TÁMOP – 3.3.3-08/1-2009-0001 Integrációs közoktatási referencia intézmények minőségbiztosítása, szakmai szolgáltató hálózatokkal történő együttműködés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
Faidt Józsefné PÉCS Változz, hogy változtass!! Faidt Józsefné PÉCS 2010.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
integrációs szaktanácsadó
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
Tehetségpont létrehozása
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
TÁMOP Integrációs közoktatási referencia intézmények minőségbiztosítása, szakmai hálózatokkal történő együttműködésük támogatása.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Hatékonyság – Esély - IntegrációHatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C SZEPTEMBER 30.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„Tervezéstől az önértékelésig" folyamat-tanácsadói közreműködéssel

Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
AZ ÓVODA- ISKOLA ÁTMENET TEMATIKUS SZAKMAI MŰHELY MUNKATERVE Készítette: Garai Zoltánné műhelyvezető.
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
 Főpályázó:  HTKT Klauzál Gábor Általános Iskola  Konzorciumi partnerek:  Exner Leó Óvoda  Aranyossy Ágoston Egységes Módszertani Központ.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
„Adj teret, nyiss utat! – Szociális kompetenciákkal a hátrányok ellen” TÁMOP A-12/
ERNYŐ PROJEKT Záró 2013/ TÁMOP /
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Barcsák Marianna - KPSZTI
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

TÁMOP – / Integrációs közoktatási referencia intézmények minőségbiztosítása, szakmai szolgáltató hálózatokkal történő együttműködés támogatása A projekt címe: „Ugyanazt másképpen, egymásért” Megvalósítás időtartama: december 1. – május 31.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Kedvezményezett: Sári Gusztáv Általános és Alapfokú Művészeti Iskola 4183 Kaba, Kossuth u

A projekt célja Integrációs közoktatási referencia intézmények országos hálózatának részévé válunk. Szerepet kap a hálózati tanulás. Jó gyakorlatunk bemutatása, kínálatának bővítése. IPR struktúránk teljes körű minőségbiztosítási rendszerének kialakítása. Modellértékű tapasztalatainkat gyakorlóhelyként kínáljuk, melynek része a pedagógus hallgatók képzése.

Konzorciumi tagok, megnyert támogatás összege Főpályázó: Sári Gusztáv Általános és Alapfokú Művészeti Iskola Támogatás összege: ,- Ft A támogatás mértéke egyes kedvezményezettek vonatkozásában: Sári Gusztáv Általános és Alapfokú Művészeti Iskola ,- Ft Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola ,- Ft Kabai Óvoda ,- Ft Kaba Város Helyi Cigány Kisebbségi Önkormányzata ,- Ft

A projekt megvalósítására létrehozott munkacsoportok, kapcsolódási pontok a konzorciumi tagokhoz (1.) Menedzsment (3 fő):  Programmenedzser (heti 20 óra)  Szakmai asszisztens (heti 5 óra)  Pénzügyi szakember (heti 10 óra) I. IPR alapú intézményfejlesztéshez kapcsolódó tevékenységek (2 csoport) Szervezetfejlesztési munkacsoport (1+6 fő) Kapcsolódási pont: Kabai Óvoda Intézményfejlesztő munkacsoportja (1+2 fő) Disszeminációs munkacsoport (1+5 fő)

A projekt megvalósítására létrehozott munkacsoportok, kapcsolódási pontok a konzorciumi tagokhoz (2.) II. Szolgáltatóvá válást elősegítő tevékenységek: Hallgatói mentorcsoport (1 csoport: fő) Kapcsolódási pont: Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Innovatív munkacsoportok (3 csoport) Módszertani csoport (1 + 2 fő) Projektépítő csoport (1 + 5 fő)  Kapcsolódási pont: Kaba Város Helyi Cigány Kisebbségi Önkormányzata Projektépítő csoportja (1 + 2 fő) Fejlesztő csoport (1 + 5 fő)

A projekt megvalósítására létrehozott munkacsoportok, kapcsolódási pontok a konzorciumi tagokhoz (3.) III. Szolgáltatói tevékenység (2 csoport) Bemutató csoport (1 + 2 fő) Átmenetet segítő csoport (1 + 1 fő) Kapcsolódási pont: Kabai Óvoda Óvoda-iskola átmenetet segítő csoportja (2 fő) IV. Integrációs Környezeti Csoport (IKCS) (1 + 3 fő) Kapcsolódási pont: Kaba Város Helyi Cigány Kisebbségi Önkormányzata Információs iroda működtetése (1 fő) konzorciumi tagok, helyi partnerek

A projekt megvalósítására létrehozott munkacsoportok feladatai (1.) Szervezetfejlesztési munkacsoport: Kulcsszavak: felülvizsgálat, próbavizsgálat, átdolgozás, kidolgozás, beépítés. Kidolgozza az IPR alapú:  intézményi önértékelést,  munkaköri leírásokat,  teljesítményértékelést. Iskolai dokumentumokba bedolgozza. A projekt tevékenységeihez tatozó minőségbiztosítás.

