Turisztikai fejlesztések példája a Mura és a Kerka mentéről

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Kóstoljon bele” a Vidék Ízébe!
Advertisements

Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Kht (Magyarország) Munkaügyi,Család és Szociális Minisztérium (Szlovén Köztársaság) Magyarország –Szlovénia.
Pannon Helyi Termék Klaszter. A Pannon Helyi Termék Klasztert október 3-án hozta létre 13, a Nyugat-Dunántúli Régióban működő szervezet, közel egy.
Önkormányzatok idegenforgalmi feladatai Tegyünk együtt Fejér megye idegenforgalmáért Garán Éva.
A fesztiválok turisztikai jelentősége Magyar Fesztivál Szövetség Évadzáró Konferenciája november Százhalombatta.
Idegenforgalmi fejlesztési lehetőségek Pozsony környékén
HELYI ÉRTÉKET! A Vidékfejlesztési Terv Intézkedéseinek bemutatása.
A helyi termék szerepe és lehet ő sége Zala megyében Kovács Tünde, projektszakért ő Kerka völgy aranya, a méz - a helyi termékekért Zalamerenye, 2010.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
A Helyi LEADER Akciócsoportok szerepe a vidék turizmusában
Zalai Borút Egyesület. Borutak Magyarországon •Villány-Siklós borút Egyesület (1994) •Balatoni Borutak szövetsége (2003) •Magyar Borutak szövetsége (2003)
Előadó: Mihály Mariann TDM menedzser TDM szervezetünk működéséről, eddigi munkájáról.
Tájékoztató a települési túraútvonalak létrehozásával kapcsolatos tapasztalatokról Márta Attila.
Tisza-tó, mint kerékpáros régió
SZIE Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Magyarország-Szlovénia Határon Átívelő Vegyes Bizottsági ülés
Vargáné Gálicz Ivett PhD hallgató Szent István Egyetem
Gyalogtúra útvonalak hálózata a Marosháton Azonosító: DAOP-2.1.1/E Kedvezményezett: Marosháti Kistérség Turizmusáért Egyesület.
Bemutatkozik a Nagykapos és Vidéke Társulás
Helyi Vidékfejlesztési Stratégia Felülvizsgálata 2011.
Ajkai Kistérség turisztikai helyzete
Zalai Borút Egyesület N ő a Tudás N ő a Piac Borászok piaci esélynövelése a határmentén.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Az INTERREG közösségi kezdeményezés 2/C modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Találkozások és mélyebb együttműködés a magyar-szlovén határtérségben A Reg-Net projekt bemutatása Készítette: Polgár Tibor és Győrffy Gábor.
Rekreáció és turizmus a Duna mentén
Pannon Helyi Termék Klaszter Megalakulás: október, közel egy éves előkészítő munka után Fő cél: a régióban fellelhető és előállítható mezőgazdasági.
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Zalai Borút Egyesület. Borutak Magyarországon Villány-Siklós borút Egyesület (1994) Balatoni Borutak szövetsége (2003) Magyar Borutak szövetsége (2003)
A Fertő mente turizmusa Kundi Viktória PhD hallgató április 27.
„Közös megjelenés egyéni arculat!” A Gödöllői Turisztikai Régió Programfejlesztési Terve
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Turizmusfejlesztési prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Az ÉARFT és ÉARFÜ élő regionális kapcsolatai. 2 Nemzetközi projektek célja A régiós szervezetek gazdasági kapcsolatainak erősítése A régió lobbi-erejének.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Orfűi desztináció (Sikonda, Magyarhertelend, Zöld völgy) Előadó: Horváth Viktória TDM menedzser, OrfűPécs,
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Környezetgazdálkodási alternatívák és kooperációs lehetőségek a Vajdaság és a Dél- Alföld határmenti területein Kovács András Donát PhD Geográfus, szociológus.
Balaton régió turizmusában
Tiszainform Idegenforgalmi Szolgálat
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
9 tézis a jövő településfejlesztéséhez Kistérségek fejlettségi rangsora.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Falusi és agroturizmus jelene – jövője
vidékfejlesztési szakmai igazgató Bükk-Térségi LEADER Egyesület
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szerepe a vidékfejlesztésben
A magyar-szerb Szomszédsági (interreg) program első kiírásának tapasztalatai egy megvalósult projekt tükrében Ricz András Regionális Tudományi Társaság,
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
Az új pályázati ciklus turizmust érintő támogatási lehetőségei
Lóska János elnök Magyar Lovas Turisztikai Közhasznú Szövetség
A Pécsi kistérség A térség lehetőségei az új fejlesztési időszakban február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
Pannon Helyi Termék Klaszter Megalakulás: október, közel egy éves előkészítő munka után Fő cél: a régióban fellelhető és előállítható mezőgazdasági.
A Tourism4C project bemutatása Nagy András Ügyvezető igazgató ZMVA Kick-off találkozó Zalaegerszeg, május
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
VI. Siklósi Idegenforgalmi Konferencia június 2. Sarkadi Eszter titkár, TDM munkaszervezet vezető Harkányi Turisztikai Egyesület.
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
Turizmus a megyei területfejlesztési stratégiában és Vas megye turisztikai jellegű projektjeinek bemutatása.
1. 2 SZOMBATHELY SZEREPE AZ EURÓPAI SZENT MÁRTON KULTURÁLIS ÚTVONAL LÉTREHOZÁSÁBAN Grünwald Stefánia Szombathely MJV Stratégiai és Idegenforgalmi csoportvezető.
Turisztikai klaszter Háromszéken (Székelyföldön) Szabó Tibor, elnök Háromszéki Panziók Egyesülete Sepsiszentgyörgy, december 10.
HVS felülvizsgálat 6/2011. (II. 04.) IH közlemény.
Gerje-Körút „A közös program”
Turizmusfejlesztési és együttműködési tapasztalatok a Debrecen és Hortobágy helyi TDM szervezet elmúlt 4 és fél éve kapcsán Halasi Csaba egyesületi elnök.
A határtérség.
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Kerékpáros fejlesztések Zala megyében
Előadás másolata:

