IKT kompetenciák és az esélyegyenlőség Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Advertisements

IKT ESZKÖZÖK A VAJDASÁG ISKOLÁIBAN
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
NJSZT Közgyűlés május 13. NJSZT KÖZGYŰLÉS május 13.
Informatikai Szaknyelvi Vizsga
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Informatika tanítása ea.
„Intelligens iskola megvalósulása a Kaposvári Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban” author A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
2.-3. Beszámoló, folyamatos és tervezett feladatok január 24. Közgyűlés Feladatok Képzésszervezés Pályázatok IT-mentor munka Kapcsolatépítés.
A NAT jövője az informatikán innen és túl Reményi Zoltán.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Zsolt Námesztovszki, Hungarian Language Teacher Training Faculty, Subotica, University of Novi Sad, Subotica, Strosmayer 11., Márta Takács Budapest.
Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka Cybermobbing a kisdiákok körében „Nemzetközi Módszertani Konferencia a.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Felnőttoktatási tájékoztatója
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Informatika tanítása ea.
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
Innovatív felsőoktatási módszerek
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Határon Átnyúló Ipari Park MEGVALÓSÍTHATÓSÁGI TANULMÁNY Prekogranični Industrijski Park STUDIJA IZVODLJIVOSTI Berczeli Péter, BERÉP consult Kft.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
MEDKULTURNA KOMUNIKACIJA V PANONSKI KOTLINI KULTÚRÁK KÖZÖTTI KOMMUNIKÁCIÓ A KÁRPÁT- MEDENCÉBEN.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 1
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
mednarodni projekt – nemzetközi projekt
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

IKT kompetenciák és az esélyegyenlőség Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar (SRB) IKT kompetencije i jednakost šansi

Szabadka - Subotica A XXI. század kihívásai Izazovi XXI. veka Tudományos és technikai fejlődés Információs társadalom Nemzetközi gazdaság Különbségek elmélyülése Naučni i tehnički napredak Informaciono društvo Međunarodna privreda Produbljenje razlika

Szabadka - Subotica Az oktatás informatikai stratégiája Informatička strategija obrazovanja Kulcskompetenciák fejlesztése IKT eszközökkel segített tanulás, tanítás LLL – life long learning – élethosszig tartó tanulás Kutatások az új tanulási környezetekkel kapcsolatban Esélyegyenlőség az IKT eszközökkel Razvijanje ključnih kompetencija Učenje i nastava podržano sa IKT alatima Učenje tokom celog života Pronalaženje novih okolina učenja Jednakost šansi sa IKT sredstvima

Szabadka - Subotica Magyarország Nemzeti Alaptanterve (2007) Nacionalni nastavni plan Mađarske Kulcskompetenciák –Anyanyelvi komm. –Idegen nyelvi komm. –Matematikai és term tud. kompetenciák –Digitális kompetenciák –Önálló tanulás –Állampolgári komp. –Vállalkozói komp. –Kulturális komp. Ključne kompetencije -Komunikacija na maternjem jeziku -Komunikacija na stranom jeziku -Kompetencije matematike i prirodnih nauka -Digitalne kompetencije -Samostalno učenje -Preduzetnička kompetencija -Kulturna kompetencija

Szabadka - Subotica Digitális kompetenciák Digitalne kompetencije Lehetőség –Új pedagógiai módszerek –Aktív tanulás Témakörök –Informatikai eszközök –Alkalmazói ismeretek –Infokommunikáció –Információs társadalom –Könyvtári informatika Mogućnosti –Nove pedagoške metode –Aktivno učenje Teme –Informatički alati –Primena znanja –Infokomunikacija –Informaciono društvo –Informatika u biblioteci

Szabadka - Subotica Az informatika helye a szerbiai oktatási rendszerben Mesto informatike u obrazovnom sistemu u Srbiji Alsó osztályokban választható: Játéktól a számítógépig Felső osztályokban informatika + műszaki Középiskola: nem ECDL alapú Felsőoktatás: a karok autonóm joga U nižim razredima: Od igračke do računara U višim razredima: informatika + tehničko vaspitanje Srednje škole: nisu zasnovane na ECDL Visoko obrazovanje: autonomno pravo

Szabadka - Subotica Közös IKT kompetencia felmérés Zajedničko istraživanje IKT kompetencije Cél: –Kutatási módszer kidolgozása –Összehasonlítás –Esélyegyenlőség biztosítása Témakörei –Előzetes tanulmányok –Tárgyi feltételek –Kompetencia mérés Cilj: –Izrada metode istraživanja –Upoređivanje –Mogućnosti jednakosti u šansi Teme –Inicijalne studije –Materijalni uslovi –Merenje kompetencije

Szabadka - Subotica Felmérés adatai Podaci o istraživanju Nappali I. éves tanító jelöltek 2008 szept. – okt. AVKF - 56 fő MTTK – 39 fő Redovni studenti I godine – smer: učitelji septembar i oktobar Apor János katolička viša škola: 56 Učiteljski fakultet na mađ. nast. jeziku: 39

Szabadka - Subotica Előzetes informatikai tanulmányok Predhodno informatičko obrazovanje AVKFMTTK Átlagos informatika óraszám középiskolában (óra/hét) Broj časova u srednjoj školi (čas/nedelja) 0,702,07 Informatika érettségi Matura iz predmeta informatike 12,5%3,57% ECDL vizsga ECDL ispit 7,14%0,00%

Szabadka - Subotica Technikai feltételek – Számítógép megléte Tehnički uslovi – Posedovanje računara

Szabadka - Subotica Technikai feltételek – Internet kapcsolat Tehnički uslovi – Posedovanje Internet konekcije

Szabadka - Subotica IKT kompetenciák – internetes tevékenységek IKT kompetencije – aktivnosti vezane za Internet AVKFMTTK Elektronikus ügyintézés (bank, vásárlás) Elektronski transfer novca i kupovina 46%13% Zenék, filmek letöltése Preuzimanje muzike i filmova 50%79% Honlap készítés Izrada web stranica 12%

Szabadka - Subotica IKT kompetenciák – eszköz és programhasználat IKT kompetencije – korišćenje alata i softvera AVKFMTTK Digitális fényképezőgép Digitalni fotoaparat 84% Grafikai programok Grafički softveri 46%82% Digitális tábla Elektronska tabla 14%

Szabadka - Subotica IKT kompetenciák és az esélyegyenlőség Jednakost šansi i IKT kompetencije IKT kompetenciják helye és szerepe a két oktatási rendszerben Átjárhatóság a két rendszer között Mesto i uloga IKT kompetencija u dva obrazovna sistema Prelaznost između dva sistema

Szabadka - Subotica A felmérés továbbfejlesztése Evaluacija istraživanja A kimenő kompetenciák lemérése 4 év múlva (hatékonyság) Új tanítóképző karok bevonása Merenje izlaznih kompetencija posle 4 godine (efikasnost) Saradnja sa ostalim učiteljskim fakultetima

Szabadka - Subotica Következtetés Zaključak Számos hasonlóság, de sok különbség a két ország között Új pedagógia módszerek IKT eszközökre építenek Hasznos az országokon átnyúló együtt működés Brojne sličnosti, ali i puno razlika između dve države Nove pedagoške metode se grade na IKT alatima Korisna je međunarodna saradnja

Köszönjük a figyelmet! Hvala na pažnji! Jelli János Námesztovszi Zsolt