Kórházi önkéntes segítők fogadása a Zala Megyei Kórházban 2011.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

 2011 első félévében Magyarország látja el az Európai Unió Tanácsának soros elnöki feladatait  az önkéntesség európai éve  június 4-12.
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT A SZÉCHENYI ISTVÁN GIMNÁZIUMBAN
Zalai Falvakért Egyesület Zala megyei Önkéntes Centrum.
Dr. Golopencza Pál szolgálatvezető főorvos
Az iskolai szociálismunka
 Európai Parlament és Tanács (2006) – szociális és állampolgári kulcskompetencia fejlesztése  Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011), Magyarországi önkéntesség.
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
KULCS program gyakorlati tapasztalatai Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége – Horváth Nikoleta.
Társadalmi Szolidaritás Program Kölcsey Ferenc Gimnázium Zalaegerszeg, 2011 február - május.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
TÁMOP /A
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
„A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása” módszertani megalapozása” kiemelt projekt kiemelt projekt.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
A bentlakásos intézmény, mint „Otthon”
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása-kiemelt projekt (TÁMOP 5.6.2/10-1),
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Büntetés-végrehajtási
Munkavédelmi előírások rendszere
Állam munkavédelmi feladatai
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
A 2014/15. tanévben a vasvári középiskolába lehet tanulni. Vas megyében az elsők között hirdetjük meg a nappali és ingyenes képzést.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
A Deák Ferenc Megyei és Városi Könyvtár - mint fogadó intézmény -
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Gyermekjogok - egy lépés előre
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató
Biztos Kezdet Gyerekház Dokumentációs rendszer
ADATVÉDELMI OKTATÁS
Közmunkaprogram kórházaknak Budapest, április. 27 SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM KÖZMUNKA TANÁCS KÖZMUNKA TANÁCS.
„A madárbarát Magyarországért!” Ki/mi az Önkéntes? aki valamilyen közös cél elérésének érdekében, szabad akaratából hajlandó időt és energiát.
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
Mindszenty József Általános Iskola Gimnázium és Kollégium és a Miasszonyunk Időskorúak Otthona TÁRS-Önkéntes program 2010/11-es tanév II. félév Zalaegerszeg.
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT (intézmény neve) Készítette igazgató.
A sürgősségi osztály indításával és működtetésével nyert tapasztalataink. CSMEK Hódmezővásárhely - Makó Dr. Lóczi Gerda.
Iskolai Közösségi Szolgálat (IKSZ)
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Az adatvédelem szabályozása
ZALA MEGYEI KÓRHÁZ A PTE Általános Orvosi Karának Oktatókórháza.
A munkavégzéssel kapcsolatos legfontosabb munkavédelmi ismeretek
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
Idősek gondozása-ápolása
Munkatársak alkalmasságának vizsgálata „Szolgálni, mint a fény”
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
„Gondoljunk a jövőre” Szakmai nap előadó: Magyar Mariann projektmenedzser Regionális Szociális Forrásközpont Kht. Szombathely június 22.
Az ápoló tanulók/ hallgatók gyakorlati oktatásának tapasztalatai
Járási jelzőrendszeri tanácsadó feladatai és tapasztalatai 2016
Közösségi szolgálat Mit jelent a közösségi szolgálat?
Hazai kórházi-járványügyi helyzetkép: adatok és aktualitások
Gazdik Judit Ápolásfejlesztő, intézményi szakoktató
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Tervezési folyamat.
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Fejér Megyei Szent György Egyetemi Oktató Kórház
Előadás másolata:

Kórházi önkéntes segítők fogadása a Zala Megyei Kórházban 2011.

Előzmények 2011. év elején a kórház igénye önkéntes segítők fogadására szerencsésen találkozott a zalaegerszegi Kölcsey Ferenc Gimnázium egy diákcsoportjának kórházi önkéntes szolgálat iránti érdeklődésével. Így próba programként a nevezett 29 fős diákcsoportot, mint kórházi önkéntes szolgálatot teljesítő csoportot fogadtuk 2011. március 21-től a Zala Megyei Kórházban a Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért, valamint a Szociális, Család- és Ifjúságügyért Felelős Államtitkársága által hirdetett TÁRSadalmi Szolidaritás pályázati program keretében.

