Tervezett szenzomotoros tréning TSMT

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egymásért fordítsuk meg a napot!. Célok •a fogyatékos emberek elfogadottságának növelése érdekében: ▫integrált események szervezése, ▫a fogyatékos emberek.
Advertisements

„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan.
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
(Lóbálgatjuk, hintáztatjuk…) Készítette: Hengerics Henriett
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Szociálpedagógia szak (BA). A képzés célja: • olyan szociálpedagógusok képzése, • akik képesek a gyermek és ifjúsági korosztály • tanulási, szociális.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Mikor beszélünk koraszülésről?
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
Down dada babamasszázs oktató élményei saját babájával Baráthné Nagy Edina 2010 V. Tudományos Továbbképző Konferencia Csecsemőmasszázs Oktatók Számára.
A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája
Önismeret Horváth Renáta.
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A tanulók társas helyzete az iskolában
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Kompetencia alapú oktatás
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
Általános, speciális kompetenciák Negyedik félév.
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
Terézvárosi Nevelési Tanácsadó és Pedagógiai Szakszolgálat
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
Speciális tanulási nehézségek
Mozgásfejlesztés a megkésett és akadályozott beszédfejlődésű gyermekeknél Ayres-féle szenzoros integrációs terápia a logopédiai korai fejlesztésben.
Beilleszkedési zavarok
Bilics Edit Projekt koordinátor május 12. Óvodai Szenzomotoros Integráció
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
Mozgásterápia a mindennapi gyakorlatban
A VISSZAÚT ÉPÍTŐKÖVEI Készítette: Balatoni Ágnes | Utcai Szociális Segítők Egyesülete |
SPECIÁLIS TANULÁSI NEHÉZSÉGEK
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Korai fejlesztés fontossága
Speciális gyermekvédelem
DIAKONIA KERESZTYÉN ALAPÍTVÁNY Koordinációs iroda KOLOZSVÁRI FIÓK MAROS- VÁSÁRHELYI FIÓK SZENT- GYÖRGYI FIÓK SZÁSZ- RÉGENI FIÓK 100 alkalmazott BRASSÓI.
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Pedagógus értékelési rendszer
Út a sikeres tanuláshoz
A latencia kori személyiségalakulás. A fejlődés mintázatainak ismétlődése  Josselson(1980) a latenciában és a serdülő korban megismétlődnek a szeparációs-individualizációs.
Telefon:72/
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Készítette: Csibi-Gungl Adrienn Konzulens : Gáspár János.
Varázsos évek, avagy a gyermekkor rejtelmei Dragán Zsuzsanna 2014.
Az agresszió megelőzése és kezelésének lehetőségei dühterápiával Készítették: Cseh Annamária Czémán Imre Molnár József.
Szociális foglalkoztatás szerepe a rehabilitációban Csicsely Ágnes Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szociális és Gyermekjóléti Szolgáltatások Főosztály.
A szocializáció folyamata
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Tervezett szenzomotoros tréning TSMT Készítette: Paróczai Béláné Készítette: Paróczai Béláné

Szenzoros integráció Az érzékletek teljes körű észlelése, feldolgozása és ennek alapján egy alkalmazkodó válasz a környezet felé. Környezettel interakcióban fejlődik, alapját képezi a későbbi mentális és szociális fejlődésnek. Szenzoros integrációs szemléletű terápia az Ayres és a TSMT is.

Csoportos TSMT jellemzői SZIT továbbfejlesztése Regresszív terápia Ontogenetikus fejlődésmenetre épít Komplex állapotfelméréssel kezdődik Edzéselmélet elveit vallja Határozott cél és követelményrendszer Meleg, határozott nevelői attitűd Csoportépítő szándék Nagy hely és eszközigény

Milyen problémák esetén javasolható? Fokozott mozgáskésztetés, hiperaktivitás Mozgáskoordinációs zavar Figyelemzavar, koncentrációs nehézség Tanulási zavar veszélyeztetettség Tanulási zavar Kommunikációs nehézségek Enyhe mentális problémák Epilepsziás gyermekek számára kontraindikált!

A terápia várható hatása Mozgásfejlődés területén egyensúlyérzék ritmusérzék mozgásos szerialitás eszközhasználat javulása 2. Mentális területen fejlődés tapasztalható. Beszédállapotban a téri és relációs, valamint a testtudattal kapcsolatos fogalmak megszilárdulnak. Szociális területen beilleszkedés a csoportba normarendszer elfogadása együttműködési készség javulása pozitív énkép, önértékelés

Alkalmazott feladattípusok Futások Körfeladatok Sorfeladatok Páros feladatok Frontális mintamásolás Blokkosított gyakorlás Kör és szabályjátékok Ritmikus járófeladatok Elemi mozgások Erő és állóképesség fejlesztése Az életkor és a fejlettségi szint határozza meg az alkalmazott feladattípusokat.

Szervezés Rendszeresség Legalább heti 2x45perc, de ennél több is lehet. Csoportok kiscsoport 2- 5 fő nagycsoport 5-12 fő