1 A krízislélektan oktatásának jelentősége a tűzoltóképzésben Szarvas, 2011. április 28. Tusori Szabolcs tű. hadnagy.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
Advertisements

E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Munkanélküli fiatalok: egy hátrahagyott generáció
A gyermekvédelmi rendszer működése és hiányosságai
2013. évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései
Dr. Tarnóczi Richárd ezredes PhD. Intézetvezető főpszichológus
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
Katasztrófavédelmi Oktatási Központ
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
A civil lakosság kapcsolódási, önkéntes szerepvállalásának lehetőségei
A kontrollok szerepének felértékelődése a közszférában Domokos László Az Állami Számvevőszék elnökének előadása Belső Ellenőrök Magyarországi Közhasznú.
MÁV Zrt. Biztonsági Igazgatóság Vasútbiztonsági Osztály
Krízis, krízisintervenció Kötelező irodalom: Bakó Tihamér dr
A válság definíciója, jellemzői lezajlása
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
TÁMOP /A/ számú pályázat Projektzáró előadás
Krízis és krízisterápia
Iskolai életutak az alacsony végzettségűek körében
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
Az Európai Unió környezetpolitikája Asszisztens hallgatók 19. tételéhez
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A „segítő tanár” rendszer működése az Új Buda Alma Mater-ben Turányi Zsófia Budapest február.
1 XI. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés Budapest, szeptember 5. SZAKMAI AKTUALITÁSOK - KÉRDÉSEK Előadó: dr. Ladó Judit MKVK Szakmai alelnök.
A tűzoltók beavatkozásának biztonságát növelő technikai és szervezeti megoldások Fővárosi Tűzoltóparancsnokság, Tűzoltási, Mentési és Katasztrófaelhárítási.
Az erdők megelőző tűzvédelme Magyarországon (aktualitások, tervek)
Életközép - krízis Tóth Sándor Pécs,
Margitay – Mérnöketika KENŐPÉNZ ÉS KORRUPCIÓ 12. óra.
Krízisintervenciós feladatok ellátása katasztrófahelyzetek esetén
Resztoratív eljárások bevezetésének lehetőségei a pártfogó felügyelői munkában “A harmonikus szabad életért” Közösségi Szolgáltatások Alapítványa Negrea.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Krízis.
2011. JÚNIUS 28. NYÍRBÁTOR A GYERMEKVÉDELEM ZSÁKUTCÁI A MENTÁLISAN SÉRÜLT FIATALOK GONDOZÁSA SORÁN.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Mit kínál a CompLex CD Tűzvédelem a gyakorlatban?
A FIZIKAI FELKÉSZÍTÉS ELMÉLETE
SOS Telefonos Lelkisegély Szolgálat I. Telefonos Nyílt Napok május 11.
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
A kriminálpszichológia
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Mindennapi veszteségeink
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Kálózi Erika
Szoftverfejlesztés az Informatikus Szakigazgatási Agrármérnök szakon Bakó Mária Várallyai László DE, Gazdaságtudományi Kar.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
A beiskolázás előkészítése
Tömeges krízishelyzetek a pszichológus szemével II.
Pedagógusok lelki egészségvédelme A segítő mentálhigiénéje
Krízishelyzetek oldása mentálhigiéniás módszerekkel Moln á r József B. A. Z. Megyei Kórh á z és Egyetemi Oktatókórh á z Miskolc, 2013.
Krízisinterventio mentálhigiénés szempontból
A közösségek szerepe életünkben - a megtartó erő..
Pszichológiai módszerek a szenvedélybetegek kezelésében
A reintegráció lehetőségei
Családi Családi krízisek krízisek. Krízis - döntés - fordulópont - lehetőség.
„ Kalandvágyból felelősség” Ismerjük meg az Ifjú Polgárőrt Dr. Christián László PhD tanszékvezető egy. docens NKE RTK.
Biztonságvédelmi és autóipari klaszterek együttműködésének lehetőségei hazai és nemzetközi téren.
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Hatékony és pontos munkavégzés
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Készítette: Farkasné Veres Edina
Hatékony és pontos munkavégzés
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Előadás másolata:

1 A krízislélektan oktatásának jelentősége a tűzoltóképzésben Szarvas, április 28. Tusori Szabolcs tű. hadnagy

2 Az előadás áttekintése  A krízis fogalmához kapcsolódó rövid elméleti bevezetés  A krízisintervenció aktuális helyzete a magyarországi tűzoltóságok életében  Következtetések, felvetések…

3 Elméleti háttér A krízis jelentése  Általános értelemben: válság, fordulat  Pszichológiai értelemben: olyan traumatikus vagy stresszel teli változás a személy életében, melynek kimenetelére nem tud hatással lenni

4 Elméleti háttér A krízishelyzet (Caplan, 1964): - Kritikus szituáció - Érzelmileg hangsúlyos - Megkerülhetetlen - A szokásos eszközökkel nem megoldható a személyiség számára (új stratégiák kellenek) - Lefutása: 6-8 hét max., de ha nem oldódik meg, akkor pszichés zavarok alakulhatnak ki belőle (Hajduska, 2010)

5 Elméleti háttér A krízisek főbb csoportjai 1. Életszakaszokhoz köthető krízisek 2. Véletlenszerű krízisek 3. Öngyilkosság krízise 4. Társadalmi traumák 5. Katasztrófahelyzet

6 Elméleti háttér A katasztrófahelyzetek jellemzői „Sűrített” krízis: - elvész a biztonság - felborul a testi és lelki sértetlenségbe való hit - jelentős anyagi kárral jár, mely fokozza a kilátástalanságot Eredmény: a személyiség integritása sérülhet

7 Elméleti háttér A krízisintervenció Célja: - a katasztrófahelyzet mentálhigiénés ellensúlyozása Ki lehet segítő? - laikus - szakember

8 Amikor jönnek a tűzoltók…  Tűzeset  Műszaki mentés

9 A tűzoltó gondban van… „Srácok, most mit mondhatnék nekik?”

10 Problémák… - KIT (krízisintervenciós team) riasztása – sokáig tart, míg a helyszínre érnek… - Kiképzés hiányossága – még a tűzoltó tisztek sem részesülnek krízisintervenciós képzésben…

11 Következmények…  „Lézengő tűzoltók”  Minimális szintű kommunikáció az érintettekkel  A nem sérült áldozatok vagy hozzátartozók mentálhigiénés szempontból teljesen ellátatlanok maradhatnak…

12 Megoldási javaslatok - A krízisintervenciós stratégiák integrálása a tiszti és tiszthelyettesi kiképzésekbe - Továbbképzések során biztosítani kell a krízisintervenciós alapismeretek átadását a már aktív állománynak

13 Összegzés  Jól kidolgozott elméleti háttérrel rendelkezünk a krízisintervencióval kapcsolatban, mégsem tanítunk megküzdési stratégiákat a káresetekkel kapcsolatban a tűzoltóknak…  Az alapfokú krízisintervenciós technikák alkalmazása segítséget nyújthatna a szerencsétlenül járt személyek számára, megkönnyítené a krízishelyzet okozta trauma oldódását

14 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!