AME 1992-?
Tendenciák Minden újrakezd ő dött, a korábbiak idéz ő jelben, els ő sorban a független iskolák „arisztotelészi” fordulat az oktatás-politikában Erkölcsös iskola Állami szerepnövekedés Szakfelügyelet Bizalmatlanság a független iskolákkal szemben Megnehezített civil szervez ő dés Két évenkénti ellen ő rzés
Tények Eddig semmi sem változott- de fog Kapkodás Törvények- jogszabályok egyeztetés nélkül- váratlanul NAT –kerettantervek nincsenek OKJ nincs Felkészületlen, bizonytalan, ideológiavezérelt apparátus Korrekt információhiányos kapcsolat a közoktatási kormányzattal Kapcsolathiány a a szakképzési kormányzattal
Merre? Izgalmas múlt Bizonytalan jelen Jöv ő ??
Független iskolai reakció Bizonytalanság-jöv ő képhiány Alkalmazkodási kényszer az ismeretlenhez Egyéni alkuk egyéni kijárás Szervez ő dés csökkenése Ideológiai alapú megosztottság Gyanakvás Egyháziasítás
Teendők Hosszú távra tervezés Túlélési típusprogramok Kormányzati szinten a magániskolai stratégia Szegregált iskolák Állami szerepvállalás átvétele AME szerepdefiníció Fenntartói szervezet Szigetstratégia Alkalmazkodás- FÜPI független szakmai szolgáltató- állami feladatként Alternatív kerettantervek létrehozásának támogatása TISzK-esedés
Aktuális teendők Információs rendszer átalakítása Gazdasági tanácsadás b ő vítése Pályázati segítés S ű r ű bben fórumok Nemzetközi támogatás konferencia ő sszel Szakképzési törvény módosításának kezdeményezése Együttm ű ködés tagozatszinten Ellen ő rzési tanácsadás Szervezettség újrakezdése Nagy intézmények ismételt megkeresése Szorosabb kapcsolat más civil szervezetekkel Kapcsolatfelvétel a kormányhivatalokkal Vezet ő képz ő újraindítása