Mediációs lehetőségek az iskola világában Önfejlesztő Iskolák Egyesülete XVII. Országos Konferencia Budapest, 2010. november 12-13.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
V. Országos Tanácsadói Konferencia Budapest, BKIK Tanoszt.
Advertisements

A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
„Szakmai gyakorlat a felsőfokú szakképzésben” WORKSHOP A szakmai gyakorlat megszervezése gazdálkodó szervezetnél, gyakorlóhelyek kiválasztása, minősítése.
Komplex Instrukciós Program
Dalton-tervvel a sikeresebb iskoláért.
Pedagógiai problémák-pártfogói programok A pártfogó felügyelet lehetséges válaszai a szakmai problémafelvetésre Budapest, 2009.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
A szaktanácsadás támogató szerepe
Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
Innováció az ifjúsági munkanélküliség kezelésében III. Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Budapest, október 27. Ifjúsági munkanélküliséget kezel ő.
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Készítette: Molnár Fruzsina Eszter szociális munka III. évfolyam
Az EU-s projektek fenntartási tapasztalata a JNSZ TISZK-ben Országos Egyházi TISZK Zárókonferencia Kazincbarcika
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Az óvodai és iskolai konfliktusok és kezelési lehetőségeik
„OKOS TANÁCS NÉLKÜL AZ ERŐ LEROGY …” HORATIUS
A Z OKTATÁS SZOLGÁLATÁBAN A MÉREI FERENC Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet valamint a FOK Fővárosi Oktatástechnológiai Központ Szolgáltató.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Lux Judit CSc Neokorporatív gyakorlat és mediáció Magyarországon(3) december 5.
Lux Judit CSc Neokorporatív gyakorlat és mediáció Magyarországon(4) december 12.
Konfliktuskezelés - mediációval
Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Személyközpontú diáktámogatás a Dobbantó programban Győrik Edit Kongresszus után – a változások folyamatában Budapest, május
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: TÉNYEK ÉS TERVEK A legfontosabb teendőink 2010-ben Munkakultúra - Szakképzési Modellek Konferencia Hajdúszoboszló, Február.
Resztoratív módszerek az iskolában
Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Intézményi akkreditációs lajstromszám: AL – 1868 Intézményi nyilvántartási.
Forrás: X. Konszenzus füzet Fontos  a megelőzés  a hatékony prevenció érdekében szükséges az összehangolt együttműködés az országos és helyi.
Geskó Sándor A KÖZÖSSÉGI MEDIÁCIÓ GYAKORLATA
A Mediáció.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
Családi csoport konferencia. a kliens egy ösztönző és őt bevonó hozzáállásból profitál a legtöbbet minden ember felelős a cselekedeteiért, és tiszteletben.
Virtuális mediáció? – Hagyományos és új mediációs módszerek
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
Határtalanul II. MédiaMánia határon innen és túl BGA-12-HA /13 Varró István Szakiskola, Szakközépiskola, Általános Iskola és Kollégium Karcag.
Gazdasági Mediáció Konferencia április 28. vitából egyezség Varga Tamás, gazdasági mediátor Gazdasági Mediáció Konferencia Április 28. Varga.
Resztoratív megközelítés a konfliktuskezelésben
Felelősen, egészségesen, biztonságosan
KONSZENZUS BUDAPEST KONSZENZUS BUDAPEST „ BÉKE AZ AKÁCFÁK ALATT” Mediáció a közösségi és távoltartási konfliktusok kezelésében EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNER: NÓGRÁD.
Outplacement, azaz „gondoskodó elbocsátás”
MEDIÁTOROK GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSE
Interkulturális mediáció bemutatása - ROMED2-ROMACT Interkulturális mediáció megvalósulása elméletben és gyakorlatban Jászfényszarun ROMED2-ROMACT programon.
A MARCALI JÁRÁSI FELZÁRKÓZÁSI KEREKASZTAL ÜLÉSEINEK MUNKARENDJE.
SZERVEZETI MEDIÁCIÓ Mediációs Műhelytalálkozó Zajkás Gergely DHL Supply Chain.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet térségi tevékenysége Budapest, november 30. Hálózatépítés - kapacitásbővítés – OFI-Pontok /távmunka/
BKIK – VI. Országos Tanácsadói Konferencia LEAN COACHING Bárány Péter, CMC üzletág-vezető Projektverzum Kft Budapest, március 21.
Projektvezetői megbeszélés Önfejlesztő terület február 11.
Konfliktuskezelő eljárások és módszerek a Pártfogó Felügyelői Szolgálat tevékenységében Biró Balázs pártfogó felügyelő, mentor közvetítő.
Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Felnőttképzési Intézmény E – /2014 A „rossz osztály” Iskolai mediációs eset bemutatása 2015 október.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
Munkaerőpiaci-szolgáltatásokat végző szervezetek lehetőségei
A mediáció szerepe a büntető igazságszolgáltatásban
Tervezési folyamat.
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
Országos tanácsadási konferencia
Önfejlesztés és horizontális tanulás
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

Mediációs lehetőségek az iskola világában Önfejlesztő Iskolák Egyesülete XVII. Országos Konferencia Budapest, 2010. november 12-13.

