Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyt az esélyteleneknek
Advertisements

Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
Kapcsolattartás a szülői házzal
Komplex kistérségi programok a gyerekszegénység csökkentéséért Kun Zsuzsa, MTA KTI Gyerekprogram Iroda.
Jánosi Beatrix szeptember 08.
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Az iskolai szociálismunka
Gyermekvédelmi munka áttekintése
Önkéntesség Miért is jó a Nyíregyházi Főiskola diákjaként önkéntes munkát vállalni és miért különösen jó ez egy Tanodában? Készítette: Hajdu Zsolt és Dudás.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
A gyakorlatvezető mentor
Óvodai portfólió Ferenczei Éva óvodapedagógus
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
A pedagógiai program készítése
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Inklúzív nevelés Magyarországon
Speciális gyermekvédelem
Iskolai közösségi szolgálat
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
A 18 éves korra emelt tankötelezettséggel kapcsolatos pedagógusi tapasztalatok Istenes Mónika Budapest január 27.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Nyíregyháza június 1..  Speciális élethelyzet, speciális és egyénre szabott segítségek.  Érintettségből adódó rálátás a helyi szükségletekre.
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
Jó gyakorlatok egy somogyi faluban
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek”
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Szécsény Kistérség Gyerekprogram Kaposvár Kistérségi program HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉS KIÉPÍTÉSE SZÜKSÉGLETEK FELMÉRÉSE, MEGVITATÁSA HELYI PRIORITÁSOK.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Területi alapú célzás a szociálpolitikában
Miért kell kistérségi kiterjesztés; hol tart Szécsény
  Mit jelent a kompetencia alapú óvodai programcsomag használata a gyerekek számára?
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
Család – és Gyermekjóléti Központ
Csókay László KPSZTI április 13.
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet Szociálisan hátrányos helyzetű gyerekek felzárkóztatása

Az iskola helyzete Milyen településen van az iskola ? Milyen társadalmi csoportból kerülnek ki a tanulók (szociális körülmények, szülők munkajelleg csoportja) Távolság, hogy az iskolába érjenek.

A rétegek között nyílik az olló Felértékelődik a tudás – biztonságosabb elhelyezkedés Gyerekeknek magasabb iskolai végzettsége lesz mint a szüleiknek Nem érdekli az iskola Nem akar tanulni, nincs motiváció. Szélsőséges szülői háttér. Nem vár és elhárítja a segítséget.

Az óvoda tényleges speciális feladatai( kiemelés) Nevelési feladatok, tevékenységek, melyek biztosítják a gyermek személyiségének fejlődését, közösségi életre történő felkészítését, a szociálisan hátrányos helyzetű gyerekek differenciált fejlesztését, fejlődésének segítését.

Az iskola törvényi feladatai ( kiemelés) Személyiségfejlesztési, közösségfejlesztési feladatok, Beilleszkedési, magatartási nehézségekkel összefüggő ped. tevékenység, Tehetség , képesség kibontakoztatása, Gyermek –és ifjúságvédelmi feladatok, Tanulási kudarcnak kitett tanulók felzárkóztatását segítő program, Szociális hátrányok enyhítését segítő tevékenységek.

Javaslatok Készüljön el egy Városi felmérés arról, hogy hány gyerek él ma a létminimum alatt vagy szegénységben Önkormányzati stratégia kidolgozása a probléma kezelésére Intézményekben való megvalósítás (források szakember támogatással) Étkezési és segélyezési rendszer átdolgozása ( bonyolult és esetleges)

A szakképzés szerepe a felzárkóztatásban Az általános iskolából kikerülő tanulók helyzete, a jelenlegi városi szakképzés A mai szakmakínálat és a munkaerőpiaci igények Az intézmények nehézségei – anyagi és tartalmi kérdések Az szakképzésben tanuló fiatalok szociális helyzete – megsegítési javaslatok

A szakképzés megújítása, a TISZK-ek létrejötte TISZK szakmakínálata és a munkaerőpiac – a felemelkedés útja A TISZK-ek lehetőségnyújtása a felzárkóztatásban és a szociális feladatok megoldásában

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ „Akad-e csak egyetlen mag, vagy gyökér, melyet nem fogad be az anyaföld és ne gondoskodnék arról, hogy kicsírázzék? Csak legyen aki tudja, hol, mikor, milyen módszerrel kell mindegyiket elvetni..” ( Comenius)

Köszönöm a figyelmüket Majorosné Lasányi Ágnes