Csájiné Knézics Anikó Szilvásiné Turzó Ágnes Dr. Steklács János

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

SZAKDOLGOZAT a tudományos munka iskolája
Az olvasástanítás módszere:
Sáráné Lukátsy Sarolta könyvtári szakértő Szeged
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
Dalton-tervvel a sikeresebb iskoláért.
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
VI. Interaktív Tábla Konferencia
IKT az oktatásban február 25. Körmendy Zsolt
Főiskolai Pályázatok Kari érintettségek jan. 31.
Aki tudja, csinálja, aki nem tudja, tanítja, aki tanítani sem tudja…
Szövegértés-szövegalkotás
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
A két tanítási nyelvű képzés helyzete a magyar közoktatásban Készítette: Fazekas Csaba a Kölcsey Ferenc Gimnázium igazgatóhelyettese a Kétnyelvű Iskoláért.
Kutatómunka a pszichológiában: gyakorlatok HEFOP 109-es pályázat
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
A projektpedagógia elmélete és gyakorlata
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
Olvasóvá nevelés – de mivel, kivel?
Az olvasás olyan piknik, ahová a szerző hozza a szavakat,
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
A multimédia olyan tartalom, amely többféle csatornát is használ a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására. MULTI (latin) = többszörös MÉDIA.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Szlovákia az európai integráció útján Vass Ágnes Nemzetközi tanulmányok Pannon Egyetem – Veszprém Témavezető: Dr. Molnár Anna Éva.
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
Metakognicióra épülő olvasási stratégiák és szövegértő olvasás
A HM Technológiai Hivatal főbb feladatai
Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június.
Algoritmikus munkafolyamatok az irodalomórán Valaczka András, 2009.
A szövegértés tanítása I.
A szövegértés tanítása II.
Az anyanyelvi nevelés elmélete MR-351, előadás Steklács János KF TFK Nyelvészeti és Irodalomtudományi Intézet
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
TANÍTÁS - TERVEZÉS Műhelyfoglalkozás földrajztanárok részére
A kerettantervek fejlesztése
Már megint egy új fizikakönyv?! Kell? –Sok a baj (amúgy is...) Miért is kell? –Hogy segítsen! Milyen kell? –Szeretnivaló-érdekes, –Mozgalmas-színes, –Egyszerű.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
A kerekasztal résztvevői
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A Számvitel Didaktikája
Irodalomtanítás – de meddig? Egy lehetséges válasz: irodalom_12_11_10_9 Fűzfa Balázs – Irodalomtanítás a harmadik.
„Ó, mondd, Te mit választanál…” A tanár felelőssége és lehetőségei a kötelező olvasmányok kiválasztásában Gombos Péter Kaposvári Egyetem HUNRA.
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
KULCS AZ OLVASÁSHOZ Sáráné Lukátsy Sarolta könyvtári szakértő Szeged.
Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság OFI - KONFERENCIA OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET Aktív és felelős állampolgárság.
A szaktanácsadó segítő szerepe
Az anyanyelvtanítás alapozásától a tudatos nyelvhasználatig
PRESSLEY RIDGE Program
Bevezetés Előadó: Blasszauer János Kaposvár, január 14.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Az előadások használata. Hogyan használjuk az diákat 1.Kattints a SLIDES kapcsolatra 2.Kattints az AUDIO kapcsolatra 3.Várdd meg, míg elindul a hang 4.Hallgasd.
TIOK IKT – tesztelés 1. osztály Pap Ágnes. A csoport bemutatása 6-7 éves korosztályon teszteltem a tananyagot. /12 fő,előképzettség nélkül,tagozat nincs,de.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet1 Fehérvári Anikó Munkapiaci elvárások FSZ- és BA-hallgatók körében ONK november.
-minősített közoktatási típusú sportiskola szeptemberétől induló első osztályai:
Matematika és szövegértés Raátz Judit ELTE BTK Mai Magyar Nyelvi Tanszék.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
A tanszabadság Dr. Szüdi János oktatási szakértő.
MODULÁRIS OKTATÁS A TANULÁS TANÍTÁSA Megvalósító: Kisné Takács Ágnes
Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek
Egyenletek.
A felnőttek tanításának tanulásának, értékelésének pszichológiai aspektusai Előadó: Ludányi Ágnes.
Tanulási technikák A tanulási stratégiák.
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
ERASMUS PLUS TANÁRI MOBILITÁS
Hatékony és pontos munkavégzés
1./ A magyar közoktatás rendszere
Előadás másolata:

Csájiné Knézics Anikó Szilvásiné Turzó Ágnes Dr. Steklács János Kalandok, rejtélyek, titkok Tankönyvcsalás alsósoknak „Nem egy másik, hanem egy új!!!”  Csájiné Knézics Anikó Szilvásiné Turzó Ágnes Dr. Steklács János

Tankönyvek Világmesék 1-4. 4 könyv Hétköznapok 1-4. 4 könyv Képeskönyv 1-4. 4 könyv Kalendárium kicsiknek 1-2. 1 könyv Kalendárium nagyoknak 3-4. 1 könyv Mondák, regék történetek 1 könyv

Tudományos háttér Társadalmi követelmények megváltozása A szövegértés tanításának krízise Nemzetközi kutatási eredmények Metakogníció Olvasási stratégiák Új, integrált módszerek a szövegértés tanításában A kísérleti fejlesztőprogram eredményei

Felhasznált módszerek Palincsar-féle reciprok tanítás Robinson-féle PQRST vagy SQ3R módszer (áttekintés, kérdés, olvasás, felmondás, ellenőrzés) Peer led discussion: Az egyenrangú beszélgetés módszere. SIS módszer: Sensory Imaging Strategy (érzékszervi képek alkotása) Pressley-féle tranakciós olv. stratégia tanítás STPG módszer (set two literacy goals= állítsunk fel két célt a szöveg olvasása előtt) Wood-féle IEPG módszer (imagine, elaborate, predict, confirm= képzeld el, fejtsd ki, találd ki/jósold meg, mi következik, erősítsd meg vagy alakítsd át a jóslatod) Cooperatív tanulás

Tanítás a gyakorlatban Könnyen elsajátítható, nem kötött, részleteiben is alkalmazható tanítási módszer A tankönyv feladatai kérdései a tanító egyénisége, kreativitása, a gyerekek igényei szerint alakíthatóak A tankönyv struktúrája, logikája Megfelelés a tantervi követelményeknek Továbbképzések indítása