Tartalom I. Konfliktusok II. Mediáció III. Iskolákban 1. Bevezetés 2. Eszkaláció, szintek 3. Kimenet II. Mediáció 1. Határok 2. Fázisok 3. Jellemzők III. Iskolákban 1. Áttekintés 2. Sárga Angyal 3. Karbantartás 4. Fejlesztés ÖIE XVII. Országos Konferencia | 2010. november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor 2

„Ha két ember mindig mindenben egyetért, az egyikük felesleges.” I.1. Bevezetés „Ha két ember mindig mindenben egyetért, az egyikük felesleges.” W. Churchill Az együttműködés megerőltető, a konfliktusban való elmélyedés automatikus. ÖIE XVII. Országos Konferencia | 2010. november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor 3

I.2. Konfliktusok eszkalációja © MIRA ÖIE XVII. Országos Konferencia | 2010. november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor 4

I.2. A konfliktusok szintjei érdek pozíció, követelés érzelmek érdekek, igények kapcsolatok, különböző jellemvonások ÖIE XVII. Országos Konferencia | 2010. november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor 5

I.3. Konfliktusok lehetséges kimenetei ÖIE XVII. Országos Konferencia | 2010. november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor 6

I.3. Konfliktusok lehetséges kimenetei delegálás, a hierarchia beavatkozik konszenzus alávetés kompromisszum menekülés a hierarchiára bízzuk megsemmisítés ÖIE XVII. Országos Konferencia | 2010. november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor 7

II.1. A mediáció határai Elválasztó határok bíróság mediáció terápia ÖIE XVII. Országos Konferencia | 2010. november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor 8

szervezet-fejlesztés II.1. A mediáció határai Összekötő határok szervezet-fejlesztés coaching mediáció terápia ÖIE XVII. Országos Konferencia | 2010. november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor 9

II.2. A mediáció fázisai bevezetés, mediációs szerződés témák és információk összegyűjtése érdekek tisztázása (pozíció  érdek) kreatív ötletkeresés a megoldási lehetőségek értékelése és kiválasztása mediációs megállapodás és annak végrehajtása ÖIE XVII. Országos Konferencia | 2010. november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor 10

II.2. A mediáció jellemzői Szociális síkon dolgozik. Akkor alkalmas segítség, ha a probléma gyökere a kapcsolatban, az együttműködésben van. Kreatív, gyors, hatékony. A felek szabadon, önálló felelősséggel alkotják meg jövőbeli együttműködésük szabályait. Új jogrend jön létre, amely csak rájuk érvényes. Semleges. A mediátor semleges közvetítő. Nem képviselője, nem tanácsadója egyik félnek sem. Bizalmas. A mediáció során elhangzottakat minden résztvevő köteles titokban tartani. A mediátort a felek írásos hozzájárulása nélkül bíróság sem kötelezheti arra, hogy beszéljen az elhangzottakról. Nem bíróság. Nincs ítélet, nincs minősítés vagy értékelés. A konfliktus kezelése a kapcsolat, az együttműködés jövőjére koncentrál. Az ügy és a döntés végig a felek kezében van, nem máséban (ügyvéd, bíró). Eredménye nyitott. A konfliktus megoldásának csírája benne van a felekben. A mediáció az a folyamat, amelyet végigjárva a felek saját maguk jutnak el problémájuk megoldásához. ÖIE XVII. Országos Konferencia | 2010. november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor 11

III.1. Mediáció az iskolákban – Áttekintés Szereplők, lehetséges konfliktusok az iskolákban Minden iskola végiggondolhatja, melyik konfliktustípus nála a leggyakoribb, melyik a legsúlyosabb, legégetőbb, melyik hátráltatja leginkább a pedagógiai munkát, a szervezetet stb. horderő gyakoriság Pedagógusnak Tanulónak Szülőnek Munkatársnak pedagógussal tanulóval szülővel munkatárssal PÉLDA ÖIE XVII. Országos Konferencia | 2010. november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor 12

III.1. Mediáció az iskolákban – Áttekintés Mediációs lehetőségek az iskola világában három szinten: „Sárga Angyal” Karbantartás Fejlesztés ÖIE XVII. Országos Konferencia | 2010. november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor 13

III.2. Sárga Angyal mediáció mint ambuláns segítség konfliktuskezelés mint tűzoltás kitekintés: szervezetfejlesztés ÖIE XVII. Országos Konferencia | 2010. november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor 14

III.3. Karbantartás Nyitott szoba program: mint az üzemorvos alapozás (elmélet, gyakorlatok) (4 × 2 óra) indul maga a Nyitott szoba ÖIE XVII. Országos Konferencia | 2010. november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor 15

III.4. Fejlesztés tanácsadás konfliktusismereti tréning mediátorképzés osztályfőnöki óra diák békebíró-program (peer mediation) előfeltétel: a tanári kollégium tudjon róla és támogassa ÖIE XVII. Országos Konferencia | 2010. november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor 16

Kapcsolat Napvitézek Kft. 1075 Budapest, Károly krt. 3/a. www.napvitezek.hu (70) 778 6930 Nagy Tibor nagy.tibornak@invitel.hu (28) 415 981 (20) 9533 128 Dr. Tiber Péter tiber@invitel.hu (30) 949 1664 ÖIE XVII. Országos Konferencia | 2010. november 13. | Mediációs lehetőségek az iskola világában | Nagy Tibor 17