A research project funded by the Framework 7 Research programme of the European Union A gyermekvédelmi gondoskodásban élők továbbtanulását, felsőoktatásban.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Advertisements

„Lépés-váltás”-TAMOP A.-11/ Dr. Hatvani Erzsébet
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Szociális munka a börtönben
Az iskolai szociálismunka
Szociálpedagógia szak (BA). A képzés célja: • olyan szociálpedagógusok képzése, • akik képesek a gyermek és ifjúsági korosztály • tanulási, szociális.
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
Peremen billegő fiatalok
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
A pszichiátriai ellátás szervezeti keretei
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
A gyakorlatvezető mentor
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Külső instruktorok felkészítése Érintett területek A hátrányos helyzetűekkel történő foglalkozás kérdései Minőségbiztosítási elvárások, előírások.
A kvázi-professzionális gyermekvédelemben barkácsolt életutak Rácz Andrea MSZT - Társadalmi nemek szekció, Debrecen
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A hátrányos helyzetű munkavállalók munkaerő-piaci integrációja, mint a gazdasági stabilitás fontos tényezője Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum.
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Gyermekvédelmi szemlélet az edzői munkában
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
M.Tamás Márta Mentálhygiéne M.Tamás Márta
A szociális képességek fejlesztése módszertana
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Speciális gyermekvédelem
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
Gyermek- és ifjúságvédelmi alapismeretek
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok 2. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta március 22.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Sajátos nevelési igényű tanulók a szakiskolai programban Kapcsáné Németi Júlia.
RÁCZ ANDREA DEBRECENI EGYETEM, SZOCIOLÓGIA ÉS SZOCIÁLPOLITIKA TANSZÉK Hatékonyságmérések a gyermekvédelmi szakellátásban.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja.
A halmozottan hátrányos helyzetű egyetemisták tehetséggondozó programja Bencéné Fekete Andrea Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar.
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Területi alapú célzás a szociálpolitikában
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Csókay László KPSZTI április 13.
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

A research project funded by the Framework 7 Research programme of the European Union A gyermekvédelmi gondoskodásban élők továbbtanulását, felsőoktatásban való részvételét segítő és gátló tényezők öt országban Rácz Andrea V. MindenGyerek konferencia 2011

A research project funded by the Framework 7 Research programme of the European Union Fő témák A segítő és gátló tényezők identifikálásának színterei Továbbtanulást és a felsőoktatási részvételt gátló és segítő tényezők hazánkban és a partnerországokban „Halljuk a fiatalok hangját!” Policy jellegű ajánlások

A research project funded by the Framework 7 Research programme of the European Union A segítő és gátló tényezők identifikálásának színterei 1)Individuális szint 2)Családi kapcsolatok szintje 3)Iskola szintje 4)Gyermekvédelmi / jóléti rendszer szintje 5)Közpolitika szintje

A research project funded by the Framework 7 Research programme of the European Union Továbbtanulást és a felsőoktatási részvételt gátló és segítő tényezők hazánkban és a partnerországokban

A research project funded by the Framework 7 Research programme of the European Union Individuális szint Gátló tényezők Motiváció, önbizalom hiánya (DK, SWE, HU) Mentális, pszichés problémák (SWE, HU) Alapkompetenciák hiánya (UK, ESP) Iskolatársakhoz képest jelentős lemaradás, alacsonyabb intellektus (DK) Segítő tényezők Egyéni motiváció, önbizalom, önértékelés, magas elvárások (DK, UK, HU) Hosszú távon való gondolkodás, reális jövőbeli elképzelések, saját élet alakításába vetett bizalom (ES, HU, DK) Egyéni képességek, tudás (SWE)

A research project funded by the Framework 7 Research programme of the European Union Családi kapcsolatok szintje Gátló tényezők Rossz szociális környezet Magára maradt családok, szűkös network (DK) Továbbtanulás, tanulás nem érték (ESP, HU, UK) Bántalmazás, elhanyagolás a családban (SWE) Segítő tényezők Család támogató ereje - nevelőszülő képzettsége, családi minták, testvérek, együtt nevelkedők Pozitív példák bemutatása (HU) Tanulás, mint érték megjelenítése (UK)

