Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Advertisements

Az érettségi rendszere
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
NYELVVÁLASZTÁS A 10B 10C. LEHETŐSÉGEK • EDDIGI NYELV FOLYTATÁSA 12. OSZTÁLY VÉGÉIG • ÚJ NYELV VÁLASZTÁSA ELŐREHOZOTT ÉRETTSÉGI UTÁN.
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
ECDL vizsgák lehetőségei az alapoktatásban. Módszerek és taneszközök Módszer: Az az eszközrendszer, mely a kitűzött célok eléréséhez vezet. (Segít a cél.
Zárórendezvémy Zárórendezvény TIOP / Oktatástechnológiai fejlesztés a Huszár Gál Iskolában.
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Az érettségi rendszer változtatási lehetőségei
Számítógép az oktatásban Készítette: Halász Rita Tanár- informatikatanár MA 2010/2011.
Informatikai Szaknyelvi Vizsga
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Beiskolázási tájékoztató december
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
A két tanítási nyelvű képzés helyzete a magyar közoktatásban Készítette: Fazekas Csaba a Kölcsey Ferenc Gimnázium igazgatóhelyettese a Kétnyelvű Iskoláért.
Az üzleti szaknyelvi ECL nyelvvizsga
E-learning és a multimédia
Utazás &Turizmus érettségi 2008 tavasz. U&T érettségi Központilag akkreditált érettségi vizsgatárgy (Ady Endre Gimn., Ráckeve Csak k özépszintű! Felvételinél.
Új utak és lehetőségek a középiskolások
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
XVI. Apáczai-napok Tudományos Konferencia Győr, október 26.
Bagaméri Zsuzsanna, BME Nyelvvizsgaközpont
A fejlesztő értékelés.
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
MAGYAR NYELV ÉS IRODALOM EGY KÉRDŐÍVES VIZSGÁLAT EREDMÉNYEI  TANULSÁGOK, DÖNTÉSI PONTOK Horváth Zsuzsanna április 9.
Gazdasági ismeretek.
Algoritmikus munkafolyamatok az irodalomórán Valaczka András, 2009.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Hasznos információk a kétszintű kémia érettségiről
Az e-tanítás. Felépült az e-tanulás épülete – az Internet. Épülnek a tantermek – a tanulásszervező rendszerekkel felszerelt helyi Intranet hálózatok.
„Jó gyakorlatok” Nagyné G. Jordanoff Györgyi. A „jó gyakorlat” újszerűsége  a MiTiok programban szereplő tananyag adaptálása és felhasználása IKT eszközök.
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
Már megint egy új fizikakönyv?! Kell? –Sok a baj (amúgy is...) Miért is kell? –Hogy segítsen! Milyen kell? –Szeretnivaló-érdekes, –Mozgalmas-színes, –Egyszerű.
1 Érettségi tájékoztató 2008 Érettségi tájékoztató február 8.
Tájékoztató az egyéni tanrend összeállításához a 11. (12.) évfolyamra
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Kompetensek lettünk? június 27..
Érettségi tájékoztató 2013/2014-es tanév. Az érettségi vizsga menete Írásbeli időszak: május –Az érettségi időpontokat külön táblázatban olvashatják.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Kétszintű érettségi.
Gyermekvilág régen és ma
Az idegen nyelvi képzés kihívásai, tanulás-módszertani problémái
Bevezetés Előadó: Blasszauer János Kaposvár, január 14.
6., 8. és 10. évfolyamos országos kompetenciamérés
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
Nyelvtan és helyesírás tankönyvek
Készítette: Szalayné Tahy Zsuzsa – Szalay Sándor 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Számítógéppel segített módszerek a természettudományok.
A NEMZETI ALAPTANTERVHEZ ILLESZKEDŐ TANKÖNYV , TANESZKÖZ ÉS NEMZETI KÖZOKTATÁSI PORTÁL FEJLESZTÉSE TÁMop B/ Műhely
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
A 2007/2008-as tanév bemeneti kompetenciaméréseinek tapasztalatai a Rétközi Szakiskolában.
ÉRETTSÉGI 2016 Általános tájékoztató az érettségiről
Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
Szülői értekezlet
Általános iskolai német sorozatok
2016. november 12..
Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Nemzeti Köznevelési Portál
2016. november 7..
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
Aktuális érettségi időszak: május 06 – június 28.
Előadás másolata:

Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé Dr. Mikóné Csősz Judit

A középszintű magyar érettségi elvárásai Szövegértési feladatsor megoldása 60 perc alatt (40 pont) Választható szövegalkotási feladat megoldása 180 perc alatt (3 X 20 pont) Érvelés Egy mű elemzése Összehasonlító műelemzés Egy-egy irodalmi és nyelvtani tétel feladatának szóbeli kifejtése (2 X 25 pont)

A középszintű magyar érettségi értékelési szempontjai A szövegértési feladatok pontossága (40 pont) A választott szövegalkotási feladat tartalmi kifejtettsége (20 pont) A szöveg megszerkesztettsége (20 pont) A szöveg nyelvi minősége (20 pont) Helyesírás, rendezett íráskép (-18 pont) A szóbeli felelt tartalmi kifejtése (25 pont) A szóbeli felelt előadásmódja (25 pont)

Ami a sikeres középszintű magyar érettségihez kell Biztos tárgyi tudás Gyors és pontos olvasási, szövegértési készség Széleskörű tájékozottság, világismeret Saját vélemény kialakításának és megfogalmazásának képessége Gyors helyzetfelismerési és döntési képesség Jó helyesírás

Amit a tanulói laptopok kínálnak Internetről, belső hálózatról elérhető kiegészítő információk a tankönyvi szöveghez Áttekinthető, kiegészíthető jegyzetkészítés Elektronikus formában megoldott feladatok, kidolgozott tételek egyszerű megosztása Korábbi érettségi feladatsorok egyszerű elérése Közvetlen kommunikáció lehetősége a diákok számára egymással és a tanárral

Tanár, könyv contra számítógép? A tanár-diák kapcsolat a tanulási folyamat egyik meghatározó eleme → új tanári szerepek A számítógép kiegészíti a hagyományos tanítási, tanulási lehetőségeket A számítógép-használat nem cél, hanem eszköz!

Köszönöm a figyelmet!