A kórház azon osztályai kerültek kiválasztásra, amelyeken legnagyobb igény mutatkozott segítő szolgálatra a szakdolgozók leterheltsége, illetve az ott tartózkodó betegek állapota miatt. Ezen belül a látogatott kórházi osztályok körébe azok kerültek be, ahol az önkéntesek szívesen vállaltak szolgálatot: Onkológiai-, Kardiológia-, I. Sz. Belgyógyászati-, Szívsebészeti-, Traumatológiai-, Neurológiai és Ortopédiai Osztályok. Az önkéntesek általuk meghatározott napokon (általában heti rendszerességgel) 1-2-3 órás időtartamban (mindösszesen 20 órás időintervallumban) teljesítettek szolgálatot az osztályokon az ápoló személyzet felügyeletével.

A Kölcsey Ferenc Gimnáziumból érkező 29 önkéntes diák a Nemzeti Erőforrás Minisztérium által kiírt Társadalmi Szolidaritás pályázati program keretében teljesített szolgálatot 2011. március-május időtartamban a Zala Megyei Kórház hét osztályán. Országosan 148 program került be a minisztériumi szinten támogatott programok közé, és ebből a Zala Megyei Kórházban megvalósult önkéntes program bekerült az öt legjobb, követendő mintaként értékelt programok közé. A Zala Megyei Kórházban megvalósított önkéntesség módszertanáról készült összefoglaló megjelent a Nemzeti Erőforrás Minisztérium által kiadott „Iskolai közösségi szolgálat, Társ-program” c. kiadványában, mely a közoktatási intézmények számára készült országos kiadvány. Meghívást kaptunk Nemzeti Erőforrás Minisztérium által 2011. június 25-én Budapesten megszervezett „Iskolai közösségi szolgálat (követendő minták a TÁRS-program alapján)” c. zárókonferenciára is, ahol előadás keretében mutattuk be tapasztalatainkat az önkéntes diákok fogadásával kapcsolatban.

Jelen helyzet 2011 az Önkéntesség Európai Éve, mely mozgalomhoz a Zala Megyei Kórház is csatlakozott. Együttműködési megállapodás a Zalai Falvakért Egyesület – Önkéntes Centrummal (2011. június 20.)‏ Ennek szellemében továbbra is fogadjuk az önkéntes segítőket Intézményünkben, így már a pályázattól függetlenül önkéntesek segítenek a betegellátásban a következő osztályokon, területeken: Csecsemő és Gyermekosztály, I. és II. Belgyógyászat, Ortopédia, Traumatológia, Neurológia, Általános és Érsebészet, Ápolási Osztály, Szívsebészet, Onkológia, Radiológia és Izotópdiagnosztika, Információs Szolgálat, Kórlaptár. Természetesen fogadókészség esetén az önkéntesek által látogatott területek, osztályok köre a jövőben bővülhet.

A 2005. évi LXXXVIII. Törvény értelmében és a biztonságos betegellátás érdekében az önkénteseket a Zala Megyei Kórházban kizárólag az alábbi feltételekkel fogadtuk: 1. Az önkéntes program koordinálásával önkéntes-koordinátort bíztunk meg a kórház dolgozói közül egy egyetemi okleveles ápoló, mentálhigiénikus munkatárs személyében 2. Az önkéntes diákoknak felkészítő tréningen kellett részt venniük 5 óra időtartamban kommunikációs, etikai, jogi, alapápolási, higiéniai ismeretek témakörökben

Felkészítő tréning Kovács Erzsébet, ápolási igazgató: az első találkozó - Zala Megyei Kórház, 2011. február 8. Diákcsoport fogadása esetén: Tájékoztatás a kórházban végzendő szolgálat feltételeiről, a szükséges felkészítésről, a különböző kórházi osztályokról és az ott ápolt betegekről általánosságban.

