1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető 2010. december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Humán rendszerek, közszféra
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A SZERVEZET ÉS KÖRNYEZETE
dr. Ficzkó Zsuzsanna alias zsficzko stratégiai menedzsment tanácsadó
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
A stratégiai tervezés módszertana
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A minőségügy a könyvtárügyért
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A TUDÁS TÁRSADALMA A TUDÁSTŐKE TÉRNYERÉSE PARADIGMAVÁLTÁS: –A nemzetgazdaságok szerkezeti átalakulása: az ipar és a mezőgazdaság részarányának csökkenése,
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Szervezetfejlesztési Program
A kormányhivatal képzési, továbbképzési, vizsgáztatási tevékenysége
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
A 2014-ben esedékes Peer Review (szakértői vizsgálat) A Hivatalos Statisztikai Szolgálat tagjainak érintettsége Országos Statisztikai Tanács 
Mentorképzés egy lehetséges „háttere”: FÜPI minőségmodell Mentorképzés helyzete és jövője Magyarországon Mentorképzés gyakorlata április 23.
E-portfolió szerepe a menedzsmentben Dr Dombovári Ella-Sójáné Dux Ágnes Gödöllő június 25.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A DEENK könyvtári önértékelésének tapasztalatai Budapest,
A projekt indulása K21 - A „Könyvtári minőségfejlesztési 21” modell nyomán Előkészítés, csapatépítés 2008-ban 2009-ben projektté szerveződött Jelenleg.
KÖNYVTÁROSOK NAPJA augusztus 31.
1 A K-21 bemutatkozik 3. csoport: Kulcsfontosságú célcsoportok EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
1 Bemutatkozik a K21 Kulcsfontosságú folyamatok (4) munkacsoportja EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
1 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A projekt eredményeinek bevezetéséért felelős csoport bemutatkozása.
Tükörkép torzításmentesen, avagy az EKSZ önértékelésének sajátosságai
Bergmann Krisztina – dr
Az önértékelés moderálása EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT.
Tényekre alapozott oktatáspolitika és gyakorlat ONK 2011, Szimpózium a tények, bizonyítékok természetéről, szerepéről az oktatásban Evidence Based Education.
KONSZENZUS BUDAPEST KONSZENZUS BUDAPEST „ BÉKE AZ AKÁCFÁK ALATT” Mediáció a közösségi és távoltartási konfliktusok kezelésében EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNER: NÓGRÁD.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
A KKÉK kritériumai és azok intézmény specifikus értelmezési lehetőségei Boda Gáborné Köntös Nelli ELTE BTK Könyvtár- és Információtudományi Intézet „Jót,
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
„Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28
Minőségi könyvtári szolgáltatások –
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A problémamegoldás 7 lépéses módszere:
Önértékelési projektterv
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 2. Önértékelési fázis 9. előadás
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Társadalmi követelmények és igények speciális könyvtári ellátásra
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT

2 Elvárásaink az önértékelés megkezdésekor EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT Pontos képet kapjunk arról, hogy milyen helyzetben vagyunk Összemérhető, összehasonlítható adatok, tények birtokába jussunk Megalapozott, reális tervet készíthessünk: hová juthatunk, hogyan lehetünk jobbak Bizonyítékokon alapuló igényeket fogalmazhassunk meg a fenntartók felé a jobb könyvtári szolgáltatásért Új, szorosabb együttműködés alakulhasson ki az ELTE könyvtárai és könyvtárosai között A könyvtári tevékenység javulása növelhesse az ELTE könyvtárak és könyvtárosok érdekérvényesítő képességét, presztízsét az egyetemen és a szakmában

3 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT Csapatépítés Új, hatékony együttműködési formák, munkamódszerek kialakítása, meghonosodása A szervezeten belüli kommunikációs gátak lebontása Mások véleményének figyelembe vétele, a konszenzuskeresés (és találás) elsajátítása A problémamegoldó képesség javulása (a feladatmegoldó attitűd erősödése) Belső feszültségek felszínre kerülése, orvoslása A vezetői szerep (feladatkör) újragondolása A tudatosság növekedése a könyvtár menedzselése terén Rálátás más könyvtárak tevékenységére a moderátor közvetítésével, illetve a könyvtári beszámolók (prezentációk) révén Nyitottság, fogadókészség – új attitűd a változások iránt Az értékelő munka elvitathatatlan eredményei – ahogy az értékelők látják (1) (szervezeti kultúra)

4 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A könyvtári tevékenységek komplex szemlélete (szakmai és menedzsment feladatok egysége, illetve összefüggései) A tevékenység tudatosabb tervezése a szervezet minden szintjén A szervezettel szemben támasztott (minőségügyi) elvárások megismerése, tudatosodása, illetve az azoknak való megfelelés A PDCA-ciklus szerinti működtetés meghonosítása (legalábbis az első lépés megtétele: az alkalmazás fontosságának felismerése) A működés szabályozottságának javulása (a hiányzó dokumentumok pótlása, a szabályok felelevenítése, aktualizálása) A működés dokumentáltságának javulása Az értékelő munka elvitathatatlan eredményei – ahogy az értékelők látják (2) (működés hatékonysága)

5 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A felismerés, hogy VANNAK (szabad, átcsoportosítható) erőforrásaink Új ismeretek megszerzése, a személyes kompetenciák fejlesztése A képzési igények egyértelmű körvonalazódása A szervezet absztrakt erőforrásainak bővülése, növekedése A könyvtári (menedzsment) szervezetek közötti feladatmegosztás meghatározása (KT,HMO, EKB) Az együttműködésben, közös feladatmegoldásban rejlő konkrét lehetőségek feltárása Az értékelő munka elvitathatatlan eredményei – ahogy az értékelők látják (3) (erőforrások fejlesztése)

6 K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT Az együttműködés, közös feladatmegoldás új területei (ELTE-n belül) EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT Kötelező (KKÉK ajánlott) dokumentumok pótlása (egy új önértékelés előkészítése) Felmérések (primer információszerzés) rendszeressé tétele Küldetésnyilatkozat kidolgozása, küldetéstudat fejlesztése Stratégiai célrendszer kialakítása Kulcsfolyamatok fejlesztése Működés hatékonyságának és dokumentáltságának javítása Minőségirányítás mint tudatos tevékenység fejlesztése Szervezeti PR javítása Kompetenciafejlesztés Tudásmegosztás a könyvtári hálózaton belül Zöld könyvtár Akadálymentes könyvtár

7 K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A K évi Intézkedési Terve EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT

8 K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A beszámoltatás rendje – a PDCA-ciklus szolgálatában EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT

9 K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A K évi Intézkedési Terve – Intézkedési lap(1) EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT

10 K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A K évi Intézkedési Terve – Intézkedési lap(2) EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT

11 K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT Az együttműködés, közös feladatmegoldás új területei (könyvtárak között) Mit remélünk? EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT Ahhoz, hogy valóban összehasonlíthatóak legyünk: közös javaslatok a KKÉK kiegészítéséhez, esetleges továbbfejlesztéséhez (vagy saját útmutató könyvtáranként?) A pontozás egységes módszertana, egységes alapelvek Az eredménymutatók mögött lévő adatok legyenek azonosak Azonos primer kutatások, felmérések Benchmarking – benchlearning módszertana : tudás és tapasztalat megosztás alakuljon ki A következő önértékelés jó útmutató alapján, kevesebb munka és időráfordítással jobb legyen és jobb eredmény szülessen

12 K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A prezentációnak vége, a munka és a közös gondolkodás most kezdődik! EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT