Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz 2012. augusztus 23.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

- tájékoztató.  Szociális, környezetvédelmi, a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, szervezett keretek között folytatott, anyagi érdektől független,
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Neveléselmélet, nevelésfilozófia
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A Bálint Márton Általános és Középiskola
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
SZIGORÚ ERKÖLCS SZÍNVONALAS OKTATÁS
GYERMEKBÁNTALMAZÁSOK A TABULA RASA ALAPÍTVÁNY TEVÉKENYSÉGE Kovácsné Duró Andrea ME BTK Tanárképző Intézet
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Mitől működik? Az optimális tanóra modellje A STEP 21 tanóra-diagnosztikai modell Szakmai információs nap a tanítási gyakorlatokról TÁMOP – 08/1/B
A kolozsvári Báthory Líceum
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Az iskolában csak szakmunkásképzést folytatunk az általános- és középiskolát végzett tanulók számára, illetve végzettség nélkülieknek is van ajánlatunk,
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
A középiskolai közösségi szolgálatban rejlő pedagógiai és intézményi lehetőségek - Pavlics Tamás - „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai.
KLNOMH Vásárhelyi Pál Általános Iskola OM azonosító: P ÁLYAVÁLASZTÁS- I SKOLAVÁLASZTÁS Továbbtanulási tájékoztató
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
PRESSLEY RIDGE Program
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Inklúzív nevelés Magyarországon
Iskolai közösségi szolgálat
Motiváció Tanoda- Tiszasziget Balázs Ákos Tanodavezető Motiváció Tanoda-Tiszasziget.
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Köszöntjük a Kálváriaparti Általános Iskolában! Mottónk: „Volt kicsi gyermek mind az, ki ma bölcs meg erős”
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Az intézmény alapadatai fenntartó: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, 1051 Budapest, Nádor u.32. működtető: Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata,1145.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
Győri Kossuth Lajos Általános Iskola
Győri Kossuth Lajos Általános Iskola
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz augusztus 23.

Az intézményről röviden Az intézmény 3 telephelyen működik: A Kossuth u. 13. sz. alatt a 6-8. évfolyamok,

a Márvány u. 4. sz. alatt az 1-5. évfolyamok,

a Kossuth utcáról nyíló Burcsellás közben a könyvtár, a tornaterem és a képzőművészeti műhely található.

Intézményünk gyermekközpontú, korszerű alapműveltséget nyújtó, több mint 130 éves, nagy múlttal rendelkező iskola. Tanulóink beiskolázása több pólusú: részben a tehetséggondozást (emelt szintű testnevelés oktatás), részben a sajátos nevelési igényű tanulók integrált nevelését, részben a kisebbségi oktatást szolgálja.

A Pressley Ridge Magyarország Alapítvánnyal kialakult együttműködésünk keretében 2010/11. tanévtől felmenő rendszerben bevezettük a Re-EDucation (magatartási- és viselkedésminták újratanítása) nevelési filozófiára épülő, magatartás- és viselkedési nehézséggel küzdő gyerekek oktatási és nevelési programját.

A modell bevezetésével az iskola olyan módszer alkalmazását biztosítja, miáltal az érzelmileg zavart és magatartási nehézségekkel küzdő gyerekek képessé válnak tanulmányaik sikeres befejezésére. A modell ismerete elengedhetetlen az intézményben folyó munkához, ezért a következőkben röviden összefoglaljuk a mindennapi munkához szükséges ismereteket.

Az osztály közösen határozza meg a mindennapi iskolai életükre vonatkozó szabályokat, elvárásokat. Ezek alapján tűzik ki az osztályok saját csoport céljaikat. A szülőkkel és a gyerekekkel közösen megfogalmazunk egy szerződést, amely a következő negyedév feladatait tartalmazza a tanuló számára. Ezek alapján tűzik ki a tanulók saját egyéni céljaikat.

A tanítási nap mindig a napindító beszélgető körrel: a napi célok, feladatok meghatározásával indul, a nap végén pedig az értékelő beszélgető körrel: a célok megvalósulásának értékelésével, egyéni és csoportos visszajelzésekkel zárul. A tanulók minden tanóra végén röviden értékelik céljaik elérését.

Beszélgetőkör az 5.a osztályban

Magatartási menedzsment rendszer életre nevelő program: a gyerekek a céljaik teljesítéséért minden tanórán virtuális pénzt: „Aranyat” keresnek. Keresetüket egyéni értéklelő lapon rögzítik. Hetente alkalmuk nyílik, hogy a megkeresett pénzükért az iskolai „Aranybánya” boltban tárgyakat vásároljanak vagy az iskolai által szervezett programokon részt vegyenek.

Önkéntes segítőket várunk: Közös munkára…

Kreatív játékra…

Focizásra…

Beszélgetésre…

Amit nyújtunk: A hallgató megtapasztalhatja, mit jelentenek a médiában az olyan, gyakran hallható fogalmak, mint a „sajátos nevelési igény”, az „integrált oktatás”, vagy a „hátrányos helyzet”. Megtapasztalhatja, hogy az alapvető jogok, mint az esélyegyenlőség vagy az ingyenes alapfokú oktatáshoz való jog, hogyan realizálódnak egy kisgyermek számára.

Amit a hallgatótól várunk: Legyen közvetlen és türelmes Legyen nyitott a roma kultúra felé Legyen elfogadó Legyen pontos A munkaidő: Kivételes esetektől eltekintve hétköznap 7.30 és között az intézmény csengetési rendjéhez igazodva.

Szeretettel várunk! Intézményi kapcsolattartó: Kaszáné Tóth Katalin gyermek- és ifjúságvédelmi felelős