 II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u. 67.  0036 82 512 960 

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

1 A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó intézmény A kompetencia alapú nevelésben- oktatásban mintaadó intézmény Projektzáró rendezvény Referencia-intézmények.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
A tanári munka értékelése
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A mentori munka kihívásai a mentorképzés tapasztalatai alapján
„Tanuljunk egymástól, hogy minél jobban taníthassunk” /Eötvös Lóránd/
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadás támogató szerepe
Petőfi Sándor Általános Iskola Előminősített r eferencia intézmény Nyitó rendezvény Június 13.
Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
REFERENCIAINTÉZMÉNYI MENTOR SZOLGÁLTATÓ SZEREPBEN Bedőné Fatér Tímea tréner Felkészülés a mentorálás mesterségére.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
TÁMOP az intézményi folyamat szaktanácsadó szemével Balatonszentgyörgy
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
A kompetencia alapú oktatás elterjedése a „suliNova program” alapján
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Referencia intézmények felkészítése
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A közoktatás-fejlesztést szolgáló referencia-intézmények szerepe és minősítése A referencia-intézménnyé válás folyamata.
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Fenntarthatóság és káoszelmélet
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
A Hernád-Pusztavacs Általános Iskola, mint referenciaintézmény Ráczné Kocsis Krisztina szakmai vezető.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Előadás másolata:

 II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u. 67.  

„ Tanuljunk egymástól,hogy minél jobban taníthassunk” /Eötvös Lóránd/ A referencia-intézmények szerepe és működése

egyedi, más intézmények számára példaértékű, befogadó, működésében koherens, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal, szervezeti innovációval rendelkező, publikálni és átadni képes intézmény.

Befogadó, és az egyéni fejlődést biztosító oktatás- nevelés eljárásait érvényesítő pedagógiai módszereket alkalmaz Pedagógiai munkájában megjelenik a kompetencia alapú nevelés-oktatás tartalmainak és módszereinek alkalmazása Munkakultúráját nyitott oktatási környezet jellemzi Folyamatos önfejlesztésre kész Kidolgozott külső-belső szakmai kapcsolati formákkal rendelkezik

Szervezeti kultúrájára, pedagógiai gyakorlatára a team-munka és a pedagógusok közötti aktív együttműködés jellemző IKT eszközöket és módszereket alkalmaz A fenntartó biztosítja és támogatja a referencia- intézményi működés lehetőségét Az intézménynek az általa megjelölt referencia- területen legalább két éves tapasztalata van Szolgáltatásában vállalja: a továbbképzést, a mentorálást, hospitálási lehetőség biztosítását, valamint a partnerintézmény igény szerinti támogatását.

A kompetencia alapú nevelési, oktatási programot átfogóan, mintaadóan alkalmazó intézmény Befogadó pedagógiai gyakorlat alkalmazásában mintaadó referenciahely Az IKT alkalmazásában példaértékű intézmény Új típusú gyakorlóhely, mely a modernizáció területein szervezeti kultúrája és módszertana szempontjából mintaközvetítő

Kudarcmentes iskolakezdés- a kislétszámú osztályban rejlő lehetőségek Gyökerek és szárnyak-kompetencia alapú oktatás inkluzív iskolában Inkluzív pedagógiai gyakorlat alkalmazása többségi iskolában „A 21.század gyermekeiért”-IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában

jó gyakorlatok, tapasztalatok átadása bemutató tanítások szervezése,megtartása mentorálás a választott területen hospitálások biztosítása közös kidolgozó, fejlesztő munkában való részvétel konferenciák, szakmai napok, értekezletek lebonyolításában részvétel /helyszín biztosításával, szakmai segítségnyújtással/

A szervezeti és módszertani kultúra folyamatosan fejlődik Az innovációs tapasztalatok hasznosulnak Az intézményközi együttműködés erősödik Nő az iskola kapcsolatrendszere A pozitív visszajelzések új lendületet adnak a pedagógusoknak A szolgáltatások révén bevételhez juthat az iskola A referencia-intézménnyé válás előnyei

Az a munka, tudás, szorgalom és minden, ami e mögött van, az óriási dolog. Minden tiszteletem és elismerésem mindazoké, akik ezt felismerték, szervezték, kiharcolták és hittek benne, hogy érdemes és ez a jövő! És valóban, ami nálunk már a jelen, az másoknál még jövő. Nagy elismerésnek tartom a REFERENCIA ISKOLA címet. Talán valamennyit nekem is sikerült ehhez hozzátenni. S azt is nagy dolognak tartom, hogy tudunk egy lépéssel a többi iskola előtt haladni, és nemcsak a városunkban, hanem már országos szinten is. Vélemények a referencia iskolai munkáról, a jó gyakorlatokról 1..

Iskolánkban működő jó gyakorlataink és a referencia iskola minősítésének elnyerése nagy büszkeséggel tölt el. Megtiszteltetés, hogy a város összes iskolája között a mi intézményünk lett referencia iskola, és ilyen iskolában taníthatok. Igaz, hogy sok plusz munkával járt az elmúlt időszakban a jó gyakorlatok megírása,a sok bemutató óra és a jó gyakorlatok bemutatása, de mindezért kárpótol, amikor más intézményből érkező érdeklődő pedagógusok elismerik és rácsodálkoznak az itt folyó munkára. Ez mindennél többet ér. Köszönet az iskolavezetésnek, mert ha ők nem így álltak volna hozzá, nem bíztak volna bennünk, akkor nem jutottunk volna el idáig. Sokat jelentett az állandó biztatásuk, hogy meg tudjuk csinálni, és lám sikerült! Vélemények a referencia iskolai munkáról, a jó gyakorlatokról 2..

A referencia iskolával kapcsolatban hasznos tapasztalataim voltak az elmúlt 1-2 évben. A soron következő feladatok arra ösztönöztek, hogy szakmai ismereteimet megújítsam, módszertani kultúrámat bővítsem. Kihívást, sikerélményt is jelentett számomra. Jó volt! Jó gyakorlat volt! Örülök, hogy részt vehettem ezekben a feladatokban, és köszönöm, hogy lehetőséget kaptam. Nagyon sokat tanultam, sokat fejlődtem. Kitágult a látóköröm, nem csak a saját tantárgyam tanításával, az osztályommal foglalkozom, hanem tágabb aspektusból látom a dolgokat, az egész iskolára is jobban rálátok. Nagyon fontos, hogy milyen híre van az iskolának, és büszkeséggel tölt, hogy az én iskolámnak szakmailag jó a híre, és ehhez egy picivel én is hozzájárultam. Vélemények a referencia iskolai munkáról, a jó gyakorlatokról 3..

„Nem az a tapasztalat, ami az emberrel történik, hanem az, amit kezdeni tud vele.” ( A. Huxley) Köszönöm a figyelmet!