vizuális kommunikáció

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Neveléselmélet, nevelésfilozófia
Advertisements

Történeti episztemológia
A kulcskompetenciák.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Nyílt napok látogatottsága
Művészetterápia képzés, Pécs 2006/2007. őszi félév
Vizuális nevelés tantárgypedagógia Sándor Zsuzsa 11. A tanítás (fizikai) feltételei.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A képzőművészet-terápia
„Let’s speak!” angol nyelvi diákkör Jónás Lászlóné.
A TÁRSADALMI ALAPFUNKCIÓK TÉRBELI RENDSZERE Wood, G.: Stone City, Iowa, 1930, Joslyn Art Museum, Art Institute of Omaha Collect.
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
Vizuális kommunikáció bevezetés
Gondolatok a művészet rendszeréről
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
A MŰVÉSZET: „A SZEMÉLYISÉG KÉPE” Dr.Pető Zoltán, Szeged
A TUDÁS TÁRSADALMA A TUDÁSTŐKE TÉRNYERÉSE PARADIGMAVÁLTÁS: –A nemzetgazdaságok szerkezeti átalakulása: az ipar és a mezőgazdaság részarányának csökkenése,
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
A tanítás és tanulás konstruktivista felfogásáról
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TANÍTÁS - TERVEZÉS Műhelyfoglalkozás földrajztanárok részére
Bevezetés a pszichológiába
A konstruktív szociális munka Összeállította: Ágoston Magdolna Nigel Parton: Constructive Social Work towards a new practice,
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
Általános művészetpszichológia 1. I. rész Illés Anikó ELTE TáTK, Társadalmi Kapcsolatok Intézete, Szociálpszichológia Tanszék Művészetterápia.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
műelemzés ELJÁRÁSOK, MÓDSZEREK
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
a kifejező és az ábrázoló jelleg
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A deviancia értelmezési kerete
VII. Szervezeti kultúra
Az irodalmi művek elemzésének és értelmezésének lehetséges szempontjai
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Kompetencia -eredményesség
Mire lehet/ne jó az iskola
A szövegértés diagnosztizálása és fejlesztése
1 Üzleti szakfordító és tolmács SZAKIRÁNY Nyelvi és Készségfejlesztési Tanszék Vogelné Takács Gabriella tanszékvezető
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
A Francia Tanszék 50 kredites képzési formái az alapképzésben (BA)
Kultúra értelmező kéziszótár alapján három jelentés
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Informatikai alapfogalmak
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Interkulturális kommunikáció Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara HR-klub október 24.
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
a kifejező és az ábrázoló jelleg
Értékek.
Tudásstruktúrák szerepe a befogadásban
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

vizuális kommunikáció vizuális kultúra vizuális kommunikáció VIZUÁLIS MEGISMERÉS tanár: Sándor Zsuzsa

vizuális kultúra: azok az ember által felhalmozott értékek, amelyek létrehozásában és értelmezésében a látás kulcsfontosságú

A vizuális kultúra szerkezete. érzékelhető tárgy- és jelenségvilág elérésük és létrehozásuk (használat) a használatra vonatkozó felkészültségek (érintetlen természet) vizuális-esztétikai értelmezés, befogadás (természeti) anyag- és tárgy/látvány értelmezési képesség, befogadóképességek, Ismeretek, esztétikai érzékenység humanizált természet természeti tárgy/látvány alakítása és átalakítása egyéni és társadalmi célok érdekében (természeti) anyag- és tárgy alakítási/átalakítási képesség és kompetencia, ismeretek emberalkotta, (egészében és részben) vizuális jelenségvilág: 1. objektív képek, 2. tárgyi-környezeti (funkcionális), 3. kifejező és képzőművészeti (autonóm) alkotó- és befogadó tevékenység - mindhárom területen alkotó- és befogadó tevékenységekhez szükséges képességek, kompetenciák és ismeretek A vizuális kultúra szerkezete. (Szellemi előzmény: Miklós Pál definíciója, átalakítás/ábra: Sándor)

vizuális kommunikáció: 1. látás útján történő kommunikáció 2. látás útján történő önértelmezés b) kapcsolatteremtés embertársakkal és a világgal c) vizuális kultúra tárgy- és jelenségvilágának használata

a kommunikáció első értelmezése: tranzaktív kommunikáció (Weaver hírtovábbításon alapuló modellje, 1940-es évek)

a műalkotás kommunikációs rendszere (Hankiss Elemér az irodalmi mű kommunikációs rendszeréről szóló ábrájának átalakításval Sándor Zsuzsa)

a vizuális kommunikáció tranzaktív modellje ábra: Sándor (forrás: A vizuális nyelv képi világa, Miskolci Kiadó, 2003)

a társadalmi keretekben zajló vizuális kommunikáció kapcsolatrendszere A és B – EGY TÁRSADALMI SZERVEZŐDÉS KÉTFÉLE SZEREPE: mint vizuális alkotó és mint befogadó A – VIZUÁLIS ALKOTÓ SZEREP (vizuális alkotó tevékenység) B – VIZUÁLIS BEFOGADÓ SZEREP (vizuális befogadó/értelmező tevékenység) KM – KÉP - „MAG”