WP4.2. „Measurement Plan“ Barta Zoltán 2011.09.26.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Miért éri meg családbarátnak lenni?
Advertisements

Sisák Zoltán HTTP Alapítvány
A magyar gazdaság versenyképessége Vojnits Tamás április 2.
Munkanélküli fiatalok: egy hátrahagyott generáció
Szervezetfejlesztési Program
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
A regisztrált diplomás munkanélküliek helyzete a fővárosban Előadó: Vass István igazgató
Turizmuspolitika Turizmus irányítási eszközei: Turizmuspolitika
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Bemutatkozik a Nagykapos és Vidéke Társulás
A víz mint magyar EU-elnökségi prioritás
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
A személyek szabad áramlásának közpolitikai elemzése
Hogyan működik az elektronikus nyelv
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola IX. alprogram: Szakmai.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Munkaerő-piaci szereplők kapcsolata év a munkaerő-piacon.
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
A MAGDOLNA-NEGYED SAJTÓELEMZÉSE A LBERT D ÓRA – Z ÁVECZ G ERGŐ Műhelyszeminárium,
Hogyan valósíthatja meg a vállalat fő céljait a TPM segítségével? A.A. Stádium Kft. Péczely Csaba.
Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011.
Előadó: Rigó Zoltán logisztikai szakértő Záhony Kereskedelem-logisztikai központ SWOT elemzés.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A munkavédelmi képviselő részvétele a munkabalesetek kivizsgálásában, a foglalkozási betegségek megelőzésében Némethné Márton Erika TVK Munkavédelmi Bizottság.
Előrejelzés, az információ áramlása, a foglalkoztatás szintjének emelése TÁMOP / kiemelt projekt Cseres-Gergely Zsombor, MTA KTI.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
TAMOP-2.2.3/B-09/ Nyomonkövetési munkacsoport.
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
Kőszeg, Foglalkoztatási helyzet a Kőszegi Kirendeltség vonzáskörzetében Kőszeg,
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
A projekt indulása K21 - A „Könyvtári minőségfejlesztési 21” modell nyomán Előkészítés, csapatépítés 2008-ban 2009-ben projektté szerveződött Jelenleg.
New View Beszámoló a tanárokkal történt interjúról.
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Családbarát munkahelyek és települések kialakításának támogatása Milyen értéket kínál a pályázónak a program?
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
A CEPO projekt bemutatása a Bécsi Állatorvos-tudományi Egyetem, Baromfiklinika kutatási stratégiájának összefüggésében Michael Hess.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
Dokumentum generálás LabVIEW-ban Mérnök informatikus Farkas András.
Új képzési eszköz. Teknikcollege - Munkához kötött emelt szintű műszaki képzés Teknikcollege új fajta regionális kompetencia központ az ipari/műszaki.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
Ásványi anyagok felhasználási lehetőségei a mezőgazdaságban
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Vegyészmérnöki mesterképzés
Fejlesztő mérnök A MOM Zrt. 140 éve működő magyar vállalkozás, több, mint 100 évnyi vízmérő gyártásban szerzett tapasztalattal. Cégünk piacvezető a vízmérés.
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
A Székesfehérvári Foglalkoztatási StrAtégia Javasolt célrendszere
Előadás másolata:

WP4.2. „Measurement Plan“ Barta Zoltán

A mérési terv kidolgozása, annak érdekében, hogy növekedjen a kooperáció a különböző szintű oktatási intézmények és az ipari vállalatok között. A tisztázni kell a szakképzés különböző eszközeit. Mi azt javasoljuk, hogy a hangsúly a minőségi és mennyiségi kapcsolatok javításának eszközein legyen (és az intézkedéseken). Felmerülő kérdések

Véleményünk szerint az alábbi feladatok kulcsfontosságúak: - Az oktatás és ipar között fennálló hiányok azonosítása - Áttekinteni a politikai és jogi hátteret - Újragondolni és integrálni a WP3 eredményeit (kiváltképp a „Legjobb gyakorlatokat”) - Fejleszteni az eszközöket, módszereket és mérési eszközöket Feladatok

-Szekunder elemzés és a korábbi eredmények analízise -Szemtől szembeni viták (fókusz csoportos) és workshop-ok -Az eredmények összefoglalása minden régióban -Mérési mutató fejlesztés Metodika

Eredmények A Measurement Plan alapján az alábbi oktatási-ipari együttműködések lettek kiválasztva: -Dunaújvárosi Főiskola – Hankook Tire -Pannon Egyetem – MOL-K+F

A kiválasztott együttműködések hatásai Dunaújvárosi Főiskola – Hankook Tire: -A munkaerő kereslet és kínálat összhangja -Munkahelyek létesítése -A fiatalok migrációjának kivédése és az „agyelszívás” megállítása -10 gumitechnológiai mérnök 2010-ben

A kiválasztott együttműködések hatásai Pannon Egyetem – MOL-K+F -Egy új labor -Egy új tanári állás -Egy új kurzus -Új infrastruktúra -A munkaerő kereslet és kínálat összhangja -Munkahelyek létesítése -A fiatalok migrációjának kivédése és az „agyelszívás” megállítása -A magas potenciálú fiatalok támogatása

Köszönöm a figyelmet Várom kérdéseiket!