E – kereskedelem - e? jótékony online árusítás Cseh Henriett
Így indult a kereskedelem… ….gyerekrajzból képeslap lett, hogy együtt segíthessünk. Egy 7 éves cseh kislány, Jitka, 1949-ben elküldte rajzát az UNICEF-nek, hogy köszönetet mondjon a szervezet segítségért, melyet a világháborút követően a falujának nyújtott. Így született meg az első UNICEF üdvözlőlap, s ebből az elmúlt évtizedek egyik legsikeresebb segélyakciója.
Jótékony kereskedelem Minden képeslappal segít egy gyermeken! Egy képeslap árából már beolthatunk 1 gyereket kanyaró ellen vagy 10 gyerek kaphat A vitamin pótlást, amely megakadályozza a hiányos táplálkozás miatti vakságot. Tanulság: az UNICEF programjainak támogatása a fő cél
Eredmények számokban évente csaknem 70 millió darabot adnak el az UNICEF lapjaiból szerte a világon - eddig összesen több mint 4 milliárd UNICEF képeslap talált gazdára Magyarországon mintegy évi 300 ezer üdvözlőlap eladása az UNICEF összbevételének kb. 5 %-a a képeslapok és termékek eladásából származik, Magyarországon 35 - 40 %-a e-kereskedelem aránya az UNICEF összbevételéből 9 %, Magyarországon 3 % Tanulság: jótékonysági potenciál a kereskedelemben
Az UNICEF bevételeinek felhasználása, programok közötti megoszlása
Eladási csatornák DM megkeresés kiskereskedelmi partnerek UNICEF Bolt rendezvények, vásárok Bookline együttműködés saját webshop önkéntesek iskolai programok
Online csatornák 1. Bookline együttműködés online értékesítés új csatornája, lehetősége Bizottságunknak UNICEF termékek népszerűsítése egy látogatott portálon keresztül (UNICEF honlap látogatottság : 50,000 fő) vállalatok mellett szélesebb vásárlói kör elérése kiemelt hely termékeinknek, reklám lehetőségek akcióinknak - ingyenes terjesztés a Bookline részéről, így támogatva az UNICEF munkáját - eredmény: alig 1 év alatt a tavalyi összforgalmunk 1 %-a Tanulság: jótékony online árusítás kereskedelmi partnerrel…
Online csatornák 2. UNICEF webshop növekvő érdeklődés online vásárlás iránt – megújult webshop költséghatékonyabb megoldás DM kiküldés helyett jobban megszólítható a fiatal korosztály – népszerű termékek UNICEF üzenete, példák a bevétel felhasználására - motiváció érdekes történetek a termékek mellé – vásárlás erősítés aktuális programok megjelenítése, támogatási lehetőségek bemutatása – jól kommunikálható eladás és adományozás erősítik egymást Tanulság: … saját webshop-pal is bele lehet vágni
Népszerű termékkategóriák - képeslapok - kreatív gyerekjátékok - kézműves ajándéktárgyak - kézzel festett gyertyák - pólók, hátizsákok - papír, írószer - karácsonyi kiegészítők
A jövő – virtuális kereskedelem
Köszönöm a figyelmet! www.unicef.hu www.unicef.hu/bolt