Uniós pályázati források a közművelődés nem formális és informális szerepvállalásának erősítésére - Társadalmi Megújulás Operatív Program -

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
Aktuális pályázati lehetőségek
Új Magyarország Fejlesztési Terv „Foglalkoztatás és növekedés” Cél: Felzárkózni a fejlett országokhoz a foglalkoztatás növelésével és a gazdasági.
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
Aktuális TÁMOP felhívások- konvergencia régiók Kiss Gábor Boldizsár Koordinációs és fejlesztési osztályvezető 2012/1.
Tájékoztató TÁMOP-projektünk nyitórendezvényére Kalocsa, november 7. (Katona István ház) A Kalocsai Főegyházmegyei Levéltár gyűjteményére épülő,
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Környezetipari Export Klaszter pályázat 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
Pályázati információs nap Nyugat-Dunántúl GRIP-IT Kádiné Fülöp Erika Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség - Győr, április 4. -
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
Humánerőforrás fejlesztés az Ú j Sz échenyi T ervben Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
Az IKSZT címbirtokos szervezetek működtetési kötelezettségeiről VM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet Budinszki István szeptember.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
TÁMOP /10/1 TÁMOP /10/1/KMR Pénzügyi követelmények.
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
Pályázati lehetőségek FAÖT ülés, Törökbálint Dr. Gordos Tamás programiroda vezető – Pro Régió Ügynökség.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
TAMOP 5.2.2/08 A korai beavatkozást középpontba helyező Biztos Kezdet programok elterjesztése országos szinten, kiemelt figyelemmel a leghátrányosabb helyzetű.
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
Fenntartható termelési és fogyasztási szokások ösztönzése akcióterv Szántó Szilvia Környezetfejlesztési Főosztály Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
Varju László, államtitkár NFGM A Regionális Fejlesztési Operatív Program tapasztalatai Tanulságok és következtetések az ÚMFT regionális programjai tükrében.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
Pályázati felelős Kiválasztása:  állandó személy, az igazgató „nevesítse”  a feladata meghatározott, lehetőleg finanszírozott legyen (pl. órakedvezmény)
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Új pályázati lehetőségek a TÁMOP és a TIOP keretében Miskolc, november 30.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
NEA szakmai támogatások (2014) Budapest, november
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
Nemzeti Fejlesztési Terv Civil szervezetek infrastrukturális feltételeinek javítása.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
Társadalmi Megújulás Operatív Program „Tudásdepó-Expressz”- A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
E-számlázáshoz és e- dokumentumkezeléshez kapcsolódó pályázat a Támpont – Mester Kft. segítségével.
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
TÁMOP Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása Cél: - Az óvodai és iskolai nevelési és.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
GOP /A Mikro- és kisvállalkozások technológia fejlesztése.
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
Projektindító nap TÁMOP /1-2, TÁMOP /1
A szaktanácsadás támogatása között
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Környezeti nevelés uniós forrásokból
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
ÉMOP – Üzleti infrastruktúra fejlesztése. Keretösszeg: „1” részcél: Ipari Parkok millió Ft „2” részcél: Ipari területek millió Ft „3” részcél:
Modellprogram a szociális szövetkezetek hálózatosodása érdekében TÁMOP /1.
Vidékfejlesztési Program Kovács Melinda Projektmenedzser Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Easy Learning Hungary Kft. Nagy Zsolt István, ügyvezető igazgató VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN száma: )
TÁMOP /10/ Együtt-Működők Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységének támogatása szeptember.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Nagyvállalatok nagy pályázati lehetősége!
Barcsák Marianna - KPSZTI
A helyi identitás és kohézió erősítése TOP TOP
TÁMOP pályázati lehetőségek a szak-és a felnőttképzés területén - 2
Lorem ipsum.
Előadás másolata:

Uniós pályázati források a közművelődés nem formális és informális szerepvállalásának erősítésére - Társadalmi Megújulás Operatív Program -

ÚMFT, TÁMOP Új Magyarország Fejlesztési Terv (átfogó cél: foglalkoztatás bővítése, tartós növekedés) Társadalmi Megújulás Operatív Program (emberi erőforrások fejlesztése) A TÁMOP 3. prioritási tengely (Minőségi oktatás és hozzáférés biztosítása mindenkinek) 3.2 intézkedés (A közoktatási rendszer hatékonyságának javítása, újszerű megoldások és együttműködések kialakítása) konstrukció Nevelési oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása

TAMOP Nevelési oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása Cél: a közoktatásban résztvevő gyerekek és tanulók óvodai nevelésének és a tanórai és tanórán kívüli és szabadidős nem formális és informális nevelésének és oktatásának támogatása, a nevelési-oktatási és kulturális intézmények hosszú távú együttműködésében, helyi és országos szinten. Alkalmazott eljárásnormatív Pályázható összeg (min-max) 2010.: 5 – 50 millió forint (csak egyéni pályázók támogathatók) Támogatási intenzitás100% Keretösszeg jelen AT időszakban: 4 milliárd forint (600 millió a Közép-magyarországi régióban, 3,4 milliárd a konvergencia régiókban) Támogatott projektek várható száma (konvergencia), (Közép-magyarországi régió)

TAMOP Nevelési oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása Részcélok: A nevelési-oktatási és a kulturális intézmények, szervezetek közötti partnerség erősítése a nevelő, valamint a nevelési-oktatási intézmények igényei alapján megvalósuló, a formális oktatást kiegészítő tanórai, tanórán kívüli és szabadidős kompetenciafejlesztő programok révén. A kulturális intézmények által nyújtott kínálat bővítése, fejlesztése új programsorozatok és foglalkozások kialakításával, a nevelési-oktatási intézmények igényei szerint.

–pályázók köre Kik pályázhatnak? Önállóan pályázni jogosult szervezet esetében a szervezet, önállóan pályázni nem jogosult szervezet esetén annak fenntartója. I. Kulturális (közművelődési, közgyűjteményi, művészeti) intézmények vagy ezek fenntartói a következő feltételek szerint: Az évi CXL tv. szerinti működési engedéllyel rendelkező muzeális intézmények pályázhatnak az alábbi kiegészítésekkel: 1. muzeális intézményhálózat (múzeumi szervezet) tagintézményében (filia) megvalósuló fejlesztés esetében a központi muzeális intézmény 2. önállóan pályázni nem jogosult (de nem filia) muzeális intézmények esetében a Pályázati útmutató B1 pontjában meghatározott formában működő fenntartóik pályázhatnak Az évi CXL törvény szerinti közművelődési intézmények vagy fenntartóik; illetve a közművelődési feladatellátásra a helyi önkormányzattal az évi CXL törvény szerinti közművelődési megállapodást kötő szervezetek - beleértve a roma közösségi házakat. A nyilvános és nem nyilvános könyvtárak. Az évi LXVI. törvény alapján a magyarországi levéltárak nyilvántartásában közlevéltárként vagy nyilvános magánlevéltárként bejegyzett levéltárak. Színház, art mozi és egyéb művészeti intézmény, illetve ezek ernyőszervezetei

–pályázók köre II. Alapfokú művészetoktatási intézmények. Az LXXIX. tv. szerinti alapfokú művészetoktatási intézmény (saját intézmény részére nem nyújthat szolgáltatást, azaz saját intézménnyel nem köthet együttműködési megállapodást). III. Alapító okiratuk szerint kulturális (közművelődési, közgyűjteményi, művészeti) tevékenységet folytató non-profit szervezetek, az alábbiak szerint: Alapító okiratuk szerint művészeti (alkotó- és előadóművészeti, valamint szórakoztató) tevékenységet folytató szervezetek esetében feltétel legalább 3 éve tartó működés igazolása. (Filmklubok, filmklubok társadalmi szervezetei, művészeti szervezetek stb.) IV. A évi I. tv. szerinti sportegyesületek Egy pályázat keretében kizárólag egy intézmény fejlesztésére nyerhető támogatás. Fenntartói pályázat esetén: a támogatás kizárólag a pályázatban megjelölt intézmények/szervezetek által nyújtott szolgáltatás fejlesztésére fordítható. egy pályázó maximum 4 pályázatot nyújthat be, azonban egy kulturális intézménye/szervezet egy telephelyére vonatkozó tevékenység csak egy pályázatban szerepelhet (mindez a központi muzeális intézményekre is vonatkozik, amennyiben tagintézményeivel pályáznak).

–pályázati partnerek Mi az iskolák, óvodák szerepe a pályázati kiírásban? Nem pályázók, nem kedvezményezettek. De a pályázni jogosultak a nevelési-oktatási intézmények igényeihez és nevelési vagy pedagógiai programjaihoz kell, hogy igazítsák a tervezett tevékenységüket. A pályázónak legalább 5 intézménnyel kell együttműködési megállapodást kötnie a támogatható tevékenységek megvalósítására. Célcsoport: a nevelési-oktatási intézmények tanulói Nevelési oktatási intézmények: közoktatásról szóló évi LXXIX. törvény (továbbiakban Kt.) 20.§ (1) és 33.§ szerinti alábbi nevelő, valamint nevelő és oktató intézmények ( a pályázati útmutató A1 pontja részletesen tartalmazza ezeket

