Csájiné Knézics Anikó Szilvásiné Turzó Ágnes Dr. Steklács János Kalandok, rejtélyek, titkok Tankönyvcsalás alsósoknak „Nem egy másik, hanem egy új!!!” Csájiné Knézics Anikó Szilvásiné Turzó Ágnes Dr. Steklács János
Tankönyvek Világmesék 1-4. 4 könyv Hétköznapok 1-4. 4 könyv Képeskönyv 1-4. 4 könyv Kalendárium kicsiknek 1-2. 1 könyv Kalendárium nagyoknak 3-4. 1 könyv Mondák, regék történetek 1 könyv
Tudományos háttér Társadalmi követelmények megváltozása A szövegértés tanításának krízise Nemzetközi kutatási eredmények Metakogníció Olvasási stratégiák Új, integrált módszerek a szövegértés tanításában A kísérleti fejlesztőprogram eredményei
Felhasznált módszerek Palincsar-féle reciprok tanítás Robinson-féle PQRST vagy SQ3R módszer (áttekintés, kérdés, olvasás, felmondás, ellenőrzés) Peer led discussion: Az egyenrangú beszélgetés módszere. SIS módszer: Sensory Imaging Strategy (érzékszervi képek alkotása) Pressley-féle tranakciós olv. stratégia tanítás STPG módszer (set two literacy goals= állítsunk fel két célt a szöveg olvasása előtt) Wood-féle IEPG módszer (imagine, elaborate, predict, confirm= képzeld el, fejtsd ki, találd ki/jósold meg, mi következik, erősítsd meg vagy alakítsd át a jóslatod) Cooperatív tanulás
Tanítás a gyakorlatban Könnyen elsajátítható, nem kötött, részleteiben is alkalmazható tanítási módszer A tankönyv feladatai kérdései a tanító egyénisége, kreativitása, a gyerekek igényei szerint alakíthatóak A tankönyv struktúrája, logikája Megfelelés a tantervi követelményeknek Továbbképzések indítása