AZ ÓVODA- ISKOLA ÁTMENET TEMATIKUS SZAKMAI MŰHELY MUNKATERVE 2010-2011 Készítette: Garai Zoltánné műhelyvezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Bodolai Anna Borbála ICCR-Budapest Alapítvány Január 14. Európai Integrációs Modulok-Szakmai Tapasztalatcsere (EIA/2012/4.8.1.)
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Faidt Józsefné PÉCS Változz, hogy változtass!! Faidt Józsefné PÉCS 2010.
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
Integrációs Program (IPR) a gyakorlatban
Minőségi oktatás támogatása, valamint az egész életen át tartó tanulás elősegítése a kultúra eszközeivel az LHH kistérségek esélyegyenlősége érdekében.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
A tanácsadói tevékenység koordinálása Páll Viktória Ec-Pec Alapítvány.
TÁMOP C-09/ „Kitárt karok” szeptember február 29. „Első lépés” – alacsony foglalkoztatási eséllyel rendelkezők képessé.
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
TÁMOP Integrációs közoktatási referencia intézmények minőségbiztosítása, szakmai hálózatokkal történő együttműködésük támogatása.
1 Az „ÁROP A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázat” háttere „Helyi igényekre épülő szervezetfejlesztés a Zalakarosi Polgármesteri Hivatalban”
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Fejlesztési koncepció
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
A MAGYAR VÖRÖSKERESZT BÁZISISKOLÁJA SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA.
MÉRÉSI ÉRTÉKELÉSI RENDSZER
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
"Legyen az esély egyenlő ..."
Albert István Téri Napovi Kisvaszar
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TÁMOP – / Integrációs közoktatási referencia intézmények minőségbiztosítása, szakmai szolgáltató hálózatokkal történő együttműködés.
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Korszerű óvodapedagógiai módszerek, eljárások alkalmazása a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP / projekt TEMATIKUS MÜHELYFOGLALKOZÁS.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
TÁMOP Nyertes pályázataink Ajka Békéscsaba Gyula Újszász Herend Tihany Halásztelek Pilisvörösvár Palánta Általános Iskola Budapest (18. kerület,
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése.
Inklúzív nevelés Magyarországon
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Integráció, inkluzió PPK,
Az Országos képesítési keretrendszer 0. szintje Katona Nóra ELTE, PPK, Pszichológai Intézet május 12.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
ERNYŐ PROJEKT Záró 2013/ TÁMOP /
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
Óvodai szakmai programok, továbbképzések bemutatása 2013/2014 Készítette: Grolyóné Szabó Éva szeptember 11. KPSZTI, Óvodavezetői Értekezlet.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
A kommunikációs műhely munkájának bemutatása
Előadás másolata:

AZ ÓVODA- ISKOLA ÁTMENET TEMATIKUS SZAKMAI MŰHELY MUNKATERVE Készítette: Garai Zoltánné műhelyvezető

Célcsoportok: Óvónők, tanítók IPR-t alkalmazó, illetve bevezetni kívánó intézmények Nyertes TÁMOP pályázók Azok az intézmények, akik óvoda-iskola átmenetre épülő jó gyakorlatot működtetnek Befogadó és az egyéni fejlődést biztosító oktatás- nevelés eljárásait érvényesítő pedagógiai módszereket alkalmazó intézmények saját illetve szomszédos régiókból

Tagok: Nem feltétlenül fontos állandó tagokkal működni. Újabb és újabb érdeklődő intézmények kapcsolódhatnak be a munkába. Intézményenként 2 főt várunk. A műhely ideális létszáma legalább fő. A meghirdetett témákhoz alkalmanként is lehet kapcsolódni. A műhelymunkában dolgozók megváltoztathatják a helyszínt, javaslatot tehetnek a témák bővítéséhez.

1. foglalkozás 2010 március A tematikus szakmai műhely megalakítása, Az óvoda-iskola szakmai műhely munkatervének ismertetése. Helyszín: Báta

2.foglalkozás május Az óvoda-iskola átmenet helye az IPR-ben. IPR szakértő felkérése Az óvoda és az iskola egymásra épülő munkájának feltérképezése Intézményi gyakorlatok bemutatása a témában /Pécs, Mórágy, Ozora, Bikács, Decs/ Helyszín: Báta/ külső helyszín

3.Foglalkozás október Mit tehet az óvoda? Az iskolaérettség kérdése a szabályozás szempontjából Az óvoda–iskola átmenet diagnosztikai kérdései Az óvoda- iskola átmenet sikerességét elősegítő bemeneti mérés és a ráépülő fejlesztési lehetőségek. (Difer fejlődésvizsgáló rendszer) Különös tekintettel az SNI-s integrációra A mérési eredmények kiértékelési eljárása a gyakorlatban. Helyszín: Báta

4.Foglalkozás 2010 november Az intézmény kapcsolattartási módjai a családokkal. Szülő-partnerkapcsolat. Intézményi jó gyakorlatok bemutatása. Az óvoda–iskola átmenet nevelés-lélektani háttere, a tanulás megkezdéséhez szükséges képességek és viselkedésbeli szokások kibontakoztatása Kisgyermekkor jellemzői, életkori szükségletek, szakmai előadások. Helyszín: külső intézmény

5.Foglalkozás március Modellértékű jó gyakorlat óvoda- iskola átmenetre A helyi Gyermeklánc program hospitációs tréningjének bemutatása Helyszín: Báta

6.Foglalkozás 2011.május Új oktatásszervezési eljárások napjainkban: kooperatív tanulásszervezés, projekt módszer, témahét Szakmai előadások az új oktatási módszerekről, intézményi ismertetők megtartása. Gyakorlatban alkalmazható ötletek, témák összegyűjtése az új módszerek alkalmazására Helyszín: külső intézmény

Óvoda –iskola átmenet tematikus szakmai műhely Köszönöm a megtisztelő figyelmet! A meghirdetett műhelyfoglalkozásokra szeretettel várjuk az érdeklődőket, akik szívesen bekapcsolódnának a munkába!