AZ ÓVODA- ISKOLA ÁTMENET TEMATIKUS SZAKMAI MŰHELY MUNKATERVE Készítette: Garai Zoltánné műhelyvezető
Célcsoportok: Óvónők, tanítók IPR-t alkalmazó, illetve bevezetni kívánó intézmények Nyertes TÁMOP pályázók Azok az intézmények, akik óvoda-iskola átmenetre épülő jó gyakorlatot működtetnek Befogadó és az egyéni fejlődést biztosító oktatás- nevelés eljárásait érvényesítő pedagógiai módszereket alkalmazó intézmények saját illetve szomszédos régiókból
Tagok: Nem feltétlenül fontos állandó tagokkal működni. Újabb és újabb érdeklődő intézmények kapcsolódhatnak be a munkába. Intézményenként 2 főt várunk. A műhely ideális létszáma legalább fő. A meghirdetett témákhoz alkalmanként is lehet kapcsolódni. A műhelymunkában dolgozók megváltoztathatják a helyszínt, javaslatot tehetnek a témák bővítéséhez.
1. foglalkozás 2010 március A tematikus szakmai műhely megalakítása, Az óvoda-iskola szakmai műhely munkatervének ismertetése. Helyszín: Báta
2.foglalkozás május Az óvoda-iskola átmenet helye az IPR-ben. IPR szakértő felkérése Az óvoda és az iskola egymásra épülő munkájának feltérképezése Intézményi gyakorlatok bemutatása a témában /Pécs, Mórágy, Ozora, Bikács, Decs/ Helyszín: Báta/ külső helyszín
3.Foglalkozás október Mit tehet az óvoda? Az iskolaérettség kérdése a szabályozás szempontjából Az óvoda–iskola átmenet diagnosztikai kérdései Az óvoda- iskola átmenet sikerességét elősegítő bemeneti mérés és a ráépülő fejlesztési lehetőségek. (Difer fejlődésvizsgáló rendszer) Különös tekintettel az SNI-s integrációra A mérési eredmények kiértékelési eljárása a gyakorlatban. Helyszín: Báta
4.Foglalkozás 2010 november Az intézmény kapcsolattartási módjai a családokkal. Szülő-partnerkapcsolat. Intézményi jó gyakorlatok bemutatása. Az óvoda–iskola átmenet nevelés-lélektani háttere, a tanulás megkezdéséhez szükséges képességek és viselkedésbeli szokások kibontakoztatása Kisgyermekkor jellemzői, életkori szükségletek, szakmai előadások. Helyszín: külső intézmény
5.Foglalkozás március Modellértékű jó gyakorlat óvoda- iskola átmenetre A helyi Gyermeklánc program hospitációs tréningjének bemutatása Helyszín: Báta
6.Foglalkozás 2011.május Új oktatásszervezési eljárások napjainkban: kooperatív tanulásszervezés, projekt módszer, témahét Szakmai előadások az új oktatási módszerekről, intézményi ismertetők megtartása. Gyakorlatban alkalmazható ötletek, témák összegyűjtése az új módszerek alkalmazására Helyszín: külső intézmény
Óvoda –iskola átmenet tematikus szakmai műhely Köszönöm a megtisztelő figyelmet! A meghirdetett műhelyfoglalkozásokra szeretettel várjuk az érdeklődőket, akik szívesen bekapcsolódnának a munkába!