A projekt megvalósítására létrehozott munkacsoportok feladatai (2.) Disszeminációs munkacsoport: Kulcsszavak: összegyűjt, tájékoztat, kommunikációs terv, kapcsolattartás. Havonta (min. 15 alkalommal) frissíti az iskola honlapján a projekt megvalósításáról szóló információt. A projekt megvalósításának dokumentálása. Folyamatos kapcsolattar- tás a csoportok között.

A projekt megvalósítására létrehozott munkacsoportok feladatai (3.) Hallgatói mentorcsoport: 60 órás képzésen vesznek részt. Az iskolánkban működő IPR-ről dokumentumot állítanak össze a hallgatók számára. Pedagógus hallgatók részére korszerű elméleti és gyakorlati ismeretek átadása valós helyzetben, modell értékű gyakorlat létrehozása. A KFRTF-val közösen kidolgozzák a gyakorló iskolai rendszer fenntartható modelljét és a hospitációs hely választásának eljárásrendjét.

A projekt megvalósítására létrehozott munkacsoportok feladatai (4.) Módszertani munkacsoport: A DIFER mérésre alapozva a fejlesztendő területekhez a tanulók önálló – életkoruknak megfelelő – kreatív tevékenységre épülő foglalkozási programelemek kidolgozása, összekapcsolása a tanulás módszertanával az évfolyamon. A módszertani elemeket segítenek bedolgozni az iskola munkáját szabályzó dokumentumokba. Programelem gyűjtemény készítése (digitális és nyomtatott formában) a fejlesztési területekhez.

A projekt megvalósítására létrehozott munkacsoportok feladatai (5.) Projektépítő munkacsoport: 3 projekterv (ünnepkörök, munltikulturális, kisgólyatábor) és 2 témahét (nyelv hete, természettudományos hét) teljeskörű kidolgozása, kipróbálása és a helyi tantervbe való beépítése. Az iskolánkban (1-8. évf.) megvalósuló projektek leírásának összegyűjtése (digitális és nyomtatott formában), „projektbank” létrehozása.

A projekt megvalósítására létrehozott munkacsoportok feladatai (6.) Fejlesztő munkacsoport: Kooperatív technikák kiterjesztése 1-8. évfolyamra. 540 db óramozzanat és óravázlat összegyűjtése. Az iskolánkban (1-8. évf.) összegyűjtött anyagból (digitális és nyomtatott formában) kooperatív feladatbank létrehozása.

A projekt megvalósítására létrehozott munkacsoportok feladatai (7.) Bemutató csoport: Jó gyakorlatok bemutatását szervezi:  tanórai differenciálás, tutori rendszer, problémamegoldó fórumok;  szept. 1-jétől kiegészül: projektmódszer, kooperatív technikák, multikulturális, óvoda-iskola átmenet. Találkozókat szervez az integrációs referencia intézmények számára és hospitálási lehetőséget biztosít az elkövetkezendő referencia intézmények számára.

A projekt megvalósítására létrehozott munkacsoportok feladatai (8.) Átmenetet segítő csoport: Segíti a pályázatba bevont óvodát. Az óvodával közösen kidolgozzák az óvoda- iskola átmenetet segítő programot, kipróbálják, beválás vizsgálatot végeznek. Bedolgozzák az iskola és az óvoda szabályzóiba. Az óvoda-iskola átmenetre épülő átmenetet (1-4. évf.) könnyítő programot dolgoznak ki, kipróbálásra átadják a kollégáknak.

A projekt megvalósítására létrehozott munkacsoportok feladatai (9.) Integrációs környezeti csoport: Társadalmi környezettel való hatékony együttműködés (együttműködési megállapodások alapján). Nyitott iskolamodell kialakítása, fenntartása. Helyi integrációs kerekasztalt működtet. Segíti a CKÖ információs irodájának működését. Szabadidős kulturális rendezvényeket szervez partnerek bevonásával. Beszerzi a fejlesztő eszközöket.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Váradi Istvánné főigazgató, programmenedzser