Felkészítő tréning Dér Anikó koordinátor: Ápolási alapismeretek Viselkedési szabályok és normák a kórházban Elvárások az önkéntesekkel szemben A betegek környezete Betegek mozgatása, segítése az öltözködésben Betegek etetése, itatása Akut életveszélyes helyzetek felismerése Kommunikáció betegekkel, ápoló személyzettel

Felkészítő tréning Kalamár-Birinyi Edit, Kórházhigiénés Osztály vezetője: Higiéniai alapismeretek Fertőzés forrásai Fertőzések terjedése Fertőtlenítendő környezet Fertőtlenítő eljárások Fertőtlenítőszerek Személyi fertőtlenítés Higiénés kézfertőtlenítés gyakorlata

Felkészítő tréning Bognárné Laposa Ilona ápolási igazgató-helyettes: Adatvédelem és betegjogok Adatvédelmi szabályzat Betegdokumentáció kezelése Betekintés betegdokumentációba Titoktartási kötelezettség

A 2005. évi LXXXVIII. Törvény értelmében és a biztonságos betegellátás érdekében az önkénteseket a Zala Megyei Kórházban kizárólag az alábbi feltételekkel fogadtuk: 3. Az önkénteseknek orvosi alkalmassági igazolást kellett benyújtaniuk 4. A tevékenységhez szükséges dokumentumokat: -szerződés, szülői beleegyező nyilatkozat, -adatlap, -tevékenységköri leírás, -etikai nyilatkozat, -titoktartási nyilatkozat az önkéntesnek illetve a törv. képviselőiknek alá kellett írniuk 5. Az osztályon az önkénteseknek kifejlesztett jelenléti ívet kellett vezetniük

A fogadószervezet törvényileg előírt kötelezettségei Bejelentési kötelezettség A fogadó szervezet az önkéntesek foglalkoztatását a társadalmi esélyegyenlőség előmozdításáért felelős miniszter által vezetett minisztériumnak Bejelentési lapon köteles előzetesen bejelenteni.

A fogadószervezet törvényileg előírt kötelezettségei Szerződéskötési kötelezettség A közérdekű önkéntes tevékenység önkéntes jogviszony keretében végezhető, amely a fogadó szervezet és az önkéntes között megkötött önkéntes szerződéssel jön létre. Az önkéntes szerződésben meg kell határozni a) közérdekű önkéntes tevékenység tartalmát, b) a közérdekű önkéntes tevékenység ellátásának helyét, c) a közérdekű önkéntes tevékenységre fordítandó időt és a pihenőidőt, Kiskorúsága miatt cselekvőképtelen önkéntes esetén az önkéntes jogviszonnyal kapcsolatos jognyilatkozatokat a törvényes képviselő teszi meg, de az önkéntes szerződés megkötéséhez és módosításához az önkéntes beleegyezése szükséges. Az önkéntes szerződést bármelyik fél azonnali hatállyal felmondhatja. A korlátozottan cselekvőképes önkéntes az önkéntes szerződést a törvényes képviselője hozzájárulása nélkül is felmondhatja.

A fogadószervezet törvényileg előírt kötelezettségei A fogadó szervezet köteles biztosítani: a) az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzés feltételeit, b) a szükséges pihenőidőt, c) a közérdekű önkéntes tevékenység ellátásához szükséges tájékoztatást és irányítást, az ismeretek megszerzését, d) tizennyolcadik életévét be nem töltött önkéntes, illetve a korlátozottan cselekvőképes nagykorú önkéntes esetén a közérdekű önkéntes tevékenység folyamatos, szakszerű felügyeletét !!!

Az önkéntes program tervezési feladatai Személyi feltételek biztosítása 1. Önkéntes-koordinátor Kórházi önkéntesek fogadása esetén szükség van önkéntes-koordinátorra, akinek mindenképp kulcsszerepe van a program elfogadtatásában és az önkéntesek koordinálásában. Célszerű olyan személyt koordinátorként megbízni, aki nem tartozik szorosan a hierarchiába, pl. szociális munkás, pszichológus, mentálhigiénikus, szociálpedagógus, gyógytornász, stb.

