AME 1992-?. Tendenciák  Minden újrakezd ő dött, a korábbiak idéz ő jelben, els ő sorban a független iskolák  „arisztotelészi” fordulat az oktatás-politikában.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Advertisements

A JOGI SZABÁLYOZÁS ÉS AZ ÁLLAMI FINANSZÍROZÁS ÖSSZEFÜGGÉSEI A FOGYATÉKOSOK SPORTJÁBAN Dr. Litavecz Anna elnökségi tag Magyar Paralimpiai Bizottság.
Független iskolák Fenntartó1005  Intézményi telephely 2995  Munkavállalók  Pedagógus fő  Egyéb dolgozó 3800 fő  Tanuló/pedagógus 14,35.
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
© Copyright 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Önkéntes oktatói tapasztalatok.
„Ezt egy életen át kell játszani”
CIVIL SZERVEZETEK AZ ESÉLYEGYENLŐSÉGÉRT. Esélyegyenlőség területei, célcsoportjai Jogszabályok: A közoktatásról szóló évi LXXIX. törvény A fogyatékos.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
Public Affairs – Issues management
A LEADER PROGRAM (ÉS) A CIVIL SZFÉRA BÉKÉSCSABA, JANUÁR 27.
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
AME ma és holnap. A teljes független iskolai kör nevében Legitim- ha lehet - egyetlen ernyőszervezet Tagtoborzás személyesen, megyénként kistérségenként.
A kormányzat szerepvállalása a kibervédelemben Dr. Rétvári Bence államtitkár Változó környezet, változó biztonság - Kiberfenyegetések kihívásai napjainkban.
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
H-M Szakért ő i Akadémia Tematikus fejlesztésére Pécs – 9. szeminárium.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
SZERVEZET FORMÁLÓ TÉNYEZŐK ÁTALAKÍTÁS - divat vagy összhangteremtés?
A tanárképzés új szerepl ő je: a mentor Kotschy Beáta Eszterházy Károly F ő iskola Kotschy Beáta Eszterházy Károly F ő iskola 2009.
GONDOLATOK AZ OSZTÁLYF Ő NÖK ÉS A GYERMEKVÉDELMI FELEL Ő S EGYÜTTM Ű KÖDÉSÉR Ő L Csillag Ferenc – pedagógiai szakért ő.
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Pozitív gondolatok "Megígérem magamnak... Automatikus.
Pest Megyei Kormányhivatal
Alakulóban az ekoiskolák (?) hálózata MNB Tanárszeminárium, április 17.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
1 Horvát-Magyar együttm ű ködések a vidékfejlesztésben Beremend, november 23.
Politikai szövegek szerkesztése és írása © kurtán sándor
Merre tart a hazai fogyasztóvédelem?
A fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek működésének tapasztalatai Dr. Eitmann Norbert, elnök Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület június.
Hatósági és civil fogyasztóvédelmi feladatok, merre tovább fogyasztóvédelem? Dr. Baranovszky György Gödöllő, április 22.
Az együttm ű ködést ő l a két Németországig.  „hidegháború” (Walter Lippmann)  febr.9. Sztálin beszéde Az imperializmus ellen küzdeni kell IMF,
A Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola szempontjából
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
Hálózatok, hálózati tanulás támogatása az Új Magyarország Fejlesztési Terv pályázataiban Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
„Szemléletváltás az oktatásban” Az Igazgyöngy Alapítvány pályázata.
A kompetencia alapú oktatás bevezetésének tapasztalatai.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
Határtalan Civil Nap Pestújhely Menyhért Péter Demokrácia kellék– társadalmi harmónia: 10 éves a csepeli civil együttműködés Ötlet megszületése:
 Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal Európai Integrációs Alap 2012.
Az Európai Únió csatlakozási folyamatai
Pék László Budapest, december 10. A szlovákiai magyarság oktatási helyzetének aktuális problémái.
Dr. Roóz József TÍZ ÉVES A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS VITAINDÍTÓ.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Bemutatkozik a CPL JOBS. Eredmények számokban  1989 óta Európa egyik vezet ő toborzó ügynöksége és HR - szolgáltatója  Európában 8 országban jelenlév.
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
Foglalkoztatási Információs Pont a Kunbaracsi Teleházban Foglalkoztatási Információs Pontok és tanító Teleházak Molnár Andor, Szeged, december 15.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
AME BESZÁMOLÓJA Előzmények „Korlátlan” iskola alapítási jog – Szakmai –Közösségi –Üzleti okokból Lassú folyamatos korrekció –Minőségbiztosítás.
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
Magyar Bányászati Szövetség Magyar Bányászati Szövetség 1024 Budapest, Margit krt. 85. Tel/Fax: (06-1)
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
„Vedd ki a részed!” - amit a civilek már megtettek egymásért Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Civil Együttm ű ködési Hálózat Miskolc, március 30.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Gondolatok az MKE Kémiatanári Szakosztályának működéséhez Vezetőségújító taggyűlés március 8. Szalay Luca, ELTE Kémiai Intézet.
Beszámoló 08. Változatlan Információ ICS Honlap Levelező lista Szolgáltatás Iroda Konferenciák FÜPI Tanácsadás Érdekképviselet „székek” Jogértelmezés.
A szakképzés helyzete az iskolafenntartó szemüvegén keresztül
Hajléktalanügy 2015 Hajléktalanellátás Országos Konferenciája
A képzett szakemberekért E-tanácsadás Szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet augusztus 28. Nádráné Tóth Borbála osztályvezető.
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
az önkéntes kamarai tagság
MÉCS konferencia március 21. Mezőtúr
Iskolai egyesületeket és iskolákat jelenleg foglalkoztató kérdések Európában Budapest, Hungary , 8 and 9 May
Előadás másolata:

