Helen Parkhurst Dalton-terve Gömöry Zsuzsa Ilse Mayer mellékleteivel.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Szociális munka a börtönben
A Dalton-terv létjogosultsága és megvalósításának gyakorlata a nyugat-dunántúli régióban
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Dalton-tervvel a sikeresebb iskoláért.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Tanulók szabad és felelősségteljes egyéni munkája Dalton-tervvel
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Helen Parkhurst A Dalton-terv Gömöryné M. Zsuzsa.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Az egyéni fejlesztési terv
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Óvodai portfólió Ferenczei Éva óvodapedagógus
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Tanulók szabad és felelősségteljes egyéni munkája Dalton-tervvel
Szabó József: A múzeumok új kihívása: a múzeumandragógia.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Kompetencia bevezetésének tapasztalatai egy” integrált” 1. osztályban
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Harmadik matematikakönyvem
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek”
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
DUÁLIS KÉPZÉS felépítése
főosztályvezető-helyettes
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Előadás másolata:

Helen Parkhurst Dalton-terve Gömöry Zsuzsa Ilse Mayer mellékleteivel

Mi a Dalton-terv? A Dalton-terv aktuális reformpedagógiai modell az önálló tanulás fejlesztésére.

Miért időszerű? A társadalom és gazdaság elvárja: a rugalmas alkalmazkodást a változó munkakörülményekhez készséget és képességet az állandó át / és újratanuláshoz

Hogyan reagál az oktatásügy? A reformok célja   használható tudásanyag  kulcsfontosságú minösítések, képzések  speciális képességek, kulcskompetenciák közvetítése  az individualizálás és differenciálás  az önálló tanulás  tanulás megtanulásának feltételei  a szabadidö színvonalas eltöltése

Hogyan lehet ezeket a célokat az oktatásügyben megvalósítani?  Parkhurst Dalton-tervével „Az alapelv tehát abban áll hogy a hagyományos oktatási stratégiákat az elsajátítás, a tanulás stratégiájává alakítjuk át..” (Susanne Popp)

A Dalton-terv lényege az egyénre szabott, az önmegvalósítást elősegítő oktatás.

Hagyományos oktatás

Individualizálás a hagyományos oktatásban:

A Dalton-tervben az individualizálással figyelembe veszzük a tanulók egyéni munkatempóját, különböző kiindulási szintjét, különböző tanulási típusait, kölönböző érdeklődési köreit, egyénileg szükséges foglalkozási igényét.

Daltonpedagógia

Megvalósítás  önálló tanulás  Penzumok (írásban megfogalmazott munkautasítások)  Szakterületek (Szaktanterem)  egyéni foglalkozás

önálló tanulás

egymással tanulni

egyéni foglalkozás

A három alapelv: „freedom“ szabadság / felelősség „cooperation“ együttműködés/ közös munka „budgeting time“ időbeosztás / tervezés

Szabadság Egyéni cselekvési lehetőségekről dönteni tudni. Megtanulni a szabadsággal felelősséggel bánni.

Kooperáció/együttműködés Kommunikálni, együttműködni, egymást megérteni. Megtanulni egymásra tekintettel lenni, egymást elfogadni.

Időbeosztás/budgeting time A munkát megtervezni, a tervet fegyelmezetten, hatékonyan végrehajtani állandó ellenőrzések/visszajelzésekkel megvalósítani. A saját munka iránt vállalt felelősségvállalást megtanulni.

Az alapelvek a Daltonoktatás során megvalósítandó nevelési célok.

A Dalton-terv nem módszer, hanem „életforma“ a pedagógusok számára is  más beállítódás az élethez  más beállítódás a világhoz  más beállítódás a tanításhoz Ha a Dalton-terv szerint éljük életünket, akkor sikerül!

Akkor a tanítási tanulási folyamatot „nem a távcső rossz oldaláról nézzük.“ Helen Parkhurst

A Dalton-terv 80 év óta működő konzepció  biztos siker az eddigi tapasztalatok alapján.