Az önkéntes koordinátor feladatai az önkéntes program tervezésében: -Önkéntesek alkalmazása iránti igényt felmérő kérdőívek megszerkesztése, kiküldése az osztályokra, összeszedése, kiértékelése -Önkéntesek felkészítő tréning szakmai anyagának összeállítása, tréning levezetésében közreműködésével -Önkéntesek 1. interjújának megtartása (önkéntesek igényeinek felmérése)‏

Az önkéntes koordinátor feladatai az önkéntes program tervezésében: -Osztályvezető főorvosokkal, vezető ápolókkal, mentorokkal egyeztetés -Intézményi körlevelek kiküldése az önkéntes programról -Betegek tájékoztatása az induló önkéntes programról (szóróanyagok kihelyezése)‏ -Önkéntesek dokumentációjának összeállítása, kitöltetése -Névtábla, köpeny biztosítása az önkénteseknek

Az önkéntes koordinátor feladatai az önkéntes program kivitelezésében: -Önkéntesek beosztásának összeállítása -Jelenléti ívek kihelyezése az osztályokra, vezetésének ismertetése -Önkéntesek kísérése, támogatása az első 2-3 önkéntes szolgálat alatt -Esetmegbeszélések tartása (pl. a 3. héten, a program közepén, a zárás előtt 1-2 héttel)‏ -Önkéntesek rendszeres és szúrópróba-szerű ellenőrzése -Az osztályos mentorok tapasztalatainak kikérése -Elégedettségi kérdőívek szerkesztése, kitöltetése, értékelése -Oklevelek, igazolások elkészítése -Záróprogram megszervezése, lebonyolítása

Személyi feltételek biztosítása 2. Osztályos mentorok Az önkéntes koordinátoron kívül gondoskodni kell arról is, hogy a terepen – az osztályon – legyen legalább egy olyan személy, aki általában elérhető az önkéntes számára, szintén elkötelezett az önkéntes mozgalom mellett, és akihez az esetleges nehézségek megoldása érdekében az önkéntes bizalommal fordulhat. A tapasztalatok alapján alkalmas erre a szerepre az osztály vezető ápolója vagy - oktatókórházak esetén – az osztály oktató ápolója.

Az osztályos mentorok feladatai: -Az osztály bemutatása az önkéntesnek -Az osztály munkatársainak és a betegeinek bemutatása az önkéntesnek -Az osztályos gyakorlati munka legfontosabb munkavédelmi,tűzvédelmi és higiénés előírásai -Az önkéntes teendőinek elmagyarázása sürgősségi/krízis helyzetben -Az önkéntes által vállalt és az osztály által is igényelt tevékenységek elvégzésében az önkéntes segítése, szakmai útmutatás

Tárgyi feltételek biztosítása: Az önkéntesek foglalkoztatása különösebb tárgyi beruházást nem igényel. A törvényi előírásoknak megfelelően az önkéntesek a szakápolókétól jól megkülönböztethető köpenyt és kitűzőt viselnek, melyeket biztosítani kell az önkéntes számára. Munkavédelmi eszközként a gyakorlat szerint a szájmaszk, gumikesztyű, kézfertőtlenítő szerek jöhetnek számításba, melyek az osztályokon egyébként is rendelkezésre állnak.

Az önkéntesek a következő feladatokat látták/látják el az osztály jellegétől, a segítő felkészültségétől és vállalásától függően, az ápolószemélyzet által jóváhagyott esetekben és módon: Kórtermekbe látogatás és igény szerinti segítségnyújtás: meghallgatás, beszélgetés, felolvasás, kiültetés, sétálásban segítségnyújtás, stb. Étkezésben való segítségnyújtás tiszta tudatú, együttműködő betegeknél Kisebb, szaktudást nem igénylő ápolási feladatok ellátása (pl. ágyazás, beteg környezetének rendbetevése)‏

