111 A benchmarking szerepe a közoktatásban. 211 Mi is az a benchmarking? " A benchmarking a világ bármely pontján működő más szervezetekkel való folyamatos.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Merre tart a magyar foglalkoztatáspolitika? Garzó Lilla.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
12. hét: A TQM és a Minőségdíj Modellek (EFQM)
Stratégiai tervezés.
Benchmarking.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Könyvtári teljesítménymérés
© Homo Regius előadó: Kállai Mária, Szolnok Megyei Jogú Város alpolgármestere március Európai Területi Társulás és többszintű kormányzás konferencia.
Az OEP lehetséges szerepe az ellátási hibák felismerésében és megelőzésében „(Elkerülhető) ellátási hibák az egészségügyben” országos konferencia, Budapest,
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Az óvodapedagógusok hazai társadalmi elfogadottsága, az óvodai munka szakmai felügyelete és minőségbiztosítása Villányi Györgyné Jutka tudományos munkatárs.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A költségvetési intézmények feltételrendszereinek változása recessziós gazdasági környezetben, egy felsőoktatási intézmény szemszögéből Mag Zoltán Debreceni.
Készítette: Soós Roland igazgató ÉRÁK 2007 Összdolgozói értekezlet december 8.
Hogyan valósíthatja meg a vállalat fő céljait a TPM segítségével? A.A. Stádium Kft. Péczely Csaba.
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A közoktatás alapkérdései Radó Péter Oktatáspolitikai Elemzések Központja (2008.)
Az EEM helye a menedzsmentben
valós-idejű helymeghatározás WLAN-nal
Társadalmi-gazdasági egyenlőtlenségek Régiók, megyék, kistérségek.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
Merni Mérni MINŐSÉG…bevállaljuk? Alföldiné Dán Gabriella PhD Sopron, március.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
A közoktatás-tervezés szintjei, a tervek kapcsolata
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
A Nemzeti Koordinációs Pont feladatairól
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6/2. előadás
Csapó Benő SZTE Neveléstudományi Intézet MTA-SZTE Képességfejlesztés Kutatócsoport A PISA céljai, tudományos alapjai.
A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
1 Szakképzési Önértékelési Modell I. Helyzetfelmérő szint (SZÖM I.) 4. előadás 1.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
„Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A problémamegoldás 7 lépéses módszere:
Tantestületi elemzés, szülői kérdőív
Önfejlesztés és horizontális tanulás
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Molnárné Stadler Katalin Menner Ákos
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
beruházás-tervezési ABCD
Együttműködés, partnerek, erőforrások
1./ A magyar közoktatás rendszere
Az SZMBK Intézményi Modell
A civil szervezetek hatásméréséről
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

111 A benchmarking szerepe a közoktatásban

211 Mi is az a benchmarking? " A benchmarking a világ bármely pontján működő más szervezetekkel való folyamatos összehasonlítás és összemérés folyamatát jelenti abból a célból, hogy információt nyerjünk szervezeti filozófiákról és politikákról, gyakorlatokról és mértékekről, melyek segíteni fognak bennünket szervezetünk teljesítményének javításában." /Amerikai Termelékenységi és Minőség Központ/

311 Minőség és benchmarking - okok  Versenyhelyzet  Demográfiai helyzet és finanszírozás  Mobilitás és a lehetőségek bővülése  Elvárások fokozódása – „vevőisedés”, publikus adatok  Versenyelőnyök  Az intézmény híre  Pedagógusok  Képzési kínálat  Infrastruktúra  Gazdálkodás

411 A viszonyítás fontossága 1.Hol tartok?  Mit és hogyan mérek? 2.Miben kell fejlődnöm? Miben vagyok erős?  Magamhoz képest  A partnerek elvárásaihoz képest  Másokhoz képest

511 Hasonlítási problémák 1.Mit és mivel? 2.Kivel és mit? 1.Hasonlót a hasonlóval? 2.Eredményeket? 1.Szakmai? 2.Gazdasági? 3.Intézmény működési? 4.Humán erőforrás? 5.Partneri elégedettségek? 3.Folyamatokat? 4.Milyen gyakran? 5.Hogyan?

611 Mit, kivel és mit  Saját teljesítményem mérése Mire vagyok kíváncsi?Mire vagyok kíváncsi? Mérőszámok és indikátorok (mutatók) meghatározásaMérőszámok és indikátorok (mutatók) meghatározása Folyamatok és eredmények!Folyamatok és eredmények!  Az összehasonlításhoz a megfelelő partnerek megtalálása Méret, regionalitás, szocio-kulturális környezet, fenntartó, szakmai megközelítés stb. – többféle szempont érvényesüléseMéret, regionalitás, szocio-kulturális környezet, fenntartó, szakmai megközelítés stb. – többféle szempont érvényesülése  A mutatók összehangolása Van-e azonos (pl. országos mérések)?Van-e azonos (pl. országos mérések)? Megállapodás – nem biztos, hogy teljes körűMegállapodás – nem biztos, hogy teljes körű  Összehasonlítás, elemzés Teljesítmény mutatók értékei és trendjeiTeljesítmény mutatók értékei és trendjei Folyamatok mérőszámaiFolyamatok mérőszámai

711 Beavatkozás, fejlesztés 1. Fejlesztendő területek meghatározása Eredmények alapján a folyamatok – ok-okozati kapcsolatEredmények alapján a folyamatok – ok-okozati kapcsolat Folyamatok fejlesztéseFolyamatok fejlesztése CélképzésCélképzés 2.Saját magam Fejlesztő módszertanokban való jártasságFejlesztő módszertanokban való jártasság 3.Tanulás másoktól Megismerés és megértésMegismerés és megértés Elemzés és tervezésElemzés és tervezés Mi az ami adaptálható?Mi az ami adaptálható? Milyen ötleteket kaptunk?Milyen ötleteket kaptunk? Mit, hogyan és mikor akarunk változtatni?Mit, hogyan és mikor akarunk változtatni? Kiket érint?Kiket érint? Hogyan fogjuk mérni a beavatkozás eredményességét?Hogyan fogjuk mérni a beavatkozás eredményességét? Bevezetés és alkalmazásBevezetés és alkalmazás KépzésKépzés KipróbálásKipróbálás MérésMérés JavításJavítás

811 Egy lehetséges megoldás 1.Interneten elérhető adatbázis 2.Önkéntesség 3.Anonimitás 4.Azonos mutatók 5.Lekérdezhetőség Ötletek, érdeklődés

911