AME 1992-?

Tendenciák  Minden újrakezd ő dött, a korábbiak idéz ő jelben, els ő sorban a független iskolák  „arisztotelészi” fordulat az oktatás-politikában Erkölcsös iskola Állami szerepnövekedés Szakfelügyelet  Bizalmatlanság a független iskolákkal szemben Megnehezített civil szervez ő dés Két évenkénti ellen ő rzés

Tények  Eddig semmi sem változott- de fog  Kapkodás Törvények- jogszabályok egyeztetés nélkül- váratlanul NAT –kerettantervek nincsenek OKJ nincs Felkészületlen, bizonytalan, ideológiavezérelt apparátus  Korrekt információhiányos kapcsolat a közoktatási kormányzattal  Kapcsolathiány a a szakképzési kormányzattal

Merre?  Izgalmas múlt  Bizonytalan jelen  Jöv ő ??

Független iskolai reakció Bizonytalanság-jöv ő képhiány Alkalmazkodási kényszer az ismeretlenhez Egyéni alkuk egyéni kijárás Szervez ő dés csökkenése Ideológiai alapú megosztottság Gyanakvás Egyháziasítás

Teendők Hosszú távra tervezés Túlélési típusprogramok Kormányzati szinten a magániskolai stratégia  Szegregált iskolák  Állami szerepvállalás átvétele AME szerepdefiníció Fenntartói szervezet Szigetstratégia Alkalmazkodás- FÜPI független szakmai szolgáltató- állami feladatként Alternatív kerettantervek létrehozásának támogatása TISzK-esedés

Aktuális teendők Információs rendszer átalakítása Gazdasági tanácsadás b ő vítése Pályázati segítés S ű r ű bben fórumok Nemzetközi támogatás konferencia ő sszel Szakképzési törvény módosításának kezdeményezése Együttm ű ködés tagozatszinten Ellen ő rzési tanácsadás Szervezettség újrakezdése Nagy intézmények ismételt megkeresése Szorosabb kapcsolat más civil szervezetekkel Kapcsolatfelvétel a kormányhivatalokkal Vezet ő képz ő újraindítása