Ako porozumiet’ špeciálno-pedagogickej správe Hogyan értelmezzük a gyógypedagógiai szakvéleményt? Spracovala: Mgr.Makki Márta Hogyan értelmezzük a gyógypedagógiai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Advertisements

Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
prizma tárház-projekt
A nevelési tanácsadók diagnosztikus szakmai munkája
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája
Az agressziókezelés elmélete és gyakorlata
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Anamnézis, interjú. Rajzteszt
Az egyéni fejlesztési terv
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Az iskolaérettség kérdése
Terézvárosi Nevelési Tanácsadó és Pedagógiai Szakszolgálat
NYME-AK Neveléstudományi Intézet Gyógypedagógia Intézeti Tanszék Állatasszisztált terápiák a gyógypedagógiai rehabilitációban Témavezető: Taufer Ildikó.
1 Óvodapedagógiai konferencia Sopron, május.
Mozgásfejlesztés a megkésett és akadályozott beszédfejlődésű gyermekeknél Ayres-féle szenzoros integrációs terápia a logopédiai korai fejlesztésben.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Az SNI gyermekek integrációját támogató intézményi háttér és átalakulási folyamat A Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete XXXII. Országos Szakmai Konferenciáján.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Fejlesztő munka I. félév. Fejlesztést végző pedagógusok: 4 fő ( 2 fő logopédus, 1 fő tanító / nyelv- és beszédfejlesztő pedagógus, 1 fő tanító/
Neuropszichológiai vizsgálatok az igazságügyi pszichológiai gyakorlatban Pataky Ilona December 2.
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
A NEVELÉSI TANÁCSADÓ SZAKVÉLEMÉNYE KIRÁLY GABRIELLA KLINIKAI SZAKPSZICHOLÓGUS, GYÓGYPEDAGÓGUS készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
Gyermekpszichiátriai zavarok felismerése és szerepe a különleges gondozást igénylő esetekben dr. Farkas Edina gyermekpszichiáter.
Integráló iskolák a közoktatásban
A „diszes” problémák korai jelei
A dyslexia veszélyeztetettség tünetei
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Az iskoláskor küszöbén
Inkluzív pedagógia Előadó: Török Mária.
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Integráció és inklúzió
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
Vitaj! Üdvözöllek!. POUŽÍVANIE DOKUMENTU EUROPASS – ŽIVOTOPIS EUROPASS ÖNÉLETRAJZ-SABLON KITÖLTÉSE.
Összefoglaló a Szlovák pénzügyi és adózási előírásokról Janok Júlia mérlegképes könyvelő Losonc, szeptember 27.
Vitaj! Üdvözöllek!. POUŽÍVANIE DOKUMENTU EUROPASS – ŽIVOTOPIS EUROPASS ÖNÉLETRAJZ-SABLON KITÖLTÉSE.
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Horváthné Moldvay Ilona gyógypedagógus, közoktatási szakértő
Műtét előtt- műtét után
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Tájékoztató a logopédiai ellátás változásairól
Mozgásszervi rehabilitáció
Magyar-Szlovák tanácsadó napok
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
Előadás másolata:

Ako porozumiet’ špeciálno-pedagogickej správe Hogyan értelmezzük a gyógypedagógiai szakvéleményt? Spracovala: Mgr.Makki Márta Hogyan értelmezzük a gyógypedagógiai szakvéleményt? Spracovala: Mgr.Makki Márta

ŠP správa je napísaná na základe špec.-ped. vyšetrenia pri poruchách učenia a správania, informuje o výsledkoch vyšetrenia, môže byť pomocníkom pre učiteľa. A gyógypedagógiai szakvélemény tanulási és viselkedési problémák esetén elvégzett GYP vizsgálat alapján készül, segítségül szolgál a pedagógusnak a gyermek oktatásával-nevelésével kapcsolatban.

Správu dostane: A szakvéleményt megkapja: Rodič (ústne) Škola ( na základe zákona 428/2002 aj bez súhlasu rodiča) Lekár alebo iný odborník Archív CPPPaP Szülő (szóban) Iskola ( a 428/2002 sz. törvény alapján a szülő beleegyezése nélkül is) Orvos vagy más szakember A PPTPK archívuma

Špeciálno-pedagogická správa nie je iba papierom do šuflíka! A gyógypedagógiai szakvélemény nem a fiókok számára készül!

ŠP správa obsahuje: A GYP szakvélemény a köv. tartalmazza: 1.Základné údaje o klientovi 2.Dôvod a cieľ vyšetrenia 3.Použité špec.-ped. metódy a testy (sumár všetkých štandardizovaných a neštandardizovaných testov) 1.A gyermek adatai 2.A vizsgálat oka és célja 3.Az alkalmazott vizsgálati módszerek (a felhasznált standardizált és nem standardizált tesztek)

4. Anamnéza Údaje o doterajšom fyzickom a psychickom vývine klienta Údaje o aktuálnom zdravotnom stave (medikamenty, rehabilitácia a i.) Údaje o priebehu zaškolenia (odklad šk.dochádzky, predčasné zaškolenie, opakovanie ročníka, integrácia a iné) Závery od iných odborníkov (pedopsychiater, neurológ, očný lekár, informácie z vyšetrenia inej poradne) 4.Anamnézis A gyermek fizikai és pszichikai fejlődésével kapcsolatos adatok A jelenlegi egészségi állapot (gyógyszerek, rehabilitáció vagy más) A beiskolázással kapcsolatos adatok ( korai beiskolázás, halasztás, évismétlés, integráció stb.) Más szakemberektől származó jelentések (pedopszichiáter, neurológus, szemorvos, vagy másik tanácsadó szakemberei)

5. Zo špeciálno-pedagogického vyšetrenia A gyógypedagógiai vizsgálatból V tejto časti špec. pedagóg uvádza priebeh vyšetrenia a popisuje správanie a výkony dieťaťa v jednotlivých sledovaných oblastiach. Ebben a részben a gyógypedagógus leírja a vizsgálat menetét, megfigyeléseit a gyermek viselkedéséről illetve a tesztekben nyújtott teljesítményéről.

Vyšetrené oblasti a dielčie funkcie: A vizsgált területek és részképességek: A. Motorické funkcie Hrubá a jemná motorika Grafomotorika, lateralita Motorika hovoridiel Motorika očí Motorická koordinácia (percepcia a reprodukcia rytmu, koordinácia oko-ruka) Psychomotorické tempo B. Priestorová a pravo-ľavá orientácia A.Motoros funkciók Nagy és finommozgások Grafomotorika, lateralitás Beszédszervek motorikája Szemmozgások Motoros koordináció (ritmus észlelés és reprodu- kálás, szem-kéz koordináció) Pszichomotoros tempó B.Téri tájékozódás, bal- jobb irányok megkülön- böztetése

C. Percepčné funkcie Vizuálne(zrakové): Diferenciácia reverzných figúr Analýza-syntéza Vnímanie figúry a pozadia Vnímanie seriality Vnímanie a reprodukcia priestorových vzťahov Auditívne(sluchové): Diferenciácia Analýza-syntéza Vnímanie seriality Percepcia a reprodukcia (reči, rytmu) C. Percepciós funkciók Vizuális(látási): Ellentétes formák megkü- lönböztetése Analízis-szintézis Alak-háttér megkülönbözt. Szeriális észlelés Térbeli összerendezés Auditív(hallási): Differenciálás Analízis-szintézis Szeriális észlelés Beszédészlelés és reprodukálás

D. Kognitívne funkcie Myslenie Pamäť (vizuálna, verbálna krátkodobá) Koncentrácia pozornosti Matematické predstavy E. Čitateľské zručnosti Technika, tempo, porozumenie, reprodukcia F. Písomný prejav Prepis,opis,diktát Vzhľad, technika, tempo G. Sociálne správanie D. Kognitív funkciók Gondolkodás Emlékezet(vizuális,verbális rövidtávú) Figyelem Számfogalom E. Olvasás Technika,tempó,szövegér- tés, reprodukálás F. Írás Másolás, tollbamondás Külalak, technika, tempó G. Szociális viselkedés

6. Záver - Összegzés Zhrnutie všetkých zistení, sumarizácia individuálnych odlišností a porúch dielčich funkcií, stanovenie diagnózy Pomenovanie dopadu diagnózy na výchove a vzdelávaní klienta Diagnózy sú uvedené v zmysle platnej MKCH 10 (napr. F81.0 – Špecifická porucha čítania, dyslexia) A vizsgálati eredmények öszegzése, az egyéni eltérések, részképességzavarok leírása, a diagnózis felállítása A diagnózis kihatása a gyermek oktatására-nevelésére A diagnózis megnevezése a betegségek nemzetközi kategorizációja alapján (pl. F81.0 – Specifikus olvasászavar, diszlexia)

7. Odporúčania – Tanácsok, javaslatok Odporúčame podmienky, metódy, formy a prostriedky na úspešné výchovné a vzdelávacie pôsobenie, upozorňujeme na možné riziká spojené so vzdelávaním žiaka V prípade potreby dávame odporúčania na ďalšie odborné vyšetrenie(neurologické, očné a i.),na terapiu, k individuálnej integrácii žiaka či na preradenie do špeciálnej školy Prognóza žiaka pri aplikácii navrhovaných opatrení Javasoljuk a tanuló számára megfelelő oktatási-nevelési módszereket, formákat, eszközöket, felhívjuk a figyelmet a veszélyekre Szükség esetén további vizsgálatokat javasolunk (neurológiai, szem, stb.), terápiát vagy a tanuló integrált oktatását ill. áthelyezését speciális iskolába Prognózis a javaslatok megvalósítása esetén

8. Iné - Egyéb Dátum následnej kontroly Platnosť správy Dátum vyšetrenia Meno vyšetrujúceho ŠP V prípade nejasností a ďalších otázok prosíme konzultovať osobne alebo telefonicky! A kontrollvizsgálat időpontja A szakvélemény érvényessége A vizsgálat időpontja A vizsgálatot végző személy neve További felvilágosítás és konzultáció miatt személyesen vagy telefonon állunk rendelkezésükre! Tel.:

Ďakujem za pozornosť! Köszönöm a figyelmet!