Turisztikai fejlesztések példája a Mura és a Kerka mentéről Kovács Tünde projektszakértő 2010. május 26. „Csalogató vidék” – A vidéki térségek, kistelepülések idegenforgalmi fejlesztésének lehetőségei konferencia, Zalakomár

Fejlesztési terület Piacra bevezetendő desztináció meghatározása. Neve, területe, jellegzetessége, amivel kitűnik a többi közül ... Muránia? Kerka mente, Kerka völgy? Kerka-Mura mente? Őrség-Göcsej-Hetés A turista térképen is két részletben találhatjuk meg a területet. A legnehezebb meghatározni azt a terület egységet, amely a települések és a szolgáltatók partnerségével egységesen kezelhető és idegenforgalmi szempontból eladható.

a Kerka és Mura mentéről Példák és tanulságaik a Kerka és Mura mentéről

1. Jó kiindulási alap a turisztikai termékfejlesztéshez. Kezdetek … 2005 -2006 - Ausztria-Magyarország Phare CBC program – „Hagyományok háza a haranglábak földjén” határmentiségből adódó előny kihasználása látogató központ kialakítása (hiánypótló), információs pont helyi termékek boltja, oktató központ 1. Jó kiindulási alap a turisztikai termékfejlesztéshez.

Muránia – Egy csepp Európa Szlovénia-Magyarország-Horvátország Interreg IIIA program 2006 - Mura és közelében fekvő 4 határmenti kisváros (Bad Radkersburg, Lendva, Lenti, Muraszerdahely) együttműködése, közös turisztikai övezet (MIÖ)létrehozása. határmentiségből adódó előnyök kihasználása MIÖ közös fejlesztési stratégiája, egységes, arculat, weboldal Innovatív turisztikai termék – „Lét Harmóniája” Más termékek: témautak, információs pannók, kiadványok, képzés (somelier, falusi turizmus, kulturális turizmus, helyi idegenvezetők) 2. A fejlesztés irányának meghatározása, alapfelmérés készítése a fejlesztéshez, marketing alapjai.

Muránia Multikultúra – 2006-2007 Szlovénia-Magyarország-Horvátország Interreg IIIA program kulturális örökség megújításának ösztönzése, a határmenti multikulturális térség szellemi, kulturális értékeinek népszerűsítése gasztronómiához, és a hagyományokhoz kapcsolódó turisztikai termékek kifejlesztése – tanulmány – tábor – rendezvények - kiadványok (legendák, gasztronómia, MURÁNIA Nemzetközi Vadétel-, és Hetési Fumufesztivál -határon átnyúló rendezvény, Vinotéka) aktív turizmus: vadász- és horgászturizmus Információs Központ Lentiben Promóciós Központ Lendván 3. MURÁNIA elveire alapozva a fejlesztés folytatása a kulturális területen.

MURÁNIA tapasztalatai 2007 óta is sok keresik a térséget, a fejlesztést jó példának tekintve Innovatív ötletekkel, de a helyi adottságokra alapozva van esélye egy térségnek megjelenni a piacon. Érdekeltté kell tenni a szereplőket és elfogadottá kell tenni a térség fejlesztését a siker érdekében. Évek, aktív marketing tevékenység szükséges az eredményhez.

