1 Gazdasági változások a rendszerváltás után 1990-es évek: Első multinacionális cégek megjelenése Új management kultúra Keleti piac helyett nyugati piac.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Miért éri meg családbarátnak lenni?
Advertisements

A.A. Stádium Kft. Péczely György
Hivatalos programoldal: /hirek/666-coaching-fezstival-2013.html.
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
A humán erőforrás jövőbeni kihívásai
Nyerjünk együtt! TAMOP /
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Első a piacon, első a Legjobb Munkahelyek között 2004.
Az együttműködés nem más, mint... Vangen, S. and Huxham, C. (2003) 'Nurturing collaborative relations: building trust in inter-organizational collaboration',
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
1. ELŐADÁS.
1. előadás.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Családi vállalkozás.
III. A logisztika jövője
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Robert S. Kaplan- David P. Norton Stratégiai térképek
Humánerőforrás Kontrolling
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Ellenőrzés, visszacsatolás
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
A Serfőző Rt..
Minőségdíjak.
A Lean és az emberi tényező kapcsolata
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
Tanuló szervezet.
Temelésmenedzsment Production Management VI. előadás Minőségbiztosítás.
HUMÁN KONTROLLING.
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Vinçotte Korszerű termelékenység- fejlesztési rendszerek
Tevékenységeink Teljes körű takarítás Parketta felújítás Tisztítás Festés Mázolás.
Hatékonyságnövelés, avagy: Buktatók és előnyök a társas praxisban 2014 PMK dr. Bába András – Polequi Bt.
Minőségbiztosítási ismeretek
Készítette: Májer Dávid
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
BKIK – VI. Országos Tanácsadói Konferencia LEAN COACHING Bárány Péter, CMC üzletág-vezető Projektverzum Kft Budapest, március 21.
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
E GYEDÜL VAGY HÁLÓZATBAN ? VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. ISBN száma: HR + K ONZORCIUM.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Gazellák Magyarországon A KIS- ÉS KÖZÉPVÁLLALATOK SZEREPE A FOGLALKOZTATÁSBAN Műhelykonferencia.
A marketing jelentősége, fontossága Oktatás, szakirányú képzés Munkahelyi teamek, munkatársak Szakirodalom.
Az informatikai stratégia tervezése BPR üzleti folyamatok újjászervezése Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet.
Operatív menedzsment és versenyképesség
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
A tudás szerepe a járműiparban – bevezető gondolatok
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám-rendszer
MINŐSÉGMENEDZSMENT dr. SZabó Gábor Csaba 2016./
A munkaerőpiac mai kihívásai
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Készítette: Farkasné Veres Edina
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
VÁLTOZÁSMENEDZSMENT „Semmi sincs állandóbb, mint a változás”
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

1 Gazdasági változások a rendszerváltás után 1990-es évek: Első multinacionális cégek megjelenése Új management kultúra Keleti piac helyett nyugati piac Tömegtermelés helyett minőségi termelés

2 Emberi reakciók a változásra Változás támogatásának mértéke Első sokk Remény és ellenállás Végső elkeseredés Beletörődés, elfogadás Integráció + - Formálódás Normalizálódás Teljesítés Idő Gépek állásideje, átállási ideje növekszik Selejt százalékosan nő Vevői panaszok száma jelentősen nő Adminisztrációs költségek nőnek Balesetek száma, súlyossága nő Rejtett minőségi költségek nőnek Nő az alkalmazottak cserélődése Elvesztett vevők, szerződések, tenderek száma nő Új ügyfelek kliensek száma csökken ) ) ) ) ) ) ) ) ) Káosz Rendeződés Gépek állásideje, átállási idejecsökken Selejt százalékosan csökken Vevői panaszok száma jelentősen csökken Adminisztrációs költségek csökkennek Balesetek száma, súlyossága csökken Rejtett minőségi költségek csökkennek Csökken az alkalmazottak cserélődése Elvesztett vevők, szerződések, tenderek száma csökken Új ügyfele,k kliensek száma nő ) ) ) ) ) ) ) ) ) Vihar (Vita)

3 Új management igények Régi –Tudás –Képesség –Hozzáállás Új –Tudás –Képesség –Hozzáállás Teljesítmény = Tudás x Képesség X Hozzáállás

4 Tudás Minőségtudatosság Környezettudatosság Munkavédelmi tudatosság Nyelvtudás Magas informatikai ismeretek

5 Képesség Változási képesség Tanulási képesség Új ötletek elfogadásának képessége Kommunikációs képesség –Prezentáció –Oktatási képesség –Tárgyalástechnika Vezetési képességek Másként gondolkodás képessége Motivációs képességek Konfliktuskezelési képesség

6 Hozzáállás Motiváltság Állandó készenlét Az új, a jobb keresése Törekvés a minél magasabb teljesítmény elérésére

7 Paradigmák váltása ISO 9001 TQM (Total Quality Management) Deployment Balance Business Scorecard Toyota (Ford, Alcoa) Production System

8 A HR szerepének felértékelődése 1990 előtt a HR feladata adminisztratív jellegű volt 1990 után fontossága nőtt, egyre nagyobb szerepet kap a vállalati stratégia megvalósításában –Teljesítmény menedzsment rendszereket működtet –Karriertervezés –Munkaerő megtartó program –Motivációs program –Tehetségbank –Kompetencia alapú munkaerő beosztás –HR scorecard

9

10 Felmérés I.

11 Felmérés II.

12 A jövőkép és a stratégia fontossága