Az önkéntesek a következő feladatokat látták/látják el az osztály jellegétől, a segítő felkészültségétől és vállalásától függően, az ápolószemélyzet által jóváhagyott esetekben és módon: Betegek teljesíthető kéréseinek, illetve apró problémáinak megoldásában részvétel (pl. büféből vásárlás, ki- és becsomagolásban való segítés, mentő várása a beteggel)‏ Ebéd-, vacsoraosztásban való segédkezés Vizsgálati anyagok, leletek átszállítása Betegek elkísérése vizsgálatokra a betegkísérő személyzettel együtt Kórházba érkező betegek és a hozzátartozók tájékozódásban való segítése

1 fő önkéntes dolgozik jelenleg a betegágytól távol (kórlaptárban)‏ Az önkéntesek a következő feladatokat látták/látják el az osztály jellegétől, a segítő felkészültségétől és vállalásától függően, az ápolószemélyzet által jóváhagyott esetekben és módon: Azon önkéntesek számára, akik a betegágy melletti szolgálatot esetlegesen nem tudják vállalni, biztosítunk egyéb lehetőséget (pl. közreműködés portaszolgálatban, idegen nyelvű szakirodalom fordításában, tolmácsolásban, a kórház területén végzett környezet-gondozásban, dokumentumok pakolása a kórlaptárban). 1 fő önkéntes dolgozik jelenleg a betegágytól távol (kórlaptárban)‏

Nyomatékosan fel kell hívni az önkéntesek figyelmét arra, hogy nem tartozik az önkéntes segítők kompetenciájába a betegek érték- és vagyontárgyainak (pénzének, iratainak, kulcsának, személyes és értéktárgyainak) kezelése, személyes és hivatalos ügyeinek intézése. Az ilyen jellegű feladatokat az udvariasság szabályainak figyelembevételével vissza kell utasítani, illetve e megbízások esetén jeleznie kell az önkéntesnek azt az egészségügyi intézmény alkalmazottainak.

A beteg sétáltatása (Ortopédia)‏

Sétáltatás (Belgyógyászat)‏

A beteg környezetének rendben tartása (Szívsebészet)‏

Segédkezés ágyneműcserénél (Szívsebészet)‏

Felolvasás, beszélgetés (Traumatológia)‏

Beteg mellett tartózkodás, a betegek meghallgatása (Ortopédia)‏

Beteg felültetése (Traumatológia)‏

Ágyneműcsere (Ortopédia)‏

Segédkezés ágyneműcserénél (Belgyógyászat)‏

Beteg itatása (Belgyógyászat)‏

Segédkezés étkeztetéskor (Neurológia)‏

Beszélgetés (Neurológia)‏

Az önkéntes program során előforduló nehézségek leggyakoribb forrásai Az önkéntes nem érzi jól magát az osztályon, áthelyezést kér vagy lemorzsolódik Problémás önkéntes segítő van a csoportban Problémát okozhat, ha az önkéntes: öntörvényű (pontatlan, megbízhatatlan, nem fogadja el az irányítást)‏ az önkéntes jó szándékú butaságot tesz Problémás személyzet Alapvetően háromféle negatív hozzáállással találkozhatunk az önkéntesekkel kapcsolatban az ápolószemélyzet részéről: elutasító az ápolószemélyzet számon kérő az ápolószemélyzet utasítgató az ápolószemélyzet Problémás betegek Az önkéntes diák általában az alábbi három problémás helyzettel találkozhat a betegekkel kapcsolatban: a beteg kioktató hangnemet használva ugráltatja a diákot a beteg nem fogadja el az önkéntes segítségét a beteg kérését az önkéntes nem teljesítheti Fertőzés alakult ki az osztályon, vagy az önkéntes beteg

Önkéntes program értékelése Az önkéntes programban résztvevők (diákok és kórházi dolgozók, betegek) véleményét, meglátásait, attitűdjét az önkéntes programmal kapcsolatban folyamatosan értékeltük Interjúk, esetmegbeszélő csoportok, elégedettségi kérdőívek A program sikeresnek mondható, lemorzsolódás nem volt tapasztalható. A program sikerét legjobban talán az tükrözi, hogy a diákok közül sokan tervezik a nyári időszakban is az önkéntes szolgálat vállalását – a pályázattól immár függetlenül.