A research project funded by the Framework 7 Research programme of the European Union Iskola szintje Gátló tényezők Nagyméretű iskolai osztályok, személyes törődés hiánya (DK) Külső baráti kapcsolatok hiánya Pedagógusok felkészületlensége a gyermekek nevelésére, helyzetük kezelésére – rigiditás (ESP, HU) Speciális felzárkóztató programok, intenzív támogatás hiánya (UK, HU) Segítő tényezők Iskolai stabilitás (UK, DK) Alapkompetenciák fejlesztése, praktikus ismeretek nyújtása (HU) Iskolai karrier támogatása, nyomon követése Iskolai lemorzsolódás megelőzése, mentorálás (DK, SWE, UK) Pozitív diszkrimináció, pszichoszociális támogatás nyújtása

A research project funded by the Framework 7 Research programme of the European Union Gyermekvédelmi / jóléti rendszer szintje Gátló tényezők Személyes törődés hiánya, iskola fontossága nem elég hangsúlyos Késői életkorban való rendszerbe kerülés – 12 év felett (HU) Gondozási hely, gondozó személyének gyakori váltása (ESP, UK) Iskolával való problematikus kapcsolat (SWE) Segítő tényezők Folyamatos segítő kapcsolat biztosítása, referenciaszemélyek (DK, HU, ESP) Anyagi támogatás, társadalmi integráció feltételeinek elősegítése (HU, ESP, SWE) Továbbtanulás fontosságának hangsúlyozása (ESP, SWE) Interszektorális együttműködés, egyértelmű szakmai protokollok (UK) Stabil gondozási hely biztosítása (UK)

A research project funded by the Framework 7 Research programme of the European Union Közpolitika szintje Gátló tényezők Holisztikus szemlélet hiánya a gyermekek helyzetének rendezésére - interszektorális együttműködések korlátozottsága Egységes gyermek- és ifjúságpolitikai koncepció hiánya (HU, ESP) Anyagi támogatás hiánya (UK) Korai intervenciók, prevenciós programok hiánya a családok helyzetének javítására (ESP, UK, HU) Segítő tényezők Nagykorúvá válást követően is kiterjedt támogatási rendszer biztosítása Hátrányos helyzetű gyermekekre való fokozott odafigyelés (ESP) Minőségi támogatás nyújtása (UK) Nagyobb hangsúly az oktatásra, továbbtanulásra (DK) Szakmai protokollok kialakítása, hosszú távú tervezés a gyermek sorsát illetően (UK, HU)

A research project funded by the Framework 7 Research programme of the European Union Halljuk a fiatalok hangját!

A research project funded by the Framework 7 Research programme of the European Union Érzelmi támogatás „Meg a céljaim elérésében (nevelő)anyukám nagyon sokat segít. Nem pont anyagi támogatással, hanem bíztatással is például.” (20 éves, joghallgató férfi)

A research project funded by the Framework 7 Research programme of the European Union Támogató háttér fontossága “Persze rákérdeztek: na és mi van az iskolában? És amikor azt mondtam, hogy vittem haza egy egyest, akkor: majd kijavítod. Volt, amikor meg ötöst vittem haza, azért sem volt nagy ováció. Tehát nem nagyon érdekelték őket.„ (24 éves férfi, Nemzetvédelmi Egyetemen tanul)

A research project funded by the Framework 7 Research programme of the European Union Anyagi támogatás „Most, ahova járok, az is fizetős iskola. Tandíjas, egy évre 350 ezer forint, és mégis fizetik. Tehát, hogy így teljes mértékig megkaptam azt a támogatást mindig. (…) Tehát, hogyha sportolni akartam, akkor kifizették. Csak tényleg, azt akarták látni, hogy igen, akkor azt csináljam, és ne hagyjam abba.” (20 éves, Iparművészeti Egyetemen tanuló nő)

A research project funded by the Framework 7 Research programme of the European Union Rendszerkritika – merev határok „Nem tudom, talán az állami gondozottak körében azért így nincsenek kitolva a határok. Tehát az, hogy meddig lehet elmenni, meg az, hogy milyen álmokat szőnek. Tehát, hogy: jó, lesz egy szakmunkás végzettségem, na talán leérettségizek - és ennyi. Azért nekem sokkal nagyobb céljaim vannak ennél.” ( 20 éves, Iparművészeti Egyetemen tanuló nő)

A research project funded by the Framework 7 Research programme of the European Union Policy jellegű ajánlások Stabil gondozási hely biztosítása Iskolai teljesítmény dokumentálása, iskolai előmenetel tervezett segítése, tudatos pályaválasztás előkészítése Piacképes szakmák tanulásának támogatása Pszichoszociális támogatás nyújtása Tehetséggondozó, felzárkóztató programok Önálló életkezdéshez szükséges támogatási rendszer

A research project funded by the Framework 7 Research programme of the European Union Köszönöm a figyelmet!