A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Lengvárszky Attila oktatási igazgató ETR konferencia Pécsi Tudományegyetem Oktatási Igazgatóság „Csupán egyetlen siker létezik, hogy képesek vagyunk.
Advertisements

EREDMÉNYEK ÉS TERVEK A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEMEN AZ OKTATÁSIGAZGATÁS TERÜLETÉN Lengvárszky Attila oktatási igazgató Pécsi Tudományegyetem.
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
Debrecen - iskolaváros
Science Center of DEBRECEN
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
LUDUS … latinul “ játék ”. | Mik azok a komoly játékok? A komoly játékok elektronikus alkalmazások, amelyek.
A REGIONÁLIS INNOVÁCIÓ IRÁNYÍTÁSI RENDSZERÉNEK HÁLÓZATI MEGKÖZELÍTÉSE korreferátum ME RFK ülés Kecskeméti Főiskola, Gépipari és Automatizálási Műszaki.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
MUNKAERŐ-PIACI PARTNERSÉG
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Gazdaságinformatikai és kapcsolódó fejlesztések
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Karrier- és alumni szolgáltatások továbbfejlesztése a Debreceni Egyetemen Alprojekt-vezető: Pilishegyi Péter DE hallgatói.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
Tudástranszfer egyetemi városokban
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
SZINTEK ÉS SZEMPONTOK AZ EURÓPAI FELSŐOKTATÁSI TÉRSÉGBEN Előadás a Felsőoktatási Kutatóintézet és az Oktatásügyi Közvetítői Szolgálat „Felsőoktatási konfliktusok”
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Kovács Zsolt 1 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Karrier és Öregdiák Iroda.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet A LEADER PROGRAM MINT HELYI PARTNERSÉG KÉRDÉSEI MAGYARORSZÁGON.
A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly.
Alberti Rita Apró Zoltán Balogh Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
Sapientia-EMTE informatikai rendszerének kialakítása és fejlesztése Dr. Dávid László Dr. Györfi Jenő Budapest, November 11.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
összefüggései, új kihívásai
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
Miskolci Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar. Az Állam- és Jogtudományi Kar.
A VIR ÉS DPR RENDSZEREK SZEREPE AZ ÁGAZATI IRÁNYÍTÁSBAN DR. NÁDAI LÁSZLÓ főosztályvezető Tudománypolitikai Főosztály.
MPT 2014/2015. ……………………….. Szervezeti egységek, beszámolók, tervek MPT Vezetői Kollégium Budapest, január Fábry.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
Gyakorlatorientált emberi erőforrás tanácsadó MA képzés – a szakmai gyakorlat szerepe az NYME-AK képzésében VI. Országos Tanácsadói Konferencia BKIK székház.
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
KÉPZÉS SZERVEZÉS Folyamatszabályozottság Igényfeltárás, igényteremtés (innovációk) Programkidolgozás Akkreditáció Képzési marketing Képzésszervezés Képzési.
Budapesti Corvinus Egyetem Prezentáció cím egy vagy két sor, balrazárva TÁMOP B.2-13/ Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
A Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem Szervezeti Felépítése
Pályaválasztási Kiállítások 2008
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Új lendülettel az európai kutatóegyetemek élvonalába
Fejér Megyei Szent György Egyetemi Oktató Kórház
Előadás másolata:

A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában Dr.Szabó István igazgató Szent István Egyetem Felnőttképzési Központ

Felnőttképzés – egyetemi környezetben Általános társadalmi igény: elvárás és kötelezettség a tudástranszfer biztosítása Tradicionális terület: pl. mérnök-, pedagógus-, vezető-továbbképzés rendszere, nyári egyetemek stb. Reneszánsz: nemzetközi trendek; munkaerő-piaci elvárások; jelentős politikai szándék és támogatás; átalakuló felsőoktatás

Miért pont egy egyetemen? Tudományos háttér, szakmai elismertség; Jó „brand name”; Komoly intézményi háttér, széleskörű kurzus kínálat; Hálózati beágyazottság (hazai, nemzetközi) Gazdasági lehetőség; Demográfiai nyomás; Szabad kapacitások Humánerőforrás Laboratórium, oktatási tér Társadalmi kapcsolatok (régió, végzettek stb.)

Hangsúlyeltolódás - oka

Egyetem-régió Létező együttműködési forma (Learning Region) Nem a hivatalos régió-funkciókhoz köthető Egyetemek, önkormányzatok, KKV szervezetek, egyéb oktatási intézmények, munkaügyi szervezetek

SZIE Felnőttképzési Központ Megújult forma, integrált funkciók Központi szervezeti egység Három szakmai terület egységes megjelenítése: Felnőttképzési Hivatal Módszertani fejlesztési bázis Marketing

Működési modell Hivatali/intézményi funkciók Módszertani fejlesztések, szolgáltatások Oktatásszervezés, hallgatói támogatás Önálló kurzuskínálat kialakítása „Validációs” tevékenység; Hálózatépítés A klasszikus felnőttképzési paradigma szélesítése

Működési modell Szent István Egyetem Felnőtt hallgató Oktatók, kutatók Kar, Intézet SZIE FKK Felnőtt hallgató Oktatók, kutatók Felnőtt hallgató Oktatók, kutatók Felnőtt hallgató Felnőttképző szervezet Felnőtt hallgató Oktatók, kutatók Felnőtt hallgató Vállalat, szervezet

Miért működjünk együtt? Ha Ön (tovább-, ismét-) tanulni vágyó felnőtt? Ha Ön egy felnőttképzésben tevékenykedő szervezet vezetője, munkatársa? Ha Ön egy felnőttképzési szolgáltatások iránt érdeklődő szervezet vezetője, munkatársa ?

Partnerség

Felnőttképzési Központ Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Címünk: Szent István Egyetem Felnőttképzési Központ Elérhetőségünk: info@fkk.szie.hu Szabo.istvan@fkk.szie.hu www.felnottkepzes.szie.hu