Területközi együttműködés: Ukrajna – Magyarország Dr. Panov Alen, PhD, a történelemtudományok kandidátusa Ukrajna Nyíregyházi Konzulja VÁZLAT 1. Ukrajna.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Szent Koronát Szolgálók Szövetsége Szent Korona alapú jogrendszer „Állami jelképekről és ünnepekről” szóló, 3. főtörvény Szent Korona alapú jogrendszer.
Korrupció az igazságszolgáltatásban és a bűnmegelőzésben Állami szereplők és a korrupció „Kormányzati válaszok” Sántha György, dr. IRM Miniszteri Kabinet.
ÜDVÖZLÖM ÖNÖKET A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGÉNEK NEVÉBEN!
A járási rendszer megújítása
Egy lépés a munkahely megszerzéséig képzési projekt az aktív munkakeresés témakörében fiatalok számára IFJÚSÁG, IFJÚSÁGPOLITIKA - ÚJ KIHÍVÁSOK előadó:
Az ÉARFÜ NONPROFIT KFT - szerkezete, felépítése, a színes mozaik.
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Kormányzati Eseménykezelő Központ
A személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
A civil lakosság kapcsolódási, önkéntes szerepvállalásának lehetőségei
Róma az örök város.
Népfőiskola a helyi tudás megtöbbszörözésére, a településfejlesztés eszközeként Lakitelek, március 26. Lakitelek, március 26.
Baranya Megyei Önkormányzat
Nemzetgazdaságunk ágazati megoszlása a GDP%-ában
Közigazgatási alapismeretek
Az évi LXV. törvény a helyi önkormányzatokról
Településhálózatunk a falvak és a tanyák.
Településmarketing Marketing a területfejlesztésben!?
Szabálysértési méltányossági kérelem
Darcsi Karolina Közigazgatási reformtörekvések és az önkormányzatok működése Ukrajnában.
Működőképes-e a területfejlesztés új rendszere Nagyházi György PhD hallgató RGDI - Győr.
A Duna-Körös-Maros-Tisza Eurorégió helye a Kárpát-medencében és gazdasági jellemzői Dr. (habil) Pál Ágnes főiskolai tanár HUNGARY, SZTE JGYTFK Sopron,
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
: ITI és EGTC Az ETT-k lehetséges szerepe a határ menti ITB-k megvalósításában.
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
XVII. Országos Könyvvizsgálói Konferencia Balatonalmádi, szeptember
Az Észak-Alföldi régió bemutatása
Nyugat-dunántúli Régió
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
A járási rendszer megújítása
Nemzeti stratégia a bűnmegelőzésről összeállította: Finszter Géza
Az Ung-Tisza-Túr Korlátolt Felelősségű Európai Területi Együttműködési Csoportosulás.
Munkahelyi egészség és biztonság
MTA Regionális Kutatások Központja Regionális fejlesztéspolitika régiók nélkül? Pálné Kovács Ilona MTA RKK MTA Regionális Kutatások Központja.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
Ukrajna.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
A RENDÉSZET ALAPFOGALMAI Témazáró B.
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
A határ menti együttműködések lehetőségei és korlátai Rechnitzer János, egyetemi tanár MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézete, Széchenyi Egyetem.
Alpok Adria Munkaközösség és a Kárpátok Eurorégió megalapítása, céljai
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
Az önkormányzati érdekképviselet Magyarországon. I. A keletkezés 1989 –
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Nyíregyháza június 1..  Speciális élethelyzet, speciális és egyénre szabott segítségek.  Érintettségből adódó rálátás a helyi szükségletekre.
ÁLLAMTAN I.A magyar államszervezet II.Az egyes szervtípusok III. A jogforrási hierarchia.
Oldal: Győr – Moson - Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara… … a vállalkozásokért!
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
2009. április 7.. I. A jegyzői tisztség kialakulása és fejlődése a tanácsrendszer létrejöttéig 1. A jegyzői tisztség a kezdetektől 1871-ig 2. A jegyző.
Európai Ifjúsági Fórum Az Európai Ifjúsági Fórumot (EYF) 1979-ben hozták létre a célból, hogy európai szinten képviselje az ifjúsági szervezeteket, és.
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
ÖNKORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK FIGYELEMMEL KÍSÉRÉSE II. 1. ÖNKORMÁNYZATI HORIZONTÁLIS ÉS VERTIKÁLIS EGYÜTTMŰKÖDÉSI ÉS KOORDINÁCIÓS MECHANIZMUS KITERJESZTÉSÉT.
Területi és helyi államigazgatási szervek október október 3.
ÁLLAMTAN I.A magyar államszervezet II.Az egyes szervtípusok III. A jogforrási hierarchia.
A járási rendszer megújítása
Önkormányzat és állam.
TOP vas megyei aktualitásai
Digitális témahét.
Németország közigazgatása
Franciaország közigazgatása
A közigazgatás szervezete
Írország közigazgatása
Előadás másolata:

Területközi együttműködés: Ukrajna – Magyarország Dr. Panov Alen, PhD, a történelemtudományok kandidátusa Ukrajna Nyíregyházi Konzulja VÁZLAT 1. Ukrajna – általános adatok 2. A közigazgatási-területi rendszer felépítése 3. A határon átívelő együttműködésről szóló Ukrán Törvény, nemzetközi kapcsolatok létesítése 4. Ami összeköti Ukrajnát és Magyarországot: történelem, földrajz, üzlet, kapcsolatok, turizmus 5. A működő együttműködési rendszer 6. Az együttműködés haszna 7. Jövőképek

