MAGYARORSZÁG NEVELÉSÜGYE A 19. SZÁZAD MÁSODIK FELÉBEN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
GANZ ÁBRAHÁM KÉT TANÍTÁSI NYELVŰ SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA
Advertisements

KLEBELSBERG KUNO Miniszter: Kultuszminisztersége
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
A Budapesti Népoktatási Kör. A Budapesti Népoktatási Kör megalakulásának előzményei, szerveződésének körülményei és átalakulásai.
A romantika Magyarországon
DUALIZMUS.
Művészettörténet Az impresszionizmus
A középfokú oktatás szerkezeti változásai és az érettségivel kilépők Imre Anna – Híves Tamás Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 2010 június.
Beiskolázási tájékoztató december
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
Református közoktatás Pécsett A Polgári Leányiskola története
művelődéstörténeti szerepe
ELTE BOLYGÓTUDOMÁNYI NAP Lemeztektonika a Naprendszerben Dr. Horváth Ferenc ELTE Geofizikai és Űrtudományi Tanszék A program az ELTE jubileumi rendezvény-sorozatának.
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Beiskolázás. Beiskolázás Választható iskolák Középiskola Szakiskola gimnázium szakközépiskola „szakmunkásképző’ nyelvi előkészítő évfolyam.
Bevezető Az egyetemek legrégebbi kara A Bölcsészettudományi Kar egyenjogúsága Differenciálódás Az első évszázadok feladata.
Középfokú képzés Magyarországon Nagy Mária szerk. (2003): Mindenki középiskolája. Országos Közoktatási Intézet, Bp.
Az éretlenek (Les Sous-doués) rendezte: Claude Zidi.
Eötvös Loránd élete és munkássága
TÖRTÉNELEM TANTÁRGYBÓL
Nevelésügy a reformkori Magyarországon
A hazai iskolai könyvtárak fejlődéstörténete
A kerettantervek fejlesztése
Ezeréves magyar iskola (1)
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
A FELNŐTTKÉPZÉS KEZDETEI MAGYARORSZÁGON
Rendező: Ranódy László 96’
A magyar közoktatás- politika irányvonalának változásai 1998-tól 2006-ig Készítette: Kemenczky Zsuzsanna.
Művészettörténet zenészeknek Irányzatok a XIX
OKTATÁSPOLITIKA A FELVILÁGOSODÁS KORI MAGYARORSZÁGON
A kerekasztal résztvevői
AZ ÁLLAMFŐ JOGÁLLÁSA A POLGÁRI KORBAN
Iskolaszociológia Az iskola világa Iskola és közösség
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
Információs nap szeptember 8..
Készítette: Gál Patrik (9.c)
Készítette: Bakos Vanessza, 9.a
Szobrászat.
Eötvös Lóránd élete Készítette:Bráder Amanda 9.b.
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
A komprehenzív iskola Dr. Schiffer Csilla. Komprehenzív iskola ‘40-’7 Anglia állami iskola Középiskola Felvesz bármely tanulót a lakóhelyéhez közeli iskolába,
Eötvös Loránd és a gravitáció
AZ ABSZOLUTIZMUS KORA „A nemzet ébren tartása”
Eötvös Lóránd: Gravitáció
Ecsetvonások a kiváló tanár és a világhírű földtudós portréjához
Az oktatásügy törvényi szabályozása
Készítette : Fürtön Tamás 1 Mérés –értékelés a Norvég szakképzésben.
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
Norvég Oktatási és Kutatási Főigazgatóság - Megyei Önkormányzat Oktatási Hivatala - Városi Önkormányzat Oktatási Hivatala Intézményfenntartói rendszer.
Felsőoktatási felvételi ponthatárok 2007 Dr. Hiller István oktatási és kulturális miniszter Oktatási és Kulturális Minisztérium július 26.
TOVÁBBTANULÁS Határidők Feladatok 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelet A 2015/2016. tanév rendjéről 2. sz.melléklet ! A tanulók jelentkezése.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
Átalakult a szakképzési rendszer
Az iskoláztatás kezdetei, tantervek megjelenései
folytatott bibliográfia elemzéséről
Norvégiai szakmai út október
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
PESTALOZZI Svájci pedagógus - munkásságában
Mérés –értékelés a Norvég szakképzésben
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
KÖZOKTATÁSI VEZETŐ III. szemeszter
A könyvtárostanári képzési lehetőségekről
Amit egy nyolcadikosnak és szüleinek tudnia érdemes
Nevelésügy a reformkori Magyarországon
„A nemzet ébren tartása”
MAGYARORSZÁG NEVELÉSÜGYE A 19. SZÁZAD MÁSODIK FELÉBEN
Nevelésügy a felvilágosodás kori Magyarországon
Előadás másolata:

MAGYARORSZÁG NEVELÉSÜGYE A 19. SZÁZAD MÁSODIK FELÉBEN

Az abszolutizmus oktatáspolitikája Népoktatás Az elemi iskolák típusai Az iskolák száma Németesítés Tantárgyak Középfokú oktatás Az ENTWURF (1849) A gimnáziumok Az érettségi A reáliskolák A nőnevelés Thun Leo

EÖTVÖS JÓZSEF Miniszter: 1867-1871 Az 1868. évi 38. törvény a népoktatásról tankötelezettség 6-12 éves korig állami és felekezeti népiskolák Az 1869-es tanterv tantárgyak módszerek-eszközök A törvény végrehajtása és értékelése Eötvös József 1813-1871

TREFORT ÁGOSTON Miniszter: 1872-1888 Népoktatás Szakoktatás Középiskolák- az 1883. évi 30. tc. A felsőoktatás - a középiskolai tanárképzés Művelődéspolitikája A nők képzése Trefort Ágoston 1817-1888

EÖTVÖS LORÁND Miniszter: 1894-1895 Nyílt levele a tudományegyetem feladatairól (1887 április) Az EÖTVÖS KOLLÉGIUM (1895-1950) Eötvös Loránd