Autonómia és felelősségvállalás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése Közoktatás 1-4. szintjei - Kapcsolódások.
Komplex Instrukciós Program
A mentori munka kihívásai a mentorképzés tapasztalatai alapján
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Természettudományi kkk-k Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
A fejlesztés hatása a szervezetre
A vállalat szervezete.
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A munka világával kapcsolatos tudás
Szociális kompetencia
Pedagógusok az együttnevelésről Keller Magdolna Eszterházy Károly Főiskola Neveléstudomány Tanszék Eger.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
A kulturális intelligencia
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Projektmunka.
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
A pszichikumról általában
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Szabó-Bartha Anett Szabó-Bartha Anett A KRÓNIKUS BETEGSÉGGEL VALÓ MEGKÜZDÉS VIZSGÁLATA A BETEGSÉG-REPREZENTÁCIÓ JELENSÉGÉN KERESZTÜL Debreceni Egyetem.
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS
Projektpedagógia az óvodai gyakorlatban
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
A portfólió - óvodai szakterület
A KÉPZÉSI ÉS KIMENETI KÖVETELMÉNYEK MEGÚJÍTÁSA VÁMOS ÁGNES.
Derényi András – Vámos Éva tájékoztató előadás a MAB 2014
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Mire lehet/ne jó az iskola
Az OKKR szintjei és szintleírásai a 6–8. szint Bókay Antal.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Tudás és képesség az OKKR-ben Pajkossy Péter Kognitív Tudományi Tanszék Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
AZ ORSZÁGOS KÉPESÍTÉSI KERETRENDSZER 5. SZINTJÉNEK LEÍRÁSA JAVASLAT ÉS PROBLÉMAFELVETÉS Sediviné Balassa Ildikó Felsőfokú Szakképzés Kollégium Egyesület.
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Reflektív gondolkodás
Egyéntől a közösségig, passzivitástól a részvételig Fiatalok és a helyi közösség.
Tanulási eredmények a KKK-kban A szeptember 30-i budapesti csoportos konzultációra készült prezentáció
A NYILVÁNOSSÁG HOGYAN ERŐSÍTI A TELEPÜLÉSEK KULTURÁLIS ÉLETÉT ? Molnár Aranka, március 25. Halmaj.
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Magyar Képesítési Keretrendszer EURÓPAI MOBILITÁSI ÉS LLL ESZKÖZÖK, ALAPELVEK.
A felnőttek bevonásának fejlesztése a kora gyermekkori oktatásba Chris Pascal, prof. és Tony Bertram, prof.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
Az oktatás szerepe az energetikai szektor jövőjének formálásában Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Miért fontosak a határok?
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Pedagógus kompetenciák mérése és mérőeszközök kidolgozása
Tanácsok a portfólió készítéséhez
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
A felnőttképzési szakmai végzettségek MKKR szerinti besorolása
A felnőttképzési szakmai végzettségek MKKR szerinti besorolása
Előadás másolata:

Autonómia és felelősségvállalás Kép helye Gaskó Krisztina ELTE PPK Neveléstudományi Intézet

Az autonómia és felelősségvállalás deskriptor Nem önálló kompetenciaelem, hanem a tudás, képesség és attitűd formájában azonosított kompetenciaelemek jellemzője. Megegyezés alapján itt jelennek meg a hatékony tanulással, az együttműködéssel, a szabályok és normák betartásával, valamint az önfejlesztéssel kapcsolatos területek.

Összetevői Önálló tevékenységvégzés; önszabályozás, önirányítás; önreflexió, a saját tevékenységek elemzése; tudatos önfejlesztés, a szakmai identitás alakítása; társas helyzetekben való konstruktív részvétel, együttműködés; felelősségvállalás saját vagy mások cselekedeteiért; szabályok, normák betartása és konstruktív alakítása.

Viszonya a többi deskriptorhoz Tudás: Szabályokkal és tanulással kapcsolatos tudás. Szaktudással kapcsolatos autonómia és felelősségvállalás. Képességek: Önállóság (irányítás és ellenőrzés nélkül vesz részt valamiben). Tanulási és/vagy munkafolyamatok iránti felelősségvállalás. Produktumokhoz, eredményekhez köthető felelősségvállalás. Attitűdök: Érzelmi reakciók szabályozása és azokért való felelősségvállalás. Felelősségvállalás a nézetekért, véleményekért. Tevékeny elköteleződés valamely tevékenység (ügy, probléma, innováció) mellett.

A szintek közötti különbségek értelmezése Önállóság mértéke és kiterjedtsége Önszabályozás mértéke és kiterjedtsége Önreflexió mélysége Önfejlesztés iránti igény mértéke Társas helyzetekben való részvétel jellege Felelősségvállalás mértéke és irányultsága Szabályok betartásának területei

5. szint: „Önállóan végzi munkáját, folyamatos önellenőrzés mellett.” Példa az MKKR-ből 5. szint: „Önállóan végzi munkáját, folyamatos önellenőrzés mellett.” 6. szint: „Önállóan végzi az átfogó, megalapozott szakmai kérdések végiggondolását és adott források alapján történő kidolgozását.” 7. szint: „Jelentős mértékű önállósággal rendelkezik átfogó és speciális szakmai kérdések kidolgozásában, szakmai nézetek képviseletében, indoklásában.” 8. szint: „Alkotó, kreatív önállósággal épít ki és kezdeményez új tudásterületeket és kezdeményez új gyakorlati megoldásokat.”