1. Ukrajna Területe – 604 ezer km2 Területe – 604 ezer km2 Lakossága – 46 millió Lakossága – 46 millió Fővárosa - Kijev 2.6 millió lakos Fővárosa - Kijev 2.6 millió lakos Nagyobb városok – Nagyobb városok – Harkiv – 1.5 millió lakos Dnyipropetrovszk – 1.08 millió lakos Odessza – 1.03 millió lakos Donyeck – 1.02 millió lakos Zaporizzsa – 0.8 millió lakos Lviv (Lemberg) – 0.7 millió lakos Krivij Rih – 0.7 millió lakos Mikolajiv – 0.5 millió lakos

2. A közigazgatási-területi rendszer felépítése: ÁLLAM KRÍMI AUTONÓM KÖZTÁRSASÁG – 1 MEGYÉK – 24 KIJEV ÉS SZEVASZTOPOL VÁROSOK JÁRÁSOK JÁRÁSI JOGÚ VÁROSOK VÁROSOK, KÖZSÉGEK, FALVAK

 A megyék területe / lakossága megegyezik az Európai NUTS II, néhol a NUTS I szinttel  Területileg Ukrajna legnagyobb megyéje – az Odesszai 33.3 ezer km2  Területileg a legkisebb megye – a Csernyivci megye 8.1 ezer km2  Lakosságilag a legnagyobb megye – a Donyecki 4.8 millió lakos  Lakosságilag a legkisebb megye – a Csernyivci 0.9 millió lakos

 A járások területei viszont nem egyeznek meg az EU NUTS III szinttel  Területileg a legnagyobb járás – 3.6 ezer km2  Területileg a legkisebb járás – 0.3 ezer km2  Lakosságilag a legnagyobb járás – lakos  Lakosságilag a legkisebb járás – 7600 lakos  Területileg átlagolt járás – 1.2 ezer km2  Lakosság – lakos

A végrehajtó szervek területi szervezete: Megyei állami közigazgatások  minisztériumok és hatóságok megyei egységei Megyei állami közigazgatások  minisztériumok és hatóságok megyei egységei Járási állami közigazgatások  minisztériumok és hatóságok járási egységei Járási állami közigazgatások  minisztériumok és hatóságok járási egységei A járási jogú városokban a járási állami közigazgatási funkciókat a városháza látja el A járási jogú városokban a járási állami közigazgatási funkciókat a városháza látja el

Az önkormányzatok szervezete A Megyei Tanácsok – saját végrehajtó szervvel nem rendelkeznek, feladataikat a közigazgatásnak delegálják A Megyei Tanácsok – saját végrehajtó szervvel nem rendelkeznek, feladataikat a közigazgatásnak delegálják A Járási Tanácsok – saját végrehajtó szervvel nem rendelkeznek, feladataikat a közigazgatásnak delegálják A Járási Tanácsok – saját végrehajtó szervvel nem rendelkeznek, feladataikat a közigazgatásnak delegálják Városi, községi és falusi tanácsok – a végrehajtó szervek hozzák létre Városi, községi és falusi tanácsok – a végrehajtó szervek hozzák létre

A nemzetközi kapcsolatok alanyai lehetnek: A helyi önkormányzati szervek A helyi önkormányzati szervek A területi végrehajtó szervek A területi végrehajtó szervek

A határon átívelő együttműködés formái: Kétoldali megállapítások Kétoldali megállapítások Eurórégiók – több ország területi egységének összevonása Eurórégiók – több ország területi egységének összevonása

Miben rejlik a haszon: A konkrét szakterületek munkájáról történő közvetlen információáramlás A konkrét szakterületek munkájáról történő közvetlen információáramlás Segítségnyújtás egyes kérdések megoldásában Segítségnyújtás egyes kérdések megoldásában Közös projectekben való részvétel Közös projectekben való részvétel

Jövőképek: Területi önkormányzati és hatósági szervek esetében – az együttműködést sokkal inkább gyakorlatiasabbá kell tenni: meg kell határozni a közös problémákat és projecteket előkészíteni, lobbizni ennek érdekében Európában Területi önkormányzati és hatósági szervek esetében – az együttműködést sokkal inkább gyakorlatiasabbá kell tenni: meg kell határozni a közös problémákat és projecteket előkészíteni, lobbizni ennek érdekében Európában Nem kormányzati szervezetek esetében – el kell tekinteni csupán a formális projectek megvalósításától, sokkal inkább felelősebbnek kell lenni és olyan projekteket készíteni, melyeknek van társadalmi jelentése Nem kormányzati szervezetek esetében – el kell tekinteni csupán a formális projectek megvalósításától, sokkal inkább felelősebbnek kell lenni és olyan projekteket készíteni, melyeknek van társadalmi jelentése Ágazati irányító szervek esetében – szélesíteni kell az együttműködés területeit Ágazati irányító szervek esetében – szélesíteni kell az együttműködés területeit

Köszönöm a figyelmét! Dr. Panov Alen, PhD, a történelemtudományok kandidátusa Ukrajna Nyíregyházi Konzulja Dr. Panov Alen, PhD, a történelemtudományok kandidátusa Ukrajna Nyíregyházi Konzulja