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek 1.Kötelező előkészítési tevékenység: Pedagógiai és nevelési programok felmérése 2.Együttműködés megállapodás kötése a nevelési-oktatási intézményekkel Legalább 5 darab megállapodás, ebből legalább 1 óvodával legalább olyan intézménnyel, ahol a hátrányos helyzetű tanulók aránya nagyobb, mint 30% legalább egy más helységben található intézménnyel kötendő 3.Pedagógiai programokban szereplő tevékenységeket támogató szolgáltatások/tevékenységek megszervezése, lebonyolítása Valamennyi együttműködési megállapodás keretében kötelező megvalósítani félévente legalább egy, az útmutatóban részletezett foglalkoztatási formák követelményeinek megfelelő tevékenységet 4.Projektmenedzsment tevékenység, valamint adminisztrációs tevékenység 5.Tájékoztatás, nyilvánosság

Támogatható tevékenységek A tevékenységek helyszíne: a pályázó, vagy a nevelési-oktatási intézmények Önmagában nem támogatható pl. múzeumlátogatás és színházi előadás megtekintése, ezekhez egyéb foglalkozásnak kell társulnia. A tevékenységek az alábbi foglalkoztatási formák keretében valósulhatnak meg: Havi egyszeri szakkör Heti szakkör Napközi, iskolaotthon, tanulószoba keretében tartott foglalkozás havonta Napközi, iskolaotthon, tanulószoba keretében tartott foglalkozás hetente Tehetséggondozás, fejlesztés Versenyek, vetélkedők, bajnokságok Témanap, témahét A foglalkoztatási formák keretében ajánlott tevékenységeket a 16. számú melléklet tartalmazza.

Az igényelhető támogatás mértéke Foglalkoztatási formaA tevékenységre tervezhető maximális költség (Félévente) Havi egyszeri szakkör Ft Heti szakkör Ft Napközi, iskolaotthon, tanulószoba keretében tartott foglalkozás havonta Ft Napközi, iskolaotthon, tanulószoba keretében tartott foglalkozás hetente Ft Tehetséggondozás, fejlesztés* Ft Versenyek, vetélkedők, bajnokságok Ft Témanap*, témahét* Ft Példák: 5 iskolában 2 féle heti szakkört tart az intézmény 2 féléven át, ekkor az igényelhető maximális támogatási összeg: 5 X 2 X 2 X Ft, azaz Ft. 2 iskolában 2 féléven át 1-1 tehetséggondozási tevékenység : 2 x 2 x Ft (azaz Ft) 1 iskolában félévente 2-2 témahét 2 x 2 x Ft (azaz Ft) 2 iskolában 2 féléven át 1-1 havi egyszeri szakkör 2 X 2 X Ft (azaz Ft) Összesen igényelhet: Ft Amit a számításnál figyelembe kell venni: a költségek félévente értendőek!

Kiemelt figyelmet igénylő információk Eszközbeszerzés: ERFA típusú költségek közül eszközbeszerzés 10% erejéig (csak abban az esetben, ha még nem kaptak ilyen típusú költségekre támogatást) A pályázat benyújtása február 26-tól április 30-ig adhatók postára a 311/2007. (XI. 17.) a kedvezményezett térségek besorolásáról szóló Kormányrendeletben nevesített 2. mellékletben szereplő hátrányos helyzetű és leghátrányosabb helyzetű kistérségekben székhellyel, vagy a projektet megvalósító telephellyel rendelkező intézmények, szervezetek pályázatai 2. Az 1. pont alá nem eső pályázó március 5-től április 30-ig nyújthatja be pályázatát. Indikátorok (monitoring mutatók) realitás teljesség (a kötelező mutatók mindegyike szükséges) a projekt időszakára és a fenntartási időszakra vonatkozóan

Kiemelt figyelmet igénylő információk Ingyenesség A megvalósítás ideje alatt a szolgáltatások csak ingyen nyújthatóak Fenntartási kötelezettség 5 éves fenntartás és üzemeltetés (útmutatóban meghatározott szolgáltatások nyújtása) Minden pályázónak kötelezően vállalnia kell a fenntartási időszakban együttműködő intézményenként, félévente legalább 1 tanórán kívüli, vagy szabadidős tevékenység megvalósítását

Korábbi pályázatok negatív tapasztalatai formai hibák miatti elutasítás elhúzódó vagy hibás hiánypótlás tartalmilag nem kapcsolódó elemek, tevékenységek, ERFA nem a kérdésre válaszoló adatszolgáltatás lényegi elemek hiánya, lényegtelenek felsorolása nem megfelelő humán erőforrás (projekt menedzsment, szakmai megvalósítók) nem elszámolható költségek erőteljes pénzügyi túltervezés számszaki hibák hiányos vagy hibás indikátorok hiányos mellékletek nem átgondolt fenntartás egymásnak ellentmondó információk a pályázati dokumentációban

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Sikeres pályázást kívánok! Jakab László programirányító Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Humán Erőforrás Programok Irányító Hatósága 1066 Budapest, Mozsár utca 16. Tel: (1) Fax: