTE Matematikus szakán végzett, 5 fő Matematika-Fizika tanárszakon, 1 fő KÉE Kertészmérnök és 1 fő ELTE Biológus végzettségű. Óraadóként Matematika-Fizika szakon végzett nyugdíjas kollegák és egy doktorandusz is segítik a munkát. Az oktatás minden szakon nappali és levelező formában is folyik, továbbá a Kertészettudományi Karnak 3 határontúli tagozata is van. Főbb kutatási témáink: a precíziós mezőgazdaság, a klímaváltozás hatásai a mezőgazdaságra, kockázatelemzés, agroökoszisztémák és növényi fejlődés modellezése, földrajzi analógiák és klímaszcenáriók vizsgálata. Doktori iskola: Az élelmiszergazdaság döntéstámogató rendszerei (1995.) Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben (Ráckeve, 2007. március 2-4.) 3 Erdélyi Éva

Matematika és Informatika Tanszék Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben (Ráckeve, 2007. március 2-4.) 4 Erdélyi Éva

Terv: Idegen nyelvű képzés. A Budapesti Corvinus Egyetem 7 karán jelenleg összesen 22 akkreditációval rendelkező alapképzési (BSc) szak van. Ebből mi 6 képzésben veszünk részt. 2007. szeptemberétől már három mesterképzési (MSc) szak is indul (a Kertészettudományi Karon kettő és egy az Élelmiszertudományi Karon). Egyetemünk 7 kara összesen további egy MA és 24 MSc (közülük egy a MIT irányításával, tervben: Szaktanácsadás…) mesterszak indítását tervezi, többségüket 2008-tól. Terv: Idegen nyelvű képzés. A Pesti Karokon a matematika oktatását több tanszék látja el: Matematika Tsz., Statisztika Tsz., Operációkutatás Tsz., Számítástudományi Tsz., Információrendszerek Tsz. A Tájépítészeti Karon az ábrázoló geometria és az informatika, térinformatika oktatását szaktanszékek végzik, a Gazdálkodástudományi és Közigazgatástudományi Karral közös képzések informatika oktatását a Pesti és a Budai Campus közösen látja el (és a matematika tárgyakat mi) . Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben (Ráckeve, 2007. március 2-4.) 5 Erdélyi Éva

BSc szakok (180+30 kredit, 6+1 gyakorlati félév): Kertészettudományi Kar: - Kertészmérnök BSc szak, másodszor indult, idén 220 fővel Pesti Karokkal közös képzés: - Informatikus és szakigazgatási agrármérnök BSc szak - Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök BSc szak ( - Környezetgazdálkodási agrármérnök BSc szak, még nem) Élelmiszertudományi Kar: - Élelmiszermérnök BSc szak, másodszor indult, 150 fő Tájépítészeti Kar: - Tájrendező és kertépítő mérnök BSc szak. 120 fő Levelező képzés: minden szakon valamivel több hallgatóval Terv: szőlész-borász BSc és MSc is Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben (Ráckeve, 2007. március 2-4.) 6 Erdélyi Éva

MSc (MA) szakok (4 félév, 120 kredit): Kertészettudományi Kar: 2007/08. Kertészmérnök MSc és Növényorvos MSc (45 fő), 2008/09. még egy, később még kettő MSc szak Élelmiszertudományi Kar: 2007/08. Élelmiszerbiztonság és minőség MSc 2008/09. Élelmiszermérnök MSc Tájépítészeti Kar: 2008/09. két MSc szak, később még egy MA szak és további MSc szakok a pesti karokkal közösen is a 7 karon összesen 25 Jó: a régi okleveles képzés Agrárinformatika szakirányának van utóda. 7 Erdélyi Éva Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben (Ráckeve, 2007. március 2-4.)

Eddig is volt főiskolai és okleveles képzés is. Cél: az alkalmazások megismertetése (pl. kertészeknek a kísérletek tervezése, kiértékelése), ehhez szükséges az elméleti megalapozás is Gond: - Több elméleti és kevesebb kiscsoportos, gyakorlati óra vagy fordítva? - Nagyon különböző matematikai tudással érkeznek (több feladat, házi feladat, rendszeres és közös munkára való ösztönzés, fogadóóra és szakdolgozat-konzultáció – mikor és ki?). - Kevesebb óra a BSc-n és az MSc-n kevés vagy nincs („alapozó tárgy”), pl. kiszorult a lineáris algebra, a többváltozós analízis, többváltozós statisztikai módszerek, pedig: - A szakdolgozatok és diplomamunkák igénye több. - A használni kívánt programcsomagok megléte bizonytalan (pl. SPSS). - Átjárhatóság? Még a három karon is különböző óraszámok ugyanazoknál a tárgyaknál. - Az új képzésekhez alkalmazkodó segédanyagok hiánya, … Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben (Ráckeve, 2007. március 2-4.) 8 Erdélyi Éva

Ittzés András: Matematika (egyetemi jegyzet, ÉTK) Jegyzet, könyv: Ittzés András: Matematika (egyetemi jegyzet, ÉTK) Ladányi Márta - Harnos Zsolt: Biometria agrártudományi alkalmazásokkal (AULA) Gaál Márta: A biometria számítógépes alkalmazásai a környezeti- és agrártudományokban (AULA) Előkészületben?… Folyóirat: Applied Ecology and Environmental Research www.uni-corvinus.hu Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben (Ráckeve, 2007. március 2-4.) 9 Erdélyi Éva