DÖK és érdekképviselet SZUDIT képzés Székelyudvarhely, 2012. március 17. Kósa András László Közéletre Nevelésért Alapítvány.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Beszámoló a SIOSZ eddigi tevékenységéről Összeállította: Fuhrmann Géza.
Nem a probléma érdekes, hanem az ember Belvárosi Tanoda Alapítvány • középiskolákból kimaradt fiatalok középiskolája • lemorzsolódó fiatalok képzésének.
Sajó-Bódva Völgyi Hulladékgazdálkodási ISPA program PR kampányának ismertetése István Zsolt osztályvezető Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Alapítvány Logisztikai.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Komplex Instrukciós Program
 Európai Parlament és Tanács (2006) – szociális és állampolgári kulcskompetencia fejlesztése  Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011), Magyarországi önkéntesség.
A Than mint referencia intézmény
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
VI. Interaktív Tábla Konferencia
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Iskolánk: a Bencs László Szakiskola és Általános Iskola
A vízitúra szervezésének előrehaladása Programfejlesztési Központ XI.A.5.1-XI.A.5.3.
ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONT
Az óvodai és iskolai konfliktusok és kezelési lehetőségeik
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
GONDOLATOK AZ OSZTÁLYF Ő NÖK ÉS A GYERMEKVÉDELMI FELEL Ő S EGYÜTTM Ű KÖDÉSÉR Ő L Csillag Ferenc – pedagógiai szakért ő.
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
László Balázs Politika – mint az új generációk lehetősége OTDK, Budapest,
Együtt egymásért és magunkért
Alakulóban az ekoiskolák (?) hálózata MNB Tanárszeminárium, április 17.
A fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek működésének tapasztalatai Dr. Eitmann Norbert, elnök Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület június.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője február.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Feladataink az új Mt. és a vízi-közmű törvény tükrében Halasy Károly titkár.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
MIÉRT ÉS HOGYAN SEGÍTHETNEK A RESZTORATÍV MÓDSZEREK?
Civitas Pedagógiai Napok február 19.
Szül ő i értekezlet Október 12.. Az értekezlet tartalma Oktatás, nevelés (Szöll ő si Zsuzsanna – igazgatóhelyettes) Szakmai képzés sajátosságai.
Tóth Zoltán MDSZ alelnök - Stratégiai Bizottság elnöke.
A közösségi részvétel lehetőségei Mit tanulnak a fiatalok a közösségben, avagy mi az önkormányzat felelőssége? Nyíregyháza, december 1. Kósa András.
Az ifjúsági részvétel modelljei „Együtt az ifjúságért” Borsod-Abaúj-Zemplén megye, tavasz Kósa András László Diákközéletért Alapítvány.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
A civil szervezetek helye a helyi közösségekben különös tekintettel a társadalmi kirekesztés elleni küzdelemre, az esélyegyenlőség biztosítására.
Nyilas Misi Alapítvány „Civil Információs Centrum Borsod-Abaúj-Zemplén megyében” ÁROP – 2012 – 2012 –0008 „Civil Információs Centrum Borsod-Abaúj-Zemplén.
A „soft law” hatása az oktatás és képzés szabályozására az európai integráció tükrében dr. Várnagy Péter egyetemi docens PTE FEEK.
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
TEHETSÉGPONTOK HÁLÓZATA SZÉKELYFÖLDÖN Székelyföldi Tehetségnap Szeptember 27., Marosvásárhely 1.
Általános iskola első osztály
AJÁNLÁSOK AZ AKTÍV ÉS FELELŐS ÁLLAMPOLGÁRSÁGRA NEVELÉS STRATÉGIÁJÁHOZ A Stratégia készítő bizottság tagjai: Falus Katalin Galambos Rita Kende Ágnes Mihály.
„Az ormokra nem hívják az embert, oda fel kell kapaszkodni!”
A közgáz Az 5 legjobb dolog.
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
Köszöntjük a Kálváriaparti Általános Iskolában! Mottónk: „Volt kicsi gyermek mind az, ki ma bölcs meg erős”
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A tanév rendje 2014/2015-ös tanév
Rendezvényszervezés Educatio Gondolkodom, tehát ott vagyok! Educatio Gondolkodom, tehát ott vagyok!
A 18 éves korra emelt tankötelezettség és a könnyen lemorzsolódó tanulói csoportok Mártonfi György Budapest november 4.
A közösségi részvétel lehetőségei Elméleti modellek, gyakorlati példák Csíkszereda, november 28. Kósa András László Közéletre Nevelésért Alapítvány.
A többcélú közösségi terek fejlesztése program régiós szakmai műhelye Bemutatja: KANDIKÓ Rita Becsehely, TÁMOP A – 12/ Mi.
Oldal: Győr – Moson - Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara… … a vállalkozásokért!
Új képzési eszköz. Teknikcollege - Munkához kötött emelt szintű műszaki képzés Teknikcollege új fajta regionális kompetencia központ az ipari/műszaki.
Egy nyílt levél elő- és utóélete
Fiatalok társadalmi részvétele és érdekképviselete
NONPROFIT SZERVEZETEK, CIVIL SZEKTOR
Gyakorlat.
Kakusziné Körtvélyesi Anikó
Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt
A KUTATÓKÖZPONT FŐBB KUTATÁSAI A kárpátaljai magyar oktatás helyzete és az ukrán oktatáspolitika. A kárpátaljai magyar nyelvű oktatás társadalmi.
Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia – sorozat 1
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

DÖK és érdekképviselet SZUDIT képzés Székelyudvarhely, március 17. Kósa András László Közéletre Nevelésért Alapítvány

DÖK feladatai 1.ÉRDEKKÉPVISELET (diákok érdekeinek képviselete) 2.RENDEZVÉNYSZERVEZÉS (diákrendezvények szervezése) 3.ISKOLAI NYILVÁNOSSÁG SZERVEZÉSE (diákközvélemény alakítása) SZOLGÁLTATÓ DÖK DÖK és érdekképviselet Kósa András László (

önkormányzat és képviseleti rendszer DÖK és érdekképviselet Kósa András László (

egyén – csoport – köz egyéni vélemény – egyéni érdek csoportvélemény – csoportérdek közvélemény – közérdek DÖK és érdekképviselet Kósa András László (

Képviselet Mandátum súlya: kiket képvisel? Mandátum tartalma: mit képvisel? Mandátum formája: kötött – részben kötött – szabad LEGITIMITÁS: választás útján jön létre (titkos) alsó és felső (diák-pedagógus) érdekartikuláció és elismertetés DÖK és érdekképviselet Kósa András László (

ÉRDEKEL vs. ÉRINT DÖK és érdekképviselet Kósa András László ( ÉRDEKEL Én döntöm el! rajtam múlik ÉRINT Nem én döntöm el! nem rajtam múlik Érdekelhet bármi, amire azt mondom, de érinteni csak bizonyos dolgok érintenek!

Érdekartikuláció 1. A probléma érzékelése – az érintettség fokozata és tartalma 2. Intim artikulációs szint – annak megfogalmazása mi a baj és ez miként érint 3. Közéleti artikulációs szint – a probléma kontúros megfogalmazása, a címzés és az időzítés megtervezése, alternatív és kultúr-konform szövegezés 4. Befolyás és védettség – hatalmi játszmák, társadalmi ügyesség: eredményre törekvés, ill. mentális önvédelem DÖK és érdekképviselet Kósa András László (