Jelen helyzet... Az önkéntesek száma – akik a felsorolt osztályokon teljesítettek/teljesítenek szolgálatot a Társ pályázat után – 28 fő. Ebből 2 fő 1-2 osztálylátogatás után nem vállalta a további szolgálatot (az előzetes elvárásaiknak nem feleltek meg a tapasztalatok)‏ 3 önkéntes szolgálata bizonytalan még (problémát nem jeleztek, valószínűleg a kezdeti lelkesedés lecsengeni látszik...)‏

A Kölcsey Gimnázium önkéntes diákjainak véleménye az önkéntes szolgálatról

A Kölcsey Gimnázium önkéntes diákjainak véleménye az önkéntes szolgálatról

A Kölcsey Gimnázium önkéntes diákjainak véleménye az önkéntes szolgálatról

A Kölcsey Gimnázium önkéntes diákjainak véleménye az önkéntes szolgálatról

A Kölcsey Gimnázium önkéntes diákjainak véleménye az önkéntes szolgálatról

Motivációs stratégiák: A tapasztalatok szerint energiát és figyelmet kell fordítani az önkéntes programban résztvevők folyamatos motiválására, támogatására is. Ennek lehetőségei: Média-megjelenés, szereplés Képeslap, köszönőlevél, oklevél Közösségi program szervezése (pl. továbbképzés, kirándulás, évadzárás, stb.)‏ Élménycsoport működtetése

Sajtó, média: Zalaegerszeg TV http://www.zegtv.hu/index.php?mod=hr&hr_id=2149

Sajtótájékoztató- 2011. április 12. 11.00 óra

A diákok visszajelzéseiből „Nagyon szeretem ezeket az idős embereket, nagyon nagy örömmel fogadnak minket, nagyon szeretnek mesélni az életükről és élvezet végig hallgatni őket. Látszik rajtuk, hogy már az jólesik nekik, hogy valaki meghallgatja őket! Nagyon aranyosak, úgy vettem észre hogy leginkább az unokákról, családról szeretnek mesélni.”

A diákok visszajelzéseiből „Azok akik olyan állapotban vannak, hogy mi beszélhetünk velük és ápolgathatjuk őket mind életvidámak és gyógyulni akarnak. Akárhányszor megyek a kórházba mindig van olyan ember akivel legszívesebben éjfélig beszélgetnék. Van akihez újra és újra visszamegyek. Mindig olyan örömmel fogadnak és elmesélik a szobatársaiknak és családtagjaiknak milyen kedvesek vagyunk.”

A diákok visszajelzéseiből „Azon kívül, hogy meghallgatjuk őket azt veszem észre fontos nekik az is, hogy megérintsük őket. Van egy néni, akinek leülök az ágya szélére rögtön megfogja a kezem és úgy mesél.”

A diákok visszajelzéseiből „Az idősebb emberekre kicsit jobban oda kell figyelni, általában hangosabban kell beszélni. Néhány betegen látni, hogy mennyire szenved. Ezt nehéz elviselni és nehéz arról beszélni hogy meg fog gyógyulni, mivel nem vagyunk a helyükben és nem éljük át azokat a fájdalmakat, amiket ők éreznek. Így az a tapasztalatom, hogy jobb, ha nem a betegségről beszélünk, hanem bármi másról, családról, munkáról, hobbikról stb., ami a figyelmüket eltereli a gondjukról és arról, hogy egy kórházban vannak.”

A diákok visszajelzéseiből „Úgy érzem jól fogadtak minket ápolók és betegek egyaránt. Amikor meglátnak a betegek, vagy elmondom kik vagyunk, egyből mosolyognak, elmondják hogy szerintük az önkéntesség jó dolog és hogy több ilyen ember kéne. Ez nagyon jó érzés, érzem, hogy valami jót teszek. Örülök hogy a csapat tagja lehetek.”

Megtisztelő figyelmüket köszönöm!