Kerka-völgy kincsei program Szlovénia-Magyarország-Horvátország Interreg IIIA program Kerka völgy tájértékeinek kataszterezése – komplex felmérés Komplex botanikai és zoológiai felmérés – értékleltár, bemutatási lehetőségek Ezerarcú Kerka-völgy megismertetése túrák minden évszakban tanösvények kialakítása és útvonalkalauzok poszter sorozat ökoturisztikai térkép „Kerka-völgy kincsei” könyv www.kerkavolgy.hu 4. Ökoturizmus fejlesztésének megalapozása, amely alapoz az épített értékekre.

ZaLanka – Hullámzó dombok ölelése Ausztria-Magyarország Interreg IIIA program Zalai Lankákon Tematikus Túraútvonal létrehozása, aktív turizmus fejlesztése az „Alpannonia” mintájára A Zalalövő-Letenye között húzódó kb. 60 km-es szakaszon gyalogos, kerékpáros és más témautak kialakítási lehetőségének vizsgálatával, olyan új turisztikai termék létrehozása, amely kiegészíti a térség idegenforgalmi kínálatát. Tematikus útvonal megtervezése, komplex megvalósíthatósági tanulmány készítése. www.zalanka.hu 5. Kiegészítő turisztikai elemek fejlesztése a már megvalósult elemekre építve, amely a kínálati elemeket köti össze.

„Kerka-völgy aranya, a méz – a helyi termékekért Ausztria-Magyarország Interreg IIIA program Kerka völgyben megtalálható egyedi, tájjellegű termékek feltérképezése helyi termékek marketing lehetőségeinek kidolgozása – marketing stratégia a vidék helyi specialitásaihoz kapcsolódó kulturális- és agrárturisztikai kínálat bővítése az érdekelt helyi termelők, kézművesek és a falusi turizmussal foglalkozó családok közötti eddigi kapcsolatok erősítése www.helyitermek.hu oldal 6. Helyi termékek bekapcsolása a kínálatba.

Barangolás a Kerka mentén Nyugat-dunántúli Operatív Program Eddigi fejlesztésekre alapozott projekt. turisztikai szolgáltatások térségi alapon összehangolt, programszerű fejlesztése 15 partner összefogásával 150 km új+régi gyalogos túraútvonal termékcsomaggá formálása meglévő és új élményelemek összekötése hiányzó infrastruktúra kiépítése – 10 pihenőhely, esőbeállókkal, kiszolgáló helyiségek, szalonnasütők 3 új nordic walking pálya, 2 fürdőtó környezetének megújítása, 1 kilátó építése, 2 erdei tornapálya marketing tevékenység (kisvasút táblák, tematikus kiadványok, leírások, Göcsej-Hetés kerékpárútszakasz kitáblázása) Túravezető képzés

Összegzés I . - Adottságok határmenti, sokáig elzárt terület – természeti és építészeti értékek fennmaradása (tájházak, egy-két kastély, vár, haranglábak), néphagyományok, ipartörténeti emlékek („Olajos körút”, kisvasút, bunkerek, himbák) jól megközelíthető térség, 2 hármas határ közelsége Őrség-Göcsej-Hetés találkozása, sokszínűség kijelölt túraútvonalak, aktív (horgászat, vadászat, kerékpározás, gyógyfürdők, lovaglás) turizmus lehetőségei aktív közösségek, néhány vonzó rendezvény (egy-két nemzetközi, pár regionális)

Összegzés II. – Ahol tartunk … Több, részben egymásra épülő fejlesztés. Szinte teljes körű információk a turizmus valamennyi területéről. Infrastrukturális és egyéb elemek rendelkezésre állása. Elindult az együttműködés az érdekelt szervezetek között. Marketingeszközök – honlapok, kiadvány struktúrák, térség információs tábla rendszere (nem egységes).

Összegzés III. – Ami egy kiváló desztinációhoz még szükséges … A kínálat térségi szintű értékesítését koordináló szervezet – TDM (1. fordulón túljutott a pályázat, de …) A térség idegenforgalma iránt elkötelezettek … szakemberek, mindenki. Az érdekelt szervezetek együttműködése, ajánlási rendszer gyakorlati megvalósítása. A néha különálló fejlesztések, tervek összekapcsolása egymás erősítéséért. Egységes marketing akciók, meglévő marketing elemek, honlapok összekötése. Iker programhoz kapcsolódás …- "Vizek hátán, dombok ölén, bunkerek mélyén" - innovatív aktív turisztikai fejlesztések Zala Zöld Szívében

Összegzés IV. – Elinduláshoz … Térség meghatározása. Értékleltár, lehetőségek, adottságok felmérése, helyi kezdeményezések beépítése – www.delzala.hu. Egyeztető megbeszélések minden érdekelttel. Fejlesztés ütemezésének meghatározása, forráslehetőségek felkutatása. Igények és követelmények összehangolása egyéni, települési és desztináció szintjén. Partnerek folyamatos együttműködése és részvétele a megvalósításban